Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE DRAMAÖE4211023Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikodrama ısınma oyunları, sosyodrama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama; eğitimde dramanın uygulamaları gibi dramanın kullanıldığı alanlar. Eğitimde dramanın kullanılması ile ilgili uygulamalar.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları,Psikodrama ısınma oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve
problem çözmeye yönelik oyunlar
,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik
oyunlar,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama
ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki
temel bileşenler,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının
incelenmesi,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim kurumlarında çeşitli drama etkinlikleri uygular.15, 6
Uyguladığı drama etkinliklerinin kazanımlarını açıklar.10, 16, 6, 9
Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyici drama etkinlikleri bilir.15, 6
Duygularını ifade eder.15, 6
Spontan ve yaratıcı eylemler sergiler.15, 19, 6
Öğrencilerin eğitimlerinde kullanacağı drama etkinliklerini tasarlar.11, 15, 19H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramada tanışma ve iletişim oyunlarıDers hakkında beklentilerin konuşulması, tanışma oyunlarının oynanması
2Psikodrama ısınma oyunları
3Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunlarıGüncel eğitici drama örneklerinin incelenmesi
4Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunlarıDrama ile öğrenme yöntemleri üzerine ilgili makalelerin incelenmesi ve yorumlanması
5Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve
problem çözmeye yönelik oyunlar
Farklı eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve uygulanması
6Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik
oyunlar
Yaratıcılık, hayal gücü ve imgelem tasarımlarının oluşumunun deneyimlenmesi
7Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama
ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki
temel bileşenler
Metinden hareketle algoritma tamamlama ve drama şablonu oluşturulması
8Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleriFarklı kriz durumlarında ve sınıf içi hakimiyet çalışmalarında drama örnekleri
9Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının
incelenmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
10Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesiEğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
11Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
12Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
13Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
İletişim becerileri, müzede drama ve modern sanat dramasın örnekerinin incelenip uygulanması ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması
14Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
İlgili eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması
Kaynak
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE DRAMAÖE4211023Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikodrama ısınma oyunları, sosyodrama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama; eğitimde dramanın uygulamaları gibi dramanın kullanıldığı alanlar. Eğitimde dramanın kullanılması ile ilgili uygulamalar.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları,Psikodrama ısınma oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve
problem çözmeye yönelik oyunlar
,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik
oyunlar,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama
ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki
temel bileşenler,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının
incelenmesi,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim kurumlarında çeşitli drama etkinlikleri uygular.15, 6
Uyguladığı drama etkinliklerinin kazanımlarını açıklar.10, 16, 6, 9
Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyici drama etkinlikleri bilir.15, 6
Duygularını ifade eder.15, 6
Spontan ve yaratıcı eylemler sergiler.15, 19, 6
Öğrencilerin eğitimlerinde kullanacağı drama etkinliklerini tasarlar.11, 15, 19H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramada tanışma ve iletişim oyunlarıDers hakkında beklentilerin konuşulması, tanışma oyunlarının oynanması
2Psikodrama ısınma oyunları
3Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunlarıGüncel eğitici drama örneklerinin incelenmesi
4Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunlarıDrama ile öğrenme yöntemleri üzerine ilgili makalelerin incelenmesi ve yorumlanması
5Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve
problem çözmeye yönelik oyunlar
Farklı eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve uygulanması
6Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik
oyunlar
Yaratıcılık, hayal gücü ve imgelem tasarımlarının oluşumunun deneyimlenmesi
7Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama
ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki
temel bileşenler
Metinden hareketle algoritma tamamlama ve drama şablonu oluşturulması
8Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleriFarklı kriz durumlarında ve sınıf içi hakimiyet çalışmalarında drama örnekleri
9Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının
incelenmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
10Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesiEğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
11Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
12Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
13Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
İletişim becerileri, müzede drama ve modern sanat dramasın örnekerinin incelenip uygulanması ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması
14Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
İlgili eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması
Kaynak
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13