Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IIÖE1214951Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurcan KURU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Fulya Kahveci
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin akademik anlamda ihtiyaçları olan sözlü ve yazılı becerileri İngilizce CEFR A2 düzeyinde sergilemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",,"Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)",People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1 çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 6, 9A
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 16, 6, 9A
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir10, 16, 6, 9A
5.1 yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",
2"Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)"
3People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),
4Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı)
5Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
6The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir
Kaynak
English File Elementary Student`s Book with Online Practice Oxford University Press ISBN 9780194031592, 2020
www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IIÖE1214951Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurcan KURU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Fulya Kahveci
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin akademik anlamda ihtiyaçları olan sözlü ve yazılı becerileri İngilizce CEFR A2 düzeyinde sergilemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",,"Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)",People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1 çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 6, 9A
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 16, 6, 9A
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir10, 16, 6, 9A
5.1 yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",
2"Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)"
3People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),
4Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı)
5Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
6The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir
Kaynak
English File Elementary Student`s Book with Online Practice Oxford University Press ISBN 9780194031592, 2020
www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13