Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER VE EĞİTİMLERİÖE1214957Bahar Dönemi2+027
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için stratejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlence anlatımı,Öğrenme güçlüklerinin tanıtımı,Öğrenme güçlüğünün nedenleri,Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özellikleri,Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin tanılanması,Özel öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okulda yaşadıkları sorunlar,Okuma güçlüğü (disleksi),Yazma güçlüğü (disgrafi),Matematik güçlüğü (diskalkuli),Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve aileleri,Etkinlik örnekleri,Etkinlik örnekleri,Etkinlik örnekleri,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar.16A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere uygun etkinlikler hazırlar.16A
Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için bir eğitim programı hazırlar.16A
Öğrenme güçlüğünün türlerini açıklar.16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlence anlatımıİzlence
2Öğrenme güçlüklerinin tanıtımı● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
3Öğrenme güçlüğünün nedenleri● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
4Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özellikleri● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
5Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin tanılanması● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
6Özel öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okulda yaşadıkları sorunlar● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
7Okuma güçlüğü (disleksi)● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
8Yazma güçlüğü (disgrafi)● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
9Matematik güçlüğü (diskalkuli)● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
10Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve aileleri● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
11Etkinlik örnekleriDers belgeleri
12Etkinlik örnekleriDers belgeleri
13Etkinlik örnekleriDers belgeleri
14Genel tekrarDers belgeleri
Kaynak
1. Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. 2. Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi 3. Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51050
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER VE EĞİTİMLERİÖE1214957Bahar Dönemi2+027
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için stratejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlence anlatımı,Öğrenme güçlüklerinin tanıtımı,Öğrenme güçlüğünün nedenleri,Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özellikleri,Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin tanılanması,Özel öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okulda yaşadıkları sorunlar,Okuma güçlüğü (disleksi),Yazma güçlüğü (disgrafi),Matematik güçlüğü (diskalkuli),Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve aileleri,Etkinlik örnekleri,Etkinlik örnekleri,Etkinlik örnekleri,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar.16A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere uygun etkinlikler hazırlar.16A
Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için bir eğitim programı hazırlar.16A
Öğrenme güçlüğünün türlerini açıklar.16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlence anlatımıİzlence
2Öğrenme güçlüklerinin tanıtımı● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
3Öğrenme güçlüğünün nedenleri● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
4Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özellikleri● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
5Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin tanılanması● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
6Özel öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okulda yaşadıkları sorunlar● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
7Okuma güçlüğü (disleksi)● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
8Yazma güçlüğü (disgrafi)● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
9Matematik güçlüğü (diskalkuli)● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
10Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve aileleri● Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. ●Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi ● Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
11Etkinlik örnekleriDers belgeleri
12Etkinlik örnekleriDers belgeleri
13Etkinlik örnekleriDers belgeleri
14Genel tekrarDers belgeleri
Kaynak
1. Karabulut, R. (Ed.). (2022). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Eğiten Kitap. 2. Melekoğlu, M. A. ve Sak, U. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi 3. Toros, F. ve Torun, Ş. (2021). Özgül öğrenme bozukluğu. Ankara: Akademisyen Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13