Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE DRAMA | ÖE4211023 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikodrama ısınma oyunları, sosyodrama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama; eğitimde dramanın uygulamaları gibi dramanın kullanıldığı alanlar. Eğitimde dramanın kullanılması ile ilgili uygulamalar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları,Psikodrama ısınma oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar ,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim kurumlarında çeşitli drama etkinlikleri uygular. | 15, 6 | |
Uyguladığı drama etkinliklerinin kazanımlarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | |
Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyici drama etkinlikleri bilir. | 15, 6 | |
Duygularını ifade eder. | 15, 6 | |
Spontan ve yaratıcı eylemler sergiler. | 15, 19, 6 | |
Öğrencilerin eğitimlerinde kullanacağı drama etkinliklerini tasarlar. | 11, 15, 19 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramada tanışma ve iletişim oyunları | Ders hakkında beklentilerin konuşulması, tanışma oyunlarının oynanması |
2 | Psikodrama ısınma oyunları | |
3 | Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları | Güncel eğitici drama örneklerinin incelenmesi |
4 | Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları | Drama ile öğrenme yöntemleri üzerine ilgili makalelerin incelenmesi ve yorumlanması |
5 | Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar | Farklı eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve uygulanması |
6 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar | Yaratıcılık, hayal gücü ve imgelem tasarımlarının oluşumunun deneyimlenmesi |
7 | Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler | Metinden hareketle algoritma tamamlama ve drama şablonu oluşturulması |
8 | Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri | Farklı kriz durumlarında ve sınıf içi hakimiyet çalışmalarında drama örnekleri |
9 | Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
10 | Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
11 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
12 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
13 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | İletişim becerileri, müzede drama ve modern sanat dramasın örnekerinin incelenip uygulanması ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
14 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | İlgili eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
Kaynak |
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | ||||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | ||||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | ||||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | ||||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ||||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | ||||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE DRAMA | ÖE4211023 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikodrama ısınma oyunları, sosyodrama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama; eğitimde dramanın uygulamaları gibi dramanın kullanıldığı alanlar. Eğitimde dramanın kullanılması ile ilgili uygulamalar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları,Psikodrama ısınma oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar ,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim kurumlarında çeşitli drama etkinlikleri uygular. | 15, 6 | |
Uyguladığı drama etkinliklerinin kazanımlarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | |
Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyici drama etkinlikleri bilir. | 15, 6 | |
Duygularını ifade eder. | 15, 6 | |
Spontan ve yaratıcı eylemler sergiler. | 15, 19, 6 | |
Öğrencilerin eğitimlerinde kullanacağı drama etkinliklerini tasarlar. | 11, 15, 19 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramada tanışma ve iletişim oyunları | Ders hakkında beklentilerin konuşulması, tanışma oyunlarının oynanması |
2 | Psikodrama ısınma oyunları | |
3 | Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları | Güncel eğitici drama örneklerinin incelenmesi |
4 | Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları | Drama ile öğrenme yöntemleri üzerine ilgili makalelerin incelenmesi ve yorumlanması |
5 | Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar | Farklı eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve uygulanması |
6 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar | Yaratıcılık, hayal gücü ve imgelem tasarımlarının oluşumunun deneyimlenmesi |
7 | Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler | Metinden hareketle algoritma tamamlama ve drama şablonu oluşturulması |
8 | Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri | Farklı kriz durumlarında ve sınıf içi hakimiyet çalışmalarında drama örnekleri |
9 | Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
10 | Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
11 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
12 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
13 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | İletişim becerileri, müzede drama ve modern sanat dramasın örnekerinin incelenip uygulanması ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
14 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | İlgili eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
Kaynak |
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | ||||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | ||||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | ||||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | ||||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ||||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | ||||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |