Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere doğumdan ergenlik dönemine kadar olan gelişimsel süreç hakkında bilgi vermektir. Bu dersin temel amaçları: (1) Çocuk gelişimi süreçleri hakkında farkındalık kazandırmak (2) Çocuk gelişiminin temel kavramları ve kullanılan araştırma yöntemleri hakkında haberdar etmek (3) Çocuk gelişimi teorileri hakkında bilgi vermek ve teorileri karşılaştırmak (4) Çocuk gelişimini kültürel açıdan ele almak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Gelişimine Giriş,Çocuk Gelişim Teorileri,Genetik ve Doğum Öncesi Gelişim,Yeni Doğan: Fiziksel ve Sinirsel Gelişim,Bebeklik Dönemi: Algısal ve Bilişsel Gelişim,Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim,Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi,İlk Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,İlk Çocukluk: Bilişsel ve Sosyal Gelişim,İlk Çocukluk: Sosyal ve Duygusal Gelişim,Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocukluk: Duygusal ve Sosyal Gelişim,Orta Çocukluk: Ahlaki Gelişim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk psikolojisi alanını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Çocuk gelişiminin önemli konularını bilir. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Çocuk gelişiminin temel kavramlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Çocuklarda fiziksel ve duygusal gelişim hakkında bilgi verir. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Çocuklarda sosyal ve duygusal gelişimi açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
İlk ve orta çocukluk dönemlerini gelişimsel açıdan karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Gelişimine Giriş | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 1. The field of child development. s. 4-10. |
2 | Çocuk Gelişim Teorileri | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 2. Theory and research in child development. s. 10-38. |
3 | Genetik ve Doğum Öncesi Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 3. Biological foundations, prenatal development, and birth. s. 72-127. |
4 | Yeni Doğan: Fiziksel ve Sinirsel Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Infancy: Early Learning, Motor Skills, and Perceptual Capacities. s. 128-174. |
5 | Bebeklik Dönemi: Algısal ve Bilişsel Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Cognitive Development: Piagetian, Core Knowledge, and Vygotskian Perspectives. s224-275. |
6 | Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Emotional development. s. 400-446. |
7 | Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Language Development s. 358-400. |
8 | İlk Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Physical Growth. s. 174-223. |
9 | İlk Çocukluk: Bilişsel ve Sosyal Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Self and Social Understanding. s.446-483. |
10 | İlk Çocukluk: Sosyal ve Duygusal Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Development of attachment. s. 428-446. |
11 | Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Constructing an identity: Who should I become? s. 468-483. |
12 | Orta Çocukluk: Duygusal ve Sosyal Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Thinking about other people. s. 476-483. |
13 | Orta Çocukluk: Ahlaki Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Moral Development. s. 484- 507. |
14 | Genel Değerlendirme | İşlenen konuların gözden geçirilmesi. |
Kaynak |
Berk, L. (2012). Child Development. 9th edition. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 40 | 80 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere doğumdan ergenlik dönemine kadar olan gelişimsel süreç hakkında bilgi vermektir. Bu dersin temel amaçları: (1) Çocuk gelişimi süreçleri hakkında farkındalık kazandırmak (2) Çocuk gelişiminin temel kavramları ve kullanılan araştırma yöntemleri hakkında haberdar etmek (3) Çocuk gelişimi teorileri hakkında bilgi vermek ve teorileri karşılaştırmak (4) Çocuk gelişimini kültürel açıdan ele almak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Gelişimine Giriş,Çocuk Gelişim Teorileri,Genetik ve Doğum Öncesi Gelişim,Yeni Doğan: Fiziksel ve Sinirsel Gelişim,Bebeklik Dönemi: Algısal ve Bilişsel Gelişim,Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim,Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi,İlk Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,İlk Çocukluk: Bilişsel ve Sosyal Gelişim,İlk Çocukluk: Sosyal ve Duygusal Gelişim,Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocukluk: Duygusal ve Sosyal Gelişim,Orta Çocukluk: Ahlaki Gelişim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk psikolojisi alanını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Çocuk gelişiminin önemli konularını bilir. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Çocuk gelişiminin temel kavramlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Çocuklarda fiziksel ve duygusal gelişim hakkında bilgi verir. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Çocuklarda sosyal ve duygusal gelişimi açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
İlk ve orta çocukluk dönemlerini gelişimsel açıdan karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Gelişimine Giriş | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 1. The field of child development. s. 4-10. |
2 | Çocuk Gelişim Teorileri | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 2. Theory and research in child development. s. 10-38. |
3 | Genetik ve Doğum Öncesi Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 3. Biological foundations, prenatal development, and birth. s. 72-127. |
4 | Yeni Doğan: Fiziksel ve Sinirsel Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Infancy: Early Learning, Motor Skills, and Perceptual Capacities. s. 128-174. |
5 | Bebeklik Dönemi: Algısal ve Bilişsel Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Cognitive Development: Piagetian, Core Knowledge, and Vygotskian Perspectives. s224-275. |
6 | Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Emotional development. s. 400-446. |
7 | Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Language Development s. 358-400. |
8 | İlk Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Physical Growth. s. 174-223. |
9 | İlk Çocukluk: Bilişsel ve Sosyal Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Self and Social Understanding. s.446-483. |
10 | İlk Çocukluk: Sosyal ve Duygusal Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Development of attachment. s. 428-446. |
11 | Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Constructing an identity: Who should I become? s. 468-483. |
12 | Orta Çocukluk: Duygusal ve Sosyal Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Thinking about other people. s. 476-483. |
13 | Orta Çocukluk: Ahlaki Gelişim | İlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Moral Development. s. 484- 507. |
14 | Genel Değerlendirme | İşlenen konuların gözden geçirilmesi. |
Kaynak |
Berk, L. (2012). Child Development. 9th edition. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |