Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | GMS3115351 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca Mesleki İngilizce II dersini alacak öğrenciler bakımından temel oluşturacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mutfakta ,Temel gıda türleri ,Gıda maddelerinin taksonomisi ,Restoranlarda yaygın olarak servis edilen yiyecekler ,İçecekler ,Tadı nasıl? ,Profesyonel mutfak ekipmanlarının sınıflandırılması ,Bıçak ,Servis yazılımı ,Profesyonel bir mutfakta insanlar ,Mutfakta ,Mutfak ölçüm birimleri ,Profesyonel bir mutfakta temel aksiyon ,Yazma becerileri I ,Yazma becerileri II ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gastronomi ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanır. | 1, 16 | C |
Gastronomi alanında yapılan konuları tartışır. | 10 | C |
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda destekler. | 19, 9 | C |
Çalışma ortamında yabancı müşteri veya meslektaşları ile İngilizce dilinde iletişim kurabilmede kullanır. | 1, 16 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Mutfakta | |
1 | Temel gıda türleri | |
2 | Gıda maddelerinin taksonomisi | |
3 | Restoranlarda yaygın olarak servis edilen yiyecekler | Birkaç restoran menüsü hakkında bilgi toplama |
4 | İçecekler | |
5 | Tadı nasıl? | |
6 | Profesyonel mutfak ekipmanlarının sınıflandırılması | |
7 | Bıçak | |
8 | Servis yazılımı | |
9 | Profesyonel bir mutfakta insanlar | |
10 | Mutfakta | |
11 | Mutfak ölçüm birimleri | |
12 | Profesyonel bir mutfakta temel aksiyon | mutfakta geçirilen bir gün yazılacak |
13 | Yazma becerileri I | |
14 | Yazma becerileri II |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 3 | 9 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | GMS3115351 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca Mesleki İngilizce II dersini alacak öğrenciler bakımından temel oluşturacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mutfakta ,Temel gıda türleri ,Gıda maddelerinin taksonomisi ,Restoranlarda yaygın olarak servis edilen yiyecekler ,İçecekler ,Tadı nasıl? ,Profesyonel mutfak ekipmanlarının sınıflandırılması ,Bıçak ,Servis yazılımı ,Profesyonel bir mutfakta insanlar ,Mutfakta ,Mutfak ölçüm birimleri ,Profesyonel bir mutfakta temel aksiyon ,Yazma becerileri I ,Yazma becerileri II ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gastronomi ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanır. | 1, 16 | C |
Gastronomi alanında yapılan konuları tartışır. | 10 | C |
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda destekler. | 19, 9 | C |
Çalışma ortamında yabancı müşteri veya meslektaşları ile İngilizce dilinde iletişim kurabilmede kullanır. | 1, 16 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Mutfakta | |
1 | Temel gıda türleri | |
2 | Gıda maddelerinin taksonomisi | |
3 | Restoranlarda yaygın olarak servis edilen yiyecekler | Birkaç restoran menüsü hakkında bilgi toplama |
4 | İçecekler | |
5 | Tadı nasıl? | |
6 | Profesyonel mutfak ekipmanlarının sınıflandırılması | |
7 | Bıçak | |
8 | Servis yazılımı | |
9 | Profesyonel bir mutfakta insanlar | |
10 | Mutfakta | |
11 | Mutfak ölçüm birimleri | |
12 | Profesyonel bir mutfakta temel aksiyon | mutfakta geçirilen bir gün yazılacak |
13 | Yazma becerileri I | |
14 | Yazma becerileri II |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |