Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | OÖ2275330 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurcan ŞENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ilkelerine örnekler verir. | 13, 20, 5 | A |
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır. | 12, 19, 5, 9 | A |
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 13, 15, 16, 9 | A |
Öğretim yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretim tekniklerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. | 10, 12, 13, 15, 16, 19, 9 | A |
Öğretim/ders planı yapar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim ilkelerini açıklar. | 10, 13, 19, 9 | A |
Öğretim yöntemlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim tekniklerine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Öğretim-öğrenme stratejileri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Grup çalışması örnekleri 1 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Grup çalışması örnekleri 2 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları |
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 6 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | OÖ2275330 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurcan ŞENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ilkelerine örnekler verir. | 13, 20, 5 | A |
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır. | 12, 19, 5, 9 | A |
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 13, 15, 16, 9 | A |
Öğretim yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretim tekniklerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. | 10, 12, 13, 15, 16, 19, 9 | A |
Öğretim/ders planı yapar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim ilkelerini açıklar. | 10, 13, 19, 9 | A |
Öğretim yöntemlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim tekniklerine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Öğretim-öğrenme stratejileri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Grup çalışması örnekleri 1 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Grup çalışması örnekleri 2 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları |
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |