Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PASTACILIK I | GMS3111428 | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Cuma 08:00-08:45 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( C ) Cuma 15:30-16:15 ( C ) Cuma 16:30-17:15 ( C ) Cuma 17:30-18:15 ( C ) Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hande BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pastacılık mesleğinin tanıtımı ve temel bilgilerin ana hatlarının öğretilmesini , pastane üretiminde gerekli olan teknik bilgileri aktarmak ve uygulamasını yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Pastacılıkta kullanılan temel malzemeler ve fonksiyonları, hamur çeşileri, hamur karıştırma yöntemleri ve pastacılıkta kullanılan ekipmanların tanıtımı ,Kısa dokulu Basit Hamurların uygulanması: Pate Sablee, Pate Sucree, Pate Brisee ,Farklı mereng ve custard uygulamalarının hazırlanması, malzeme tanıtımı ,Sünger kek ve buttercream uygulamalarının gösterilmesi, malzeme tanıtımı. ,Pate a Choux hamurunun gösterilmesi ve klasik pate a choux hamuru ile hazırlanan tatlıların yapımı.,Tatlı ve tuzlu kurabiye yapımı, ,Farklı tekniklerde tart hamurlarının hazırlanması ,Sufle yapımının gösterilmesi ve lava kek ile arasındaki farkın gösterilmesi,Cheesecake ile ilgili genel bilgilerin aktarılması ve yapımının gösterilmesi ,Pişen Kremaların gösterilmesi (baking custards) ,Kedi dili bisküvisinin yapımı ve kedi dili kullanılarak yapılan klasikleşmiş reçetelerin uygulanması,Klasikleşmiş temel kek ve petit fours yapımı ,Lamine(katmanlı) hamurların açıklanması ve temel uygulamaların gösterilmesi ,Özel günler( yılbaşı temalı) reçetelerinin uygulanması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı teknikler ile hazırlanan kurabiye ve kek hamurlarını uygular. | 1, 9 | |
Pastacılık mesleğinde gereken temel tarifleri uygular. | 1, 16, 6, 9 | C |
Pastacılık ürünlerinin üretiminde kullanılan temel malzemelerin özelliklerini bilir. | 1, 6 | |
Pastacılık ürünleri üretiminde takip edilmesi gereken önemli detayları yorumlar. | 1, 6, 9 | |
Kusursuz ürün çıkarmak için gerekli püf noktaları aktarır. | 1, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Pastacılıkta kullanılan temel malzemeler ve fonksiyonları, hamur çeşileri, hamur karıştırma yöntemleri ve pastacılıkta kullanılan ekipmanların tanıtımı | |
2 | Kısa dokulu Basit Hamurların uygulanması: Pate Sablee, Pate Sucree, Pate Brisee | |
3 | Farklı mereng ve custard uygulamalarının hazırlanması, malzeme tanıtımı | Mereng aşamaları hakkında araştırma yapılması |
4 | Sünger kek ve buttercream uygulamalarının gösterilmesi, malzeme tanıtımı. | |
5 | Pate a Choux hamurunun gösterilmesi ve klasik pate a choux hamuru ile hazırlanan tatlıların yapımı. | Choux hamurunun püf noktaları hakkında ön araştırma yapılması |
6 | Tatlı ve tuzlu kurabiye yapımı, | |
7 | Farklı tekniklerde tart hamurlarının hazırlanması | |
8 | Sufle yapımının gösterilmesi ve lava kek ile arasındaki farkın gösterilmesi | |
9 | Cheesecake ile ilgili genel bilgilerin aktarılması ve yapımının gösterilmesi | Cheesecake yapımında dikkat edilmesi gereken noktaların araştırılması |
10 | Pişen Kremaların gösterilmesi (baking custards) | |
11 | Kedi dili bisküvisinin yapımı ve kedi dili kullanılarak yapılan klasikleşmiş reçetelerin uygulanması | |
12 | Klasikleşmiş temel kek ve petit fours yapımı | |
13 | Lamine(katmanlı) hamurların açıklanması ve temel uygulamaların gösterilmesi | Lamine hamurların temel prensipleri ve katlama yöntemleri hakkında ön araştırma yapılması |
14 | Özel günler( yılbaşı temalı) reçetelerinin uygulanması |
Kaynak |
On Baking:A Text Book of Baking and PastryFundamentals 3rd Edition by Sarah Labensky(Author), Priscilla Marte(Author),Eddy Van Damme(Author Ferrandi French Patisserie, Flammarion, Ferrandi Paris |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 12 | 12 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PASTACILIK I | GMS3111428 | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Cuma 08:00-08:45 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( C ) Cuma 15:30-16:15 ( C ) Cuma 16:30-17:15 ( C ) Cuma 17:30-18:15 ( C ) Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hande BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pastacılık mesleğinin tanıtımı ve temel bilgilerin ana hatlarının öğretilmesini , pastane üretiminde gerekli olan teknik bilgileri aktarmak ve uygulamasını yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Pastacılıkta kullanılan temel malzemeler ve fonksiyonları, hamur çeşileri, hamur karıştırma yöntemleri ve pastacılıkta kullanılan ekipmanların tanıtımı ,Kısa dokulu Basit Hamurların uygulanması: Pate Sablee, Pate Sucree, Pate Brisee ,Farklı mereng ve custard uygulamalarının hazırlanması, malzeme tanıtımı ,Sünger kek ve buttercream uygulamalarının gösterilmesi, malzeme tanıtımı. ,Pate a Choux hamurunun gösterilmesi ve klasik pate a choux hamuru ile hazırlanan tatlıların yapımı.,Tatlı ve tuzlu kurabiye yapımı, ,Farklı tekniklerde tart hamurlarının hazırlanması ,Sufle yapımının gösterilmesi ve lava kek ile arasındaki farkın gösterilmesi,Cheesecake ile ilgili genel bilgilerin aktarılması ve yapımının gösterilmesi ,Pişen Kremaların gösterilmesi (baking custards) ,Kedi dili bisküvisinin yapımı ve kedi dili kullanılarak yapılan klasikleşmiş reçetelerin uygulanması,Klasikleşmiş temel kek ve petit fours yapımı ,Lamine(katmanlı) hamurların açıklanması ve temel uygulamaların gösterilmesi ,Özel günler( yılbaşı temalı) reçetelerinin uygulanması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı teknikler ile hazırlanan kurabiye ve kek hamurlarını uygular. | 1, 9 | |
Pastacılık mesleğinde gereken temel tarifleri uygular. | 1, 16, 6, 9 | C |
Pastacılık ürünlerinin üretiminde kullanılan temel malzemelerin özelliklerini bilir. | 1, 6 | |
Pastacılık ürünleri üretiminde takip edilmesi gereken önemli detayları yorumlar. | 1, 6, 9 | |
Kusursuz ürün çıkarmak için gerekli püf noktaları aktarır. | 1, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Pastacılıkta kullanılan temel malzemeler ve fonksiyonları, hamur çeşileri, hamur karıştırma yöntemleri ve pastacılıkta kullanılan ekipmanların tanıtımı | |
2 | Kısa dokulu Basit Hamurların uygulanması: Pate Sablee, Pate Sucree, Pate Brisee | |
3 | Farklı mereng ve custard uygulamalarının hazırlanması, malzeme tanıtımı | Mereng aşamaları hakkında araştırma yapılması |
4 | Sünger kek ve buttercream uygulamalarının gösterilmesi, malzeme tanıtımı. | |
5 | Pate a Choux hamurunun gösterilmesi ve klasik pate a choux hamuru ile hazırlanan tatlıların yapımı. | Choux hamurunun püf noktaları hakkında ön araştırma yapılması |
6 | Tatlı ve tuzlu kurabiye yapımı, | |
7 | Farklı tekniklerde tart hamurlarının hazırlanması | |
8 | Sufle yapımının gösterilmesi ve lava kek ile arasındaki farkın gösterilmesi | |
9 | Cheesecake ile ilgili genel bilgilerin aktarılması ve yapımının gösterilmesi | Cheesecake yapımında dikkat edilmesi gereken noktaların araştırılması |
10 | Pişen Kremaların gösterilmesi (baking custards) | |
11 | Kedi dili bisküvisinin yapımı ve kedi dili kullanılarak yapılan klasikleşmiş reçetelerin uygulanması | |
12 | Klasikleşmiş temel kek ve petit fours yapımı | |
13 | Lamine(katmanlı) hamurların açıklanması ve temel uygulamaların gösterilmesi | Lamine hamurların temel prensipleri ve katlama yöntemleri hakkında ön araştırma yapılması |
14 | Özel günler( yılbaşı temalı) reçetelerinin uygulanması |
Kaynak |
On Baking:A Text Book of Baking and PastryFundamentals 3rd Edition by Sarah Labensky(Author), Priscilla Marte(Author),Eddy Van Damme(Author Ferrandi French Patisserie, Flammarion, Ferrandi Paris |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |