Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜNİVERSİTE YAŞAMINA GİRİŞ VE AKADEMİK RAPORLAMAOÖ1214953Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 19:30-20:15

Pazartesi 20:30-21:15

Pazartesi 21:30-22:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, liseden üniversiteye geçen öğrencilerin adaptasyonları sürecinde bilgi arama, bilgi kaynaklarının güvenilirliğini değerlendirme, akademik makale yazma, araştırma makalelerini analiz etme, eleştirel okuma ve sunum hazırlama gibi ancak bunlarla sınırlı olmayan akademik becerileri edinmelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş Haftası / Tanışma ve "Akademik Beceriler" Üzerine Tartışma,Üniversite Yaşamına Uyum Sağlama / Bilim Felsefesi ,Üniversite Nedir?
Üniversitelerin Tarihi Gelişimi
,Öğrenciler İçin Akademik Görgü ve Disiplin Kuralları /
İnsan Hakları,Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi / Eleştirel düşünme / Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Bir Makale Nasıl Okunur?
,İntihal / Alıntı / APA'ya Giriş
,Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Makaleler Nasıl Yazılır
,Öğrenme Stilleri ,Dünya Vatandaşlığı / Kültürel Çeşitlilik
,Etkili Sunumlar Hazırlamak / İnternet ve Medya Okuryazarlığı
,Etkili İletişim,Kişisel Sağlık ve Bakım / Psikolojik Dayanıklılık
,Özgeçmiş Hazırlama,Genel Tekrar / Ders Değerlendirmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Profesyonel ve etik davranışı tanımlar 10, 16, 9A, E
Sunum ve iletişim becerisini geliştirir 10, 16, 9A, E
Yazılı ve sözlü akademik yazma becerisi geliştirir 10, 16, 9A, E
Kültürel çeşitliliğin ve dünya vatandaşlığının önemini kavrar.10, 16, 9A, E
İyi çalışma alışkanlıklarını, zaman yönetimini edinir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş Haftası / Tanışma ve "Akademik Beceriler" Üzerine Tartışma
2Üniversite Yaşamına Uyum Sağlama / Bilim Felsefesi
3Üniversite Nedir?
Üniversitelerin Tarihi Gelişimi
4Öğrenciler İçin Akademik Görgü ve Disiplin Kuralları /
İnsan Hakları
5Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi / Eleştirel düşünme / Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Bir Makale Nasıl Okunur?
Hotaman, D. (2020). Eleştirel Düşünme Becerisi Açısından Öğrenme Kuramları, Öğrenme Ortamları Ve Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 13 Sayı: 72 Ağustos 2020.
6İntihal / Alıntı / APA'ya Giriş
7Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Makaleler Nasıl Yazılır
8Öğrenme Stilleri Aslam Orkun, M. & Bayırlı, A. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi . Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , 3 (1) , 71-83 . DOI: 10.46762/mamulebd.567063
9Dünya Vatandaşlığı / Kültürel Çeşitlilik
10Etkili Sunumlar Hazırlamak / İnternet ve Medya Okuryazarlığı
İzleme : https://www.mserdark.com/etkili-sunus-yapma-denilen-mesele/
11Etkili İletişim
12Kişisel Sağlık ve Bakım / Psikolojik Dayanıklılık
13Özgeçmiş Hazırlama
14Genel Tekrar / Ders Değerlendirmesi
Kaynak
Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Charle, C.,Verger, J. (2005). Üniversitelerin Tarihi (Çev: İsmail Yerguz). Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. Yüksel, Erkan (2018). Daha İyi Bir Akademik Sunum Nasıl Olmalı? Anadolu Üniversitesi. 1-11. https://www.medipol.edu.tr/universite/yonetmelik-ve-yonergeler https://sanalmuze.gov.tr/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7321
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10330
Okul Dışı Diğer Faaliyetler8324
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜNİVERSİTE YAŞAMINA GİRİŞ VE AKADEMİK RAPORLAMAOÖ1214953Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 19:30-20:15

Pazartesi 20:30-21:15

Pazartesi 21:30-22:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, liseden üniversiteye geçen öğrencilerin adaptasyonları sürecinde bilgi arama, bilgi kaynaklarının güvenilirliğini değerlendirme, akademik makale yazma, araştırma makalelerini analiz etme, eleştirel okuma ve sunum hazırlama gibi ancak bunlarla sınırlı olmayan akademik becerileri edinmelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş Haftası / Tanışma ve "Akademik Beceriler" Üzerine Tartışma,Üniversite Yaşamına Uyum Sağlama / Bilim Felsefesi ,Üniversite Nedir?
Üniversitelerin Tarihi Gelişimi
,Öğrenciler İçin Akademik Görgü ve Disiplin Kuralları /
İnsan Hakları,Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi / Eleştirel düşünme / Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Bir Makale Nasıl Okunur?
,İntihal / Alıntı / APA'ya Giriş
,Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Makaleler Nasıl Yazılır
,Öğrenme Stilleri ,Dünya Vatandaşlığı / Kültürel Çeşitlilik
,Etkili Sunumlar Hazırlamak / İnternet ve Medya Okuryazarlığı
,Etkili İletişim,Kişisel Sağlık ve Bakım / Psikolojik Dayanıklılık
,Özgeçmiş Hazırlama,Genel Tekrar / Ders Değerlendirmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Profesyonel ve etik davranışı tanımlar 10, 16, 9A, E
Sunum ve iletişim becerisini geliştirir 10, 16, 9A, E
Yazılı ve sözlü akademik yazma becerisi geliştirir 10, 16, 9A, E
Kültürel çeşitliliğin ve dünya vatandaşlığının önemini kavrar.10, 16, 9A, E
İyi çalışma alışkanlıklarını, zaman yönetimini edinir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş Haftası / Tanışma ve "Akademik Beceriler" Üzerine Tartışma
2Üniversite Yaşamına Uyum Sağlama / Bilim Felsefesi
3Üniversite Nedir?
Üniversitelerin Tarihi Gelişimi
4Öğrenciler İçin Akademik Görgü ve Disiplin Kuralları /
İnsan Hakları
5Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi / Eleştirel düşünme / Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Bir Makale Nasıl Okunur?
Hotaman, D. (2020). Eleştirel Düşünme Becerisi Açısından Öğrenme Kuramları, Öğrenme Ortamları Ve Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 13 Sayı: 72 Ağustos 2020.
6İntihal / Alıntı / APA'ya Giriş
7Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Makaleler Nasıl Yazılır
8Öğrenme Stilleri Aslam Orkun, M. & Bayırlı, A. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi . Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , 3 (1) , 71-83 . DOI: 10.46762/mamulebd.567063
9Dünya Vatandaşlığı / Kültürel Çeşitlilik
10Etkili Sunumlar Hazırlamak / İnternet ve Medya Okuryazarlığı
İzleme : https://www.mserdark.com/etkili-sunus-yapma-denilen-mesele/
11Etkili İletişim
12Kişisel Sağlık ve Bakım / Psikolojik Dayanıklılık
13Özgeçmiş Hazırlama
14Genel Tekrar / Ders Değerlendirmesi
Kaynak
Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Charle, C.,Verger, J. (2005). Üniversitelerin Tarihi (Çev: İsmail Yerguz). Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. Yüksel, Erkan (2018). Daha İyi Bir Akademik Sunum Nasıl Olmalı? Anadolu Üniversitesi. 1-11. https://www.medipol.edu.tr/universite/yonetmelik-ve-yonergeler https://sanalmuze.gov.tr/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15