Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER VE EĞİTİMLERİÖE1114954Güz Dönemi2+026
Ders Programı

Perşembe 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özge ÖZLÜ ÜNLÜ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Bülent MADİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrencilere, zihin yetersizliği olan bireylerin akademik ve akademik olmayan özellikleri, sınıflandırılması, tanılanması, yaygınlık ve görülme sıklığı, nedenler, değerlendirilmesi, ailelerine danışmanlık, eğitim ortamları, kaynaştırılması ve eğitimleri konularının kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Zekanın tanımı ve kapsamı; zihin yetersizliğinin tarihi,Zihinsel yetersizliğin tanımı ve sınıflandırılması,Zihinsel yetersizliğin yaygınlığı ve nedenleri,Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri,Zihinsel yetersizliği tanılama ve değerlendirme,Zihin yetersizliğinde değerlendirme,Zihinsel yetersizliği olan çocukların ailelerine danışmanlık,Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik eğitim ortamları,Zihinsel yetersizliği olan çocukların kaynaştırılması,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimleri: Destek eğitim programı,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve teknikler,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve teknikler,Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik hazırlama,Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik sunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Zihin yetersizliği olan bireylerin akademik ve akademik olmayan özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Zihin yetersizliğinin olası nedenleri, yaygınlık ve görülme sıklığı konularını tanımlar.10, 16, 9A
Zihin yetersizliği olan bireylerin tanılanma ölçütlerini ve değerlendirilme süreçlerini açıklar.10, 16, 9A
Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik eğitim uygulamalarını ve güncel gelişmeleri açıklar.10, 16, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Zekanın tanımı ve kapsamı; zihin yetersizliğinin tarihiEripek, S. (2021), Bölüm-1, s. 4-45.
2Zihinsel yetersizliğin tanımı ve sınıflandırılmasıEripek, S. (2021), Bölüm-2, s. 48-67. Eripek, S. (2021), Bölüm-4, s. 78-94.
3Zihinsel yetersizliğin yaygınlığı ve nedenleriEripek, S. (2021), Bölüm-5, s. 98-106. Eripek, S. (2021), Bölüm-11, s. 178-215.
4Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleriEripek, S. (2021), Bölüm-13, s. 230-255.
5Zihinsel yetersizliği tanılama ve değerlendirmeEripek, S. (2021), Bölüm-9, s. 156-166.
6Zihin yetersizliğinde değerlendirmeEripek, S. (2021), Bölüm-7, s. 116-130. Eripek, S. (2021), Bölüm-8, s. 135-153.
7Zihinsel yetersizliği olan çocukların ailelerine danışmanlıkDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-12 s. 255-275.
8Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik eğitim ortamlarıDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-4, s. 83-107.
9Zihinsel yetersizliği olan çocukların kaynaştırılmasıDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-4, s. 83-107.
10Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimleri: Destek eğitim programıders notları
11Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve tekniklerDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-5, s. 109-127.
12Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve tekniklerDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-5, s. 109-127.
13Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik hazırlamaders notları
14Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik sunmaders notları
Kaynak
Eripek, S. (2012) Zihin Yetersizliği Olan Bireyler ve Eğitimleri. Eğiten Kitap Deniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğu Akçamete, A. G. (Ed.). (2016). Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Kök Yayıncılık. Aral, N. ve Gürsoy, F. (2011). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Cavkaytar, A. (Ed.). (2014). Aile eğitim rehberi: Zihinsel engelli çocuklar. Ankara. Metin, N. ve Yükselen, A. İ. (Ed.). (2014). Özel gereksinimli çocuklar ve kaynaştırma. Ankara: Hedef CS. Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (Ed.). (2017). Okul öncesinde kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık. Vuran, S. (Ed.). (2013). Özel eğitim. Ankara: Maya Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)168
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER VE EĞİTİMLERİÖE1114954Güz Dönemi2+026
Ders Programı

Perşembe 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özge ÖZLÜ ÜNLÜ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Bülent MADİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrencilere, zihin yetersizliği olan bireylerin akademik ve akademik olmayan özellikleri, sınıflandırılması, tanılanması, yaygınlık ve görülme sıklığı, nedenler, değerlendirilmesi, ailelerine danışmanlık, eğitim ortamları, kaynaştırılması ve eğitimleri konularının kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Zekanın tanımı ve kapsamı; zihin yetersizliğinin tarihi,Zihinsel yetersizliğin tanımı ve sınıflandırılması,Zihinsel yetersizliğin yaygınlığı ve nedenleri,Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri,Zihinsel yetersizliği tanılama ve değerlendirme,Zihin yetersizliğinde değerlendirme,Zihinsel yetersizliği olan çocukların ailelerine danışmanlık,Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik eğitim ortamları,Zihinsel yetersizliği olan çocukların kaynaştırılması,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimleri: Destek eğitim programı,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve teknikler,Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve teknikler,Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik hazırlama,Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik sunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Zihin yetersizliği olan bireylerin akademik ve akademik olmayan özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Zihin yetersizliğinin olası nedenleri, yaygınlık ve görülme sıklığı konularını tanımlar.10, 16, 9A
Zihin yetersizliği olan bireylerin tanılanma ölçütlerini ve değerlendirilme süreçlerini açıklar.10, 16, 9A
Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik eğitim uygulamalarını ve güncel gelişmeleri açıklar.10, 16, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Zekanın tanımı ve kapsamı; zihin yetersizliğinin tarihiEripek, S. (2021), Bölüm-1, s. 4-45.
2Zihinsel yetersizliğin tanımı ve sınıflandırılmasıEripek, S. (2021), Bölüm-2, s. 48-67. Eripek, S. (2021), Bölüm-4, s. 78-94.
3Zihinsel yetersizliğin yaygınlığı ve nedenleriEripek, S. (2021), Bölüm-5, s. 98-106. Eripek, S. (2021), Bölüm-11, s. 178-215.
4Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleriEripek, S. (2021), Bölüm-13, s. 230-255.
5Zihinsel yetersizliği tanılama ve değerlendirmeEripek, S. (2021), Bölüm-9, s. 156-166.
6Zihin yetersizliğinde değerlendirmeEripek, S. (2021), Bölüm-7, s. 116-130. Eripek, S. (2021), Bölüm-8, s. 135-153.
7Zihinsel yetersizliği olan çocukların ailelerine danışmanlıkDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-12 s. 255-275.
8Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik eğitim ortamlarıDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-4, s. 83-107.
9Zihinsel yetersizliği olan çocukların kaynaştırılmasıDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-4, s. 83-107.
10Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimleri: Destek eğitim programıders notları
11Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve tekniklerDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-5, s. 109-127.
12Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve tekniklerDeniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Bölüm-5, s. 109-127.
13Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik hazırlamaders notları
14Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik sunmaders notları
Kaynak
Eripek, S. (2012) Zihin Yetersizliği Olan Bireyler ve Eğitimleri. Eğiten Kitap Deniz, S. ve Akdemir, B. (2020). Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğu Akçamete, A. G. (Ed.). (2016). Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Kök Yayıncılık. Aral, N. ve Gürsoy, F. (2011). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Cavkaytar, A. (Ed.). (2014). Aile eğitim rehberi: Zihinsel engelli çocuklar. Ankara. Metin, N. ve Yükselen, A. İ. (Ed.). (2014). Özel gereksinimli çocuklar ve kaynaştırma. Ankara: Hedef CS. Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (Ed.). (2017). Okul öncesinde kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık. Vuran, S. (Ed.). (2013). Özel eğitim. Ankara: Maya Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13