Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEZUNİYET PROJESİ II | GMS4212558 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 9 |
Ders Programı | ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Salı 09:00-09:45 ( B ) Salı 10:00-10:45 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( D ) Salı 09:00-09:45 ( D ) Salı 10:00-10:45 ( D ) Salı 11:00-11:45 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cumartesi 12:00-12:45 ( C ) Çarşamba 13:30-14:15 ( C ) Çarşamba 14:30-15:15 ( C ) Çarşamba 15:30-16:15 ( C ) Çarşamba 16:30-17:15 ( C ) Cumartesi 13:30-14:15 ( C ) Cumartesi 14:30-15:15 ( C ) Cumartesi 15:30-16:15 ( C ) Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM, Öğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU, Öğr.Gör. Banu ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi bölümü mezuniyet projesi 2 dersinin amacı, öğrencilere kapsamlı bir gastronomik konsept veya proje oluşturma sürecinde liderlik etme becerisi kazandırmak, yaratıcılıklarını geliştirmek ve profesyonel sunum yeteneklerini artırmak, aynı zamanda sektörel yeniliklere uyum sağlama ve eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 2. ara raporun değerlendirilmesi,Deney Tasarımı,Ön deneme 1,Ön deneme 2,Ön deneme sonuçlarının değerlendirilmesi,Proje konusu için uygulama çalışmaları,Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi,3. ARA RAPOR TESLİMİ,Ara raporun değerlendirilmesi,Proje konusu için uygulama çalışmaları,Duyusal analiz,İstatistik analizi,Sonuçların yorumlanması,Literatür çalışması ve sonuç raporu üzerinde çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki alanda bir proje fikrini hayata geçirir. | 17 | F |
Proje konusu kapsamında yeni ürün geliştirir. | 17 | F |
Çalışması için en uygun gıda işleme tekniğini seçer. | 19 | F |
Çalışması hakkında rapor yazar. | 14 | F |
Bir gastronomik projede tasarımı yaptığı araştırmadaki farklı bileşenleri birleştirerek yaratıcı bir çözüm üretir. | 17, 19 | F |
Proje sürecinde liderlik etme becerilerini geliştirir, | 12, 14 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 2. ara raporun değerlendirilmesi | |
2 | Deney Tasarımı | Litaratür okuması |
3 | Ön deneme 1 | Literatür okuması |
4 | Ön deneme 2 | |
5 | Ön deneme sonuçlarının değerlendirilmesi | Litaratür okuması |
6 | Proje konusu için uygulama çalışmaları | |
7 | Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi | |
8 | 3. ARA RAPOR TESLİMİ | rapor hazırlama |
9 | Ara raporun değerlendirilmesi | |
10 | Proje konusu için uygulama çalışmaları | |
11 | Duyusal analiz | |
12 | İstatistik analizi | |
13 | Sonuçların yorumlanması | literatür okuması |
14 | Literatür çalışması ve sonuç raporu üzerinde çalışma | rapor hazırlanması, sunum hazırlanması |
Kaynak |
Web of Science, Science direct, Ulakbim veri tabanları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 6 | 90 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 6 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 2 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 6 | 24 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 8 | 48 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 8 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 258 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEZUNİYET PROJESİ II | GMS4212558 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 9 |
Ders Programı | ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Salı 09:00-09:45 ( B ) Salı 10:00-10:45 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( D ) Salı 09:00-09:45 ( D ) Salı 10:00-10:45 ( D ) Salı 11:00-11:45 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cumartesi 12:00-12:45 ( C ) Çarşamba 13:30-14:15 ( C ) Çarşamba 14:30-15:15 ( C ) Çarşamba 15:30-16:15 ( C ) Çarşamba 16:30-17:15 ( C ) Cumartesi 13:30-14:15 ( C ) Cumartesi 14:30-15:15 ( C ) Cumartesi 15:30-16:15 ( C ) Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM, Öğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU, Öğr.Gör. Banu ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi bölümü mezuniyet projesi 2 dersinin amacı, öğrencilere kapsamlı bir gastronomik konsept veya proje oluşturma sürecinde liderlik etme becerisi kazandırmak, yaratıcılıklarını geliştirmek ve profesyonel sunum yeteneklerini artırmak, aynı zamanda sektörel yeniliklere uyum sağlama ve eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 2. ara raporun değerlendirilmesi,Deney Tasarımı,Ön deneme 1,Ön deneme 2,Ön deneme sonuçlarının değerlendirilmesi,Proje konusu için uygulama çalışmaları,Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi,3. ARA RAPOR TESLİMİ,Ara raporun değerlendirilmesi,Proje konusu için uygulama çalışmaları,Duyusal analiz,İstatistik analizi,Sonuçların yorumlanması,Literatür çalışması ve sonuç raporu üzerinde çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki alanda bir proje fikrini hayata geçirir. | 17 | F |
Proje konusu kapsamında yeni ürün geliştirir. | 17 | F |
Çalışması için en uygun gıda işleme tekniğini seçer. | 19 | F |
Çalışması hakkında rapor yazar. | 14 | F |
Bir gastronomik projede tasarımı yaptığı araştırmadaki farklı bileşenleri birleştirerek yaratıcı bir çözüm üretir. | 17, 19 | F |
Proje sürecinde liderlik etme becerilerini geliştirir, | 12, 14 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 2. ara raporun değerlendirilmesi | |
2 | Deney Tasarımı | Litaratür okuması |
3 | Ön deneme 1 | Literatür okuması |
4 | Ön deneme 2 | |
5 | Ön deneme sonuçlarının değerlendirilmesi | Litaratür okuması |
6 | Proje konusu için uygulama çalışmaları | |
7 | Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi | |
8 | 3. ARA RAPOR TESLİMİ | rapor hazırlama |
9 | Ara raporun değerlendirilmesi | |
10 | Proje konusu için uygulama çalışmaları | |
11 | Duyusal analiz | |
12 | İstatistik analizi | |
13 | Sonuçların yorumlanması | literatür okuması |
14 | Literatür çalışması ve sonuç raporu üzerinde çalışma | rapor hazırlanması, sunum hazırlanması |
Kaynak |
Web of Science, Science direct, Ulakbim veri tabanları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |