Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÜTRASÖTİKLER VE GIDA TAKVİYELERİGMS2215349Bahar Dönemi3+033
Ders Programı

Salı 12:45-13:30

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Cumartesi 12:45-13:30

Cumartesi 13:30-14:15

Cumartesi 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlığı korumak ya da tedaviye destek amacıyla besinlerde bulunan aktif bileşenleri çok daha yüksek miktarlarda taşıyan farmasötik formdaki ürünler 'nutrasötik', besinlerde bulunan aktif bileşikler ve bitkinin tamamını, bazı kısımlarını-parçalarını veya ekstrelerini taşıyan ürünler de 'gıda desteği' olarak adlandırılmaktadır. Pek çok insan, vücudun günlük fonksiyonlarını sürdürebilmesi için normal beslenmeyi takviye etmek amacıyla, besin biyoaktif bileşenlerini kullanmaya başvururlar. Bu dersin amacı bilimsel bulgulara dayanılarak bu ürünlerin etkinliğini ve konu ile ilgili fikirleri ve kavramları açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Neden nutrasötik ve gıda takviyelerine ihtiyaç duyarız?

,Genel kavramlar ve tanımlar

,Biyoaktif bileşikler nedir? Biyoaktif karbonhidratlar

,Biyoaktif Lipidler



,Biyoaktif Peptit



,Fitokimyasallar I



,Fitokimyasallar II



,Fitokimyasallar III



,Besin Destekleri



,Probiyotikler



,Prebiyotikler



,Gıda Lifleri Nutrsötikler ve Gıda Takviyeleri



,Gıda Piramitleri I



,Gıda Piramitleri II



; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel gıdaların özellikleri ve kaynakları hakkında temel bilgileri ve fikirleri tartışır. 10, 16
Fonksiyonel gıdalar, nütrasötik, veya besin desteklerinin insan sağlığında rolü hakkında temel kavramları tanımlar. 1, 16C
Fonksiyonel gıdalarda biyoaktif bileşiklerin insan sağlığında rolü hakkında temel bilgileri, fikirleri ve kavramları açıklar. 1C
Antioksidan ve fenolik bileşikler, fitosteroller, omega-grubu yağlar, probiyotik ve prebiyotiklerin insan sağlığında rolü hakkında temel bilgileri ve kavramları yorumlar. 10, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Neden nutrasötik ve gıda takviyelerine ihtiyaç duyarız?

2Genel kavramlar ve tanımlar

3Biyoaktif bileşikler nedir? Biyoaktif karbonhidratlar

ÖĞRENCİLER BİYOAKTİF KAVRAMI HAKKINDA ARAŞTIRMA YAPACAK
4Biyoaktif Lipidler



5Biyoaktif Peptit



6Fitokimyasallar I



ÖĞRENCİLER FİTOKİMYASAL KAVRAMI HAKKINDA ARAŞTIRMA YAPACAK
7Fitokimyasallar II



8Fitokimyasallar III



9Besin Destekleri



10Probiyotikler



PROBİYOTİK VE PREBİYOTİKLER HAKKINDA KAPSAMLI OKUMA YAPILACAK
11Prebiyotikler



12Gıda Lifleri Nutrsötikler ve Gıda Takviyeleri



13Gıda Piramitleri I



14Gıda Piramitleri II



Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÜTRASÖTİKLER VE GIDA TAKVİYELERİGMS2215349Bahar Dönemi3+033
Ders Programı

Salı 12:45-13:30

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Cumartesi 12:45-13:30

Cumartesi 13:30-14:15

Cumartesi 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlığı korumak ya da tedaviye destek amacıyla besinlerde bulunan aktif bileşenleri çok daha yüksek miktarlarda taşıyan farmasötik formdaki ürünler 'nutrasötik', besinlerde bulunan aktif bileşikler ve bitkinin tamamını, bazı kısımlarını-parçalarını veya ekstrelerini taşıyan ürünler de 'gıda desteği' olarak adlandırılmaktadır. Pek çok insan, vücudun günlük fonksiyonlarını sürdürebilmesi için normal beslenmeyi takviye etmek amacıyla, besin biyoaktif bileşenlerini kullanmaya başvururlar. Bu dersin amacı bilimsel bulgulara dayanılarak bu ürünlerin etkinliğini ve konu ile ilgili fikirleri ve kavramları açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Neden nutrasötik ve gıda takviyelerine ihtiyaç duyarız?

,Genel kavramlar ve tanımlar

,Biyoaktif bileşikler nedir? Biyoaktif karbonhidratlar

,Biyoaktif Lipidler



,Biyoaktif Peptit



,Fitokimyasallar I



,Fitokimyasallar II



,Fitokimyasallar III



,Besin Destekleri



,Probiyotikler



,Prebiyotikler



,Gıda Lifleri Nutrsötikler ve Gıda Takviyeleri



,Gıda Piramitleri I



,Gıda Piramitleri II



; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel gıdaların özellikleri ve kaynakları hakkında temel bilgileri ve fikirleri tartışır. 10, 16
Fonksiyonel gıdalar, nütrasötik, veya besin desteklerinin insan sağlığında rolü hakkında temel kavramları tanımlar. 1, 16C
Fonksiyonel gıdalarda biyoaktif bileşiklerin insan sağlığında rolü hakkında temel bilgileri, fikirleri ve kavramları açıklar. 1C
Antioksidan ve fenolik bileşikler, fitosteroller, omega-grubu yağlar, probiyotik ve prebiyotiklerin insan sağlığında rolü hakkında temel bilgileri ve kavramları yorumlar. 10, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Neden nutrasötik ve gıda takviyelerine ihtiyaç duyarız?

2Genel kavramlar ve tanımlar

3Biyoaktif bileşikler nedir? Biyoaktif karbonhidratlar

ÖĞRENCİLER BİYOAKTİF KAVRAMI HAKKINDA ARAŞTIRMA YAPACAK
4Biyoaktif Lipidler



5Biyoaktif Peptit



6Fitokimyasallar I



ÖĞRENCİLER FİTOKİMYASAL KAVRAMI HAKKINDA ARAŞTIRMA YAPACAK
7Fitokimyasallar II



8Fitokimyasallar III



9Besin Destekleri



10Probiyotikler



PROBİYOTİK VE PREBİYOTİKLER HAKKINDA KAPSAMLI OKUMA YAPILACAK
11Prebiyotikler



12Gıda Lifleri Nutrsötikler ve Gıda Takviyeleri



13Gıda Piramitleri I



14Gıda Piramitleri II



Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47