Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKRO ÖĞRETİM | OÖ3212839 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Elif SARICAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkelerin, öğretmenlerin mesleki yeterlik, olumlu tutum, rol ve davranışlarının kavranması; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarının aktarılması; ders planını ve konuya uygun aktif öğrenme etkinliklerini hazırlamada, uygulamada ve değerlendirmede yetkinleşme ve değerlendirmede yetkinleşme yoluyla da planlama ve ders anlatımlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikro Öğretime Giriş ,Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar,Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel İlkeler,Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri,Olumlu Öğretmenlik Tutum, Rol ve Davranışları ,Mikro Öğretim Yönteminin Amacı, Önemi ve Tarihsel Temelleri ,Mikro Öğretimin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları ,Mikro Öğretimin Adımları ve İlkeleri,Ders Planı Hazırlama ,Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama ,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 1,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 2,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 3,Mikro Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Alanlarıyla İlişkilendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 10, 16, 4, 9 | A |
Öğretmenlerin mesleki yeterliklerini, olumlu tutum, rol ve davranışlarını örneklendirir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
Mikro öğretim yönteminin kapsamını, yararlarını ve sınırlılıklarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri bilerek sınıf düzeyine uygun ders planı, aktif öğrenme etkinlikleri ve uygun öğrenme ortamları tasarlar. | 10, 14, 6, 9 | E |
Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları sergiler. | 14, 6 | E, H |
Yapılan uygulamalar ve değerlendirmeler neticesinde hazırladığı etkinlikleri ve ders anlatımını geliştirir. | 10, 14, 3, 5, 6 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikro Öğretime Giriş | |
2 | Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
3 | Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel İlkeler | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
4 | Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
5 | Olumlu Öğretmenlik Tutum, Rol ve Davranışları | Öğrenciler, kendi deneyimlerinden örnekler verirler |
6 | Mikro Öğretim Yönteminin Amacı, Önemi ve Tarihsel Temelleri | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
7 | Mikro Öğretimin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
8 | Mikro Öğretimin Adımları ve İlkeleri | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
9 | Ders Planı Hazırlama | Ders planı örnekleri incelenir |
10 | Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama | Aktif öğrenme etkinlikleri örnekleri incelenir |
11 | Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 1 | Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir |
12 | Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 2 | Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir |
13 | Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 3 | Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir |
14 | Mikro Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Alanlarıyla İlişkilendirilmesi |
Kaynak |
Şahan, H. H. & Küçükoğlu, A. (Editörler) (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim. PEGEM AKADEMİ. Karataş, F. Ö., Cengiz, C. & Uludüz, Ş. M. (2020). Öğretim Sürecinde Endişenin Azaltılması için Mikro-Öğretimin Yeniden Düzenlenmesi: Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 30-56. Güven, S., Kahveci, Ö., Öztürk, Y. & Akın, Ö. (2016). Türkiye’de Mikro Öğretim Uygulamalarıyla İlgili Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(1), 19-34. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 4 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 12 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 2 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKRO ÖĞRETİM | OÖ3212839 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Elif SARICAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkelerin, öğretmenlerin mesleki yeterlik, olumlu tutum, rol ve davranışlarının kavranması; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarının aktarılması; ders planını ve konuya uygun aktif öğrenme etkinliklerini hazırlamada, uygulamada ve değerlendirmede yetkinleşme ve değerlendirmede yetkinleşme yoluyla da planlama ve ders anlatımlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikro Öğretime Giriş ,Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar,Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel İlkeler,Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri,Olumlu Öğretmenlik Tutum, Rol ve Davranışları ,Mikro Öğretim Yönteminin Amacı, Önemi ve Tarihsel Temelleri ,Mikro Öğretimin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları ,Mikro Öğretimin Adımları ve İlkeleri,Ders Planı Hazırlama ,Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama ,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 1,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 2,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 3,Mikro Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Alanlarıyla İlişkilendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 10, 16, 4, 9 | A |
Öğretmenlerin mesleki yeterliklerini, olumlu tutum, rol ve davranışlarını örneklendirir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
Mikro öğretim yönteminin kapsamını, yararlarını ve sınırlılıklarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri bilerek sınıf düzeyine uygun ders planı, aktif öğrenme etkinlikleri ve uygun öğrenme ortamları tasarlar. | 10, 14, 6, 9 | E |
Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları sergiler. | 14, 6 | E, H |
Yapılan uygulamalar ve değerlendirmeler neticesinde hazırladığı etkinlikleri ve ders anlatımını geliştirir. | 10, 14, 3, 5, 6 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikro Öğretime Giriş | |
2 | Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
3 | Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel İlkeler | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
4 | Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
5 | Olumlu Öğretmenlik Tutum, Rol ve Davranışları | Öğrenciler, kendi deneyimlerinden örnekler verirler |
6 | Mikro Öğretim Yönteminin Amacı, Önemi ve Tarihsel Temelleri | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
7 | Mikro Öğretimin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
8 | Mikro Öğretimin Adımları ve İlkeleri | Konuyla ilgili okumalar yapılır |
9 | Ders Planı Hazırlama | Ders planı örnekleri incelenir |
10 | Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama | Aktif öğrenme etkinlikleri örnekleri incelenir |
11 | Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 1 | Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir |
12 | Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 2 | Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir |
13 | Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 3 | Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir |
14 | Mikro Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Alanlarıyla İlişkilendirilmesi |
Kaynak |
Şahan, H. H. & Küçükoğlu, A. (Editörler) (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim. PEGEM AKADEMİ. Karataş, F. Ö., Cengiz, C. & Uludüz, Ş. M. (2020). Öğretim Sürecinde Endişenin Azaltılması için Mikro-Öğretimin Yeniden Düzenlenmesi: Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 30-56. Güven, S., Kahveci, Ö., Öztürk, Y. & Akın, Ö. (2016). Türkiye’de Mikro Öğretim Uygulamalarıyla İlgili Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(1), 19-34. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |