Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİOÖ4110349Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDuyum ve algıya ilişkin temel kavramlar, erken cocuklukta duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler ve öneriler, duyu bütünleme/terapi, duyuların gelişimini destekleyici müdahale programı ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Duyu Hakkinda Temel Kavramlar,Duyuların gelişimi,Duyu ve Algı İle İlgili Yaklaşımlar,Tad Alma Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,İşitme Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,Koku Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,Görme Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,Dokunma Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,Propriosepsiyon ve Denge & Erken Çocuklukta Etkinlikler,Duyu Bütünleme,Duyuların Sınıflandırılması ve Değerlendirilmesi,Duyuların Gelişimini Destekleyici Müdahale Programları,Duyu Gelişimini Desteklemede Ailelere ve Profesyonellere Öneriler,Erken Çocuklukta Duyu Odaklı Eğitim Uygulamaları ve Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duyu ve algıya ilişkin temel kavramları özetler. 16, 9A, E
Erken çocukluk döneminde duyu eğitiminin çocuk gelişimi açısından önemini anlatr. 10, 9A, E
Erken çocukluk dönemine uygun duyu odaklı eğitim etkinlikleri örneklendirir. 10, 16, 9A, E
Çocuklar için duyu eğitimi programı değerlendirme ve geliştirme çalışmalar tasarlar. 10, 9A, E
Duyuların gelişimini destekleyici müdahale programı ile ilgili yeterlilikleri ifade eder.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Duyu Hakkinda Temel Kavramlar
2Duyuların gelişimi
3Duyu ve Algı İle İlgili Yaklaşımlar
4Tad Alma Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
5İşitme Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
6Koku Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
7Görme Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
8Dokunma Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
9Propriosepsiyon ve Denge & Erken Çocuklukta Etkinlikler
10Duyu Bütünleme
11Duyuların Sınıflandırılması ve Değerlendirilmesi
12Duyuların Gelişimini Destekleyici Müdahale Programları
13Duyu Gelişimini Desteklemede Ailelere ve Profesyonellere Öneriler
14Erken Çocuklukta Duyu Odaklı Eğitim Uygulamaları ve Değerlendirilmesi
Kaynak
Deretarla Gül, E. (Editör). (2000). Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. 1. Baskı. Ankara. Özata, S. C. (2015). Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Özyazıcı, K. , Boğa, E. , Alagöz, N. , Varlıklıöz, K. , Arslan, Z. , Akto, S. & Sağlam, M. (2021). Duyuların Gelişimi ve Duyu Bütünleme . Gelişim ve Psikoloji Dergisi , 2 (4) , 209-226 . DOI: 10.51503/gpd.879070 Dunn, W. (2001). The sensations of everyday life: Empirical, theoretical, and pragmatic considerations. American Journal of Occupational Therapy, 1;55(6):608-20. Lloyd, S. (2016). Improving sensory processing in traumatized children: Practical ideas to help your child's movement, coordination and body awareness. London: Jessica Kingsley Publishers.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme515
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3515
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİOÖ4110349Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDuyum ve algıya ilişkin temel kavramlar, erken cocuklukta duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler ve öneriler, duyu bütünleme/terapi, duyuların gelişimini destekleyici müdahale programı ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Duyu Hakkinda Temel Kavramlar,Duyuların gelişimi,Duyu ve Algı İle İlgili Yaklaşımlar,Tad Alma Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,İşitme Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,Koku Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,Görme Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,Dokunma Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler,Propriosepsiyon ve Denge & Erken Çocuklukta Etkinlikler,Duyu Bütünleme,Duyuların Sınıflandırılması ve Değerlendirilmesi,Duyuların Gelişimini Destekleyici Müdahale Programları,Duyu Gelişimini Desteklemede Ailelere ve Profesyonellere Öneriler,Erken Çocuklukta Duyu Odaklı Eğitim Uygulamaları ve Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duyu ve algıya ilişkin temel kavramları özetler. 16, 9A, E
Erken çocukluk döneminde duyu eğitiminin çocuk gelişimi açısından önemini anlatr. 10, 9A, E
Erken çocukluk dönemine uygun duyu odaklı eğitim etkinlikleri örneklendirir. 10, 16, 9A, E
Çocuklar için duyu eğitimi programı değerlendirme ve geliştirme çalışmalar tasarlar. 10, 9A, E
Duyuların gelişimini destekleyici müdahale programı ile ilgili yeterlilikleri ifade eder.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Duyu Hakkinda Temel Kavramlar
2Duyuların gelişimi
3Duyu ve Algı İle İlgili Yaklaşımlar
4Tad Alma Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
5İşitme Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
6Koku Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
7Görme Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
8Dokunma Duyusu ve Erken Çocuklukta Etkinlikler
9Propriosepsiyon ve Denge & Erken Çocuklukta Etkinlikler
10Duyu Bütünleme
11Duyuların Sınıflandırılması ve Değerlendirilmesi
12Duyuların Gelişimini Destekleyici Müdahale Programları
13Duyu Gelişimini Desteklemede Ailelere ve Profesyonellere Öneriler
14Erken Çocuklukta Duyu Odaklı Eğitim Uygulamaları ve Değerlendirilmesi
Kaynak
Deretarla Gül, E. (Editör). (2000). Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. 1. Baskı. Ankara. Özata, S. C. (2015). Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Özyazıcı, K. , Boğa, E. , Alagöz, N. , Varlıklıöz, K. , Arslan, Z. , Akto, S. & Sağlam, M. (2021). Duyuların Gelişimi ve Duyu Bütünleme . Gelişim ve Psikoloji Dergisi , 2 (4) , 209-226 . DOI: 10.51503/gpd.879070 Dunn, W. (2001). The sensations of everyday life: Empirical, theoretical, and pragmatic considerations. American Journal of Occupational Therapy, 1;55(6):608-20. Lloyd, S. (2016). Improving sensory processing in traumatized children: Practical ideas to help your child's movement, coordination and body awareness. London: Jessica Kingsley Publishers.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15