Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | OÖ1114937 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Elif SARICAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimin psikolojik, sosyo-kültürel ve tarihi temellerine ilişkin kavramlarla eğitim faaliyetlerini kavramak, analiz etmek ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar,Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki, Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim,Eğitimin felsefi temelleri, Eğitimin psikolojik temelleri,Eğitimin toplumsal ve politik temelleri,Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri,Türk milli eğitim sisteminin yapısı,Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi,Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü,Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin psikolojik temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin tarihsel evrelerini ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ve politika arasındaki ilişkileri kurar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sisteminin yapılarını ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sistemini işleyişine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Eğitimin felsefi temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Eğitimin psikolojik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Eğitimin toplumsal ve politik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Türk milli eğitim sisteminin yapısı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Eğitime Giriş, Mehmet Şimşek (2021). PegemA Yayıncılık Eğitime Giriş, (Ed.) Hasan Basri Memduhoğlu , Kürşad Yılmaz (2021) PegemA Yayıncılık |
Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | OÖ1114937 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Elif SARICAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimin psikolojik, sosyo-kültürel ve tarihi temellerine ilişkin kavramlarla eğitim faaliyetlerini kavramak, analiz etmek ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar,Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki, Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim,Eğitimin felsefi temelleri, Eğitimin psikolojik temelleri,Eğitimin toplumsal ve politik temelleri,Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri,Türk milli eğitim sisteminin yapısı,Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi,Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü,Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin psikolojik temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin tarihsel evrelerini ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ve politika arasındaki ilişkileri kurar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sisteminin yapılarını ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sistemini işleyişine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Eğitimin felsefi temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Eğitimin psikolojik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Eğitimin toplumsal ve politik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Türk milli eğitim sisteminin yapısı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Eğitime Giriş, Mehmet Şimşek (2021). PegemA Yayıncılık Eğitime Giriş, (Ed.) Hasan Basri Memduhoğlu , Kürşad Yılmaz (2021) PegemA Yayıncılık |
Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |