Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | ÖE4276440 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders boyunca öğrencilerin, toplumsal duyarlılık, farkındalık ve sorumluluk bilinci geliştirecek nitelikte, farklı kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak proje tasarlamaları, projeyi uygulamaları ve proje raporu hazırlayarak sunmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,güncel toplumsal sorunları belirleme,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,grup projeleri sunumlar 1,grup proje sunumları 2,grup proje sunumları 3,grup proje sunumları 4,grup proje sunumları 5 ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. | 2 | E, F, I |
2. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlar. | 10 | F, L |
3. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | E, F | |
4. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini kavrar. | E, F | |
5. Güncel toplumsal sorunları belirler. | 10 | E, F |
6. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. | 10, 16, 2, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
3 | güncel toplumsal sorunları belirleme | Konuyla ilgili kişisel tecrübelerin yazılması |
4 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Örnek projelerin incelenmesi |
5 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Proje plan yazımı |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretler ile ilgili deneyim yazısı yazma |
8 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
9 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
10 | grup projeleri sunumlar 1 | Proje sunum hazırlığı |
11 | grup proje sunumları 2 | Proje sunum hazırlığı |
12 | grup proje sunumları 3 | Proje sunum hazırlığı |
13 | grup proje sunumları 4 | Proje sunum hazırlığı |
14 | grup proje sunumları 5 ve değerlendirme | Dönem değerlendirmesi yapma |
Kaynak |
Topluma hizmet uygulamaları Kuzucu, K.,Kamer, S.T. (2009) PegemA Yayıncılık Topluma hizmet uygulamaları Coşkun, H. (2011) Anı Yayıncılık |
ders öğretim üyesi okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 1 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 1 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | ÖE4276440 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders boyunca öğrencilerin, toplumsal duyarlılık, farkındalık ve sorumluluk bilinci geliştirecek nitelikte, farklı kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak proje tasarlamaları, projeyi uygulamaları ve proje raporu hazırlayarak sunmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,güncel toplumsal sorunları belirleme,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,grup projeleri sunumlar 1,grup proje sunumları 2,grup proje sunumları 3,grup proje sunumları 4,grup proje sunumları 5 ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. | 2 | E, F, I |
2. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlar. | 10 | F, L |
3. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | E, F | |
4. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini kavrar. | E, F | |
5. Güncel toplumsal sorunları belirler. | 10 | E, F |
6. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. | 10, 16, 2, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
3 | güncel toplumsal sorunları belirleme | Konuyla ilgili kişisel tecrübelerin yazılması |
4 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Örnek projelerin incelenmesi |
5 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Proje plan yazımı |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretler ile ilgili deneyim yazısı yazma |
8 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
9 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
10 | grup projeleri sunumlar 1 | Proje sunum hazırlığı |
11 | grup proje sunumları 2 | Proje sunum hazırlığı |
12 | grup proje sunumları 3 | Proje sunum hazırlığı |
13 | grup proje sunumları 4 | Proje sunum hazırlığı |
14 | grup proje sunumları 5 ve değerlendirme | Dönem değerlendirmesi yapma |
Kaynak |
Topluma hizmet uygulamaları Kuzucu, K.,Kamer, S.T. (2009) PegemA Yayıncılık Topluma hizmet uygulamaları Coşkun, H. (2011) Anı Yayıncılık |
ders öğretim üyesi okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |