Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEZUNİYET PROJESİ I | GMS4112552 | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 9 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( C ) Pazartesi 09:00-09:45 ( C ) Pazartesi 10:00-10:45 ( C ) Pazartesi 11:00-11:45 ( C ) Pazartesi 12:00-12:45 ( C ) Cumartesi 09:00-09:45 ( C ) Cumartesi 10:00-10:45 ( C ) Cumartesi 11:00-11:45 ( C ) Cumartesi 12:00-12:45 ( D ) Pazartesi 09:00-09:45 ( D ) Pazartesi 10:00-10:45 ( D ) Pazartesi 11:00-11:45 ( D ) Pazartesi 12:00-12:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM, Öğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU, Öğr.Gör. Banu ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; gastronomi bölümü son sınıf öğrencilerine kapsamlı bir araştırma ve yaratıcı uygulama fırsatı sunarak, sektördeki güncel eğilimleri analiz etmelerini ve yenilikçi mutfak becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile bir araya gelme, literatür çalışmasının açıklanması, veri tabanlarının tanıtımı, ,Alıntılama, direkt alıntılama ve intihal ,Bilimsel araştırma, Nitel araştırma yöntemleri,Nicel araştırma yöntemleri,Proje konularının tartışılması,Proje konusu hakkında yapılan literatür çalışmasının değerlendirilmesi,Proje ilerleme raporu ve ara ropor değerlendirme ,Projelerin jüri üyelerine sunumu ,Proje konularının revize edilerek düzeltilmesi ,Projede oluşabilecek eksikliklerin saptanması, gerekli ise yeni deney tasarımı kurgulanması ,Proje ilerleme raporu sunulması ve rapor hakkında geri bildirim. ,Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması ,Yapılan araştırmalara dayanarak projenin uygulama aşaması için ön hazırlıkların tamamlanması ,Varsa laboratuvar, mutfak ve anket çalışmaları için ön hazırlıkların değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tez kapsamında öğrenciler, gastronomi alanındaki temel kavramları açıklar. | 19, 2 | F |
Öğrenciler, tezde ele alınan konuları analiz eder. | 19, 2 | F |
Proje konusu hakkında detaylı literatür araştırması yaparak verileri değerlendirir. | 19, 2, 9 | F |
Konu hakkındaki mevcut bilgileri karşılaştırır. | 19, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman ile bir araya gelme, literatür çalışmasının açıklanması, veri tabanlarının tanıtımı, | |
2 | Alıntılama, direkt alıntılama ve intihal | |
3 | Bilimsel araştırma, Nitel araştırma yöntemleri | |
4 | Nicel araştırma yöntemleri | Literatür okuması |
5 | Proje konularının tartışılması | Kaynak tarama |
6 | Proje konusu hakkında yapılan literatür çalışmasının değerlendirilmesi | Kaynak tarama |
7 | Proje ilerleme raporu ve ara ropor değerlendirme | Rapor hazırlama |
8 | Projelerin jüri üyelerine sunumu | sunum hazırlığı |
9 | Proje konularının revize edilerek düzeltilmesi | literatür araştırması |
10 | Projede oluşabilecek eksikliklerin saptanması, gerekli ise yeni deney tasarımı kurgulanması | literatür okuma |
11 | Proje ilerleme raporu sunulması ve rapor hakkında geri bildirim. | Rapor hazırlama |
12 | Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması | literatür okuma |
13 | Yapılan araştırmalara dayanarak projenin uygulama aşaması için ön hazırlıkların tamamlanması | rapor hazırlama |
14 | Varsa laboratuvar, mutfak ve anket çalışmaları için ön hazırlıkların değerlendirilmesi | rapor hazırlama |
Kaynak |
Web of Science, Science direct, Ulakbim veri tabanları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 13 | 5 | 65 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 258 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEZUNİYET PROJESİ I | GMS4112552 | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 9 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( C ) Pazartesi 09:00-09:45 ( C ) Pazartesi 10:00-10:45 ( C ) Pazartesi 11:00-11:45 ( C ) Pazartesi 12:00-12:45 ( C ) Cumartesi 09:00-09:45 ( C ) Cumartesi 10:00-10:45 ( C ) Cumartesi 11:00-11:45 ( C ) Cumartesi 12:00-12:45 ( D ) Pazartesi 09:00-09:45 ( D ) Pazartesi 10:00-10:45 ( D ) Pazartesi 11:00-11:45 ( D ) Pazartesi 12:00-12:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM, Öğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU, Öğr.Gör. Banu ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; gastronomi bölümü son sınıf öğrencilerine kapsamlı bir araştırma ve yaratıcı uygulama fırsatı sunarak, sektördeki güncel eğilimleri analiz etmelerini ve yenilikçi mutfak becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile bir araya gelme, literatür çalışmasının açıklanması, veri tabanlarının tanıtımı, ,Alıntılama, direkt alıntılama ve intihal ,Bilimsel araştırma, Nitel araştırma yöntemleri,Nicel araştırma yöntemleri,Proje konularının tartışılması,Proje konusu hakkında yapılan literatür çalışmasının değerlendirilmesi,Proje ilerleme raporu ve ara ropor değerlendirme ,Projelerin jüri üyelerine sunumu ,Proje konularının revize edilerek düzeltilmesi ,Projede oluşabilecek eksikliklerin saptanması, gerekli ise yeni deney tasarımı kurgulanması ,Proje ilerleme raporu sunulması ve rapor hakkında geri bildirim. ,Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması ,Yapılan araştırmalara dayanarak projenin uygulama aşaması için ön hazırlıkların tamamlanması ,Varsa laboratuvar, mutfak ve anket çalışmaları için ön hazırlıkların değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tez kapsamında öğrenciler, gastronomi alanındaki temel kavramları açıklar. | 19, 2 | F |
Öğrenciler, tezde ele alınan konuları analiz eder. | 19, 2 | F |
Proje konusu hakkında detaylı literatür araştırması yaparak verileri değerlendirir. | 19, 2, 9 | F |
Konu hakkındaki mevcut bilgileri karşılaştırır. | 19, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman ile bir araya gelme, literatür çalışmasının açıklanması, veri tabanlarının tanıtımı, | |
2 | Alıntılama, direkt alıntılama ve intihal | |
3 | Bilimsel araştırma, Nitel araştırma yöntemleri | |
4 | Nicel araştırma yöntemleri | Literatür okuması |
5 | Proje konularının tartışılması | Kaynak tarama |
6 | Proje konusu hakkında yapılan literatür çalışmasının değerlendirilmesi | Kaynak tarama |
7 | Proje ilerleme raporu ve ara ropor değerlendirme | Rapor hazırlama |
8 | Projelerin jüri üyelerine sunumu | sunum hazırlığı |
9 | Proje konularının revize edilerek düzeltilmesi | literatür araştırması |
10 | Projede oluşabilecek eksikliklerin saptanması, gerekli ise yeni deney tasarımı kurgulanması | literatür okuma |
11 | Proje ilerleme raporu sunulması ve rapor hakkında geri bildirim. | Rapor hazırlama |
12 | Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması | literatür okuma |
13 | Yapılan araştırmalara dayanarak projenin uygulama aşaması için ön hazırlıkların tamamlanması | rapor hazırlama |
14 | Varsa laboratuvar, mutfak ve anket çalışmaları için ön hazırlıkların değerlendirilmesi | rapor hazırlama |
Kaynak |
Web of Science, Science direct, Ulakbim veri tabanları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |