Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKADEMİK İNGİLİZCE II | OÖ1214951 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan KURU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Fulya Kahveci |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin akademik anlamda ihtiyaçları olan sözlü ve yazılı becerileri İngilizce CEFR A2 düzeyinde sergilemelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",,"Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)",People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)", | |
2 | "Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)" | |
3 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı), | |
4 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı) | |
5 | Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | |
6 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir | |
Kaynak |
English File Elementary Student`s Book with Online Practice Oxford University Press ISBN 9780194031592, 2020 |
www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| X | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKADEMİK İNGİLİZCE II | OÖ1214951 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan KURU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Fulya Kahveci |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin akademik anlamda ihtiyaçları olan sözlü ve yazılı becerileri İngilizce CEFR A2 düzeyinde sergilemelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",,"Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)",People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)", | |
2 | "Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)" | |
3 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı), | |
4 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı) | |
5 | Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | |
6 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir | |
Kaynak |
English File Elementary Student`s Book with Online Practice Oxford University Press ISBN 9780194031592, 2020 |
www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| X | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15