Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANALİZ I | İM1114938 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kümeler ve sayı sistemleri; bağıntı, fonksiyon çeşitleri, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar; limit, süreklilik kavramları ve uygulamaları; türev, türevin uygulamaları ve grafik çizimleri konularının öğrenilerek gerçek yaşam problemlerinde karşılaşılan zorlukları bu bilgiler ışığında aşmak, bilim ve teknolojide yenilikler üretmeye çalışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kümeler, Sayı Kümeleri,Kartezyen Çarpım, Bağıntı,Dik koordinat sistemi,Temel Grafik Çizimleri,Fonksiyon kavramı, Polinomlar, Polinom fonksiyonlar,Rasyonel fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar,Limitler,Birinci tür belirsizlikler,Özel Limitler,Süreklilik-Süreksizlik, Süreksizlik çeşitleri,Türevler, Türevin Geometrik Yorumu, Türevin uygulamaları,İkinci tür belirsizlikler,Yüksek mertebeden türevler, Maksimum-Minimum,Grafik Çizimleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kümeler, kartezyen çarpım ve grafik arasındaki ilişkileri kavrar. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Basit fonksiyonlar, fonksiyon çeşitleri ve grafik çizimlerini kavrar. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Fonksiyonlarda limitler, özel limitler ve belirsizlikleri öğrenir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Fonksiyonlarda süreklilik-süreksizlik, süreksizlik çeşitlerini öğrenir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Türevler, Yüksek matematikte türevin önemi, türevin geometrik yorumu ve uygulamaları öğrenir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Tek değişkenli fonksiyonlarda ekstramum kavramını ve extramum-türev ilişkisini bilir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Edinilen bilgiler ve tecrübeler ışığında grafik çizimini becerir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kümeler, Sayı Kümeleri | [1], [2], [3] |
2 | Kartezyen Çarpım, Bağıntı | [1], [2], [3] |
3 | Dik koordinat sistemi | [1], [2], [3] |
4 | Temel Grafik Çizimleri | [1], [2], [3] |
5 | Fonksiyon kavramı, Polinomlar, Polinom fonksiyonlar | [1], [2], [3] |
6 | Rasyonel fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar | [1], [2], [3] |
7 | Limitler | [1], [2], [3] |
8 | Birinci tür belirsizlikler | [1], [2], [3] |
9 | Özel Limitler | [1], [2], [3] |
10 | Süreklilik-Süreksizlik, Süreksizlik çeşitleri | [1], [2], [3] |
11 | Türevler, Türevin Geometrik Yorumu, Türevin uygulamaları | [1], [2], [3] |
12 | İkinci tür belirsizlikler | [1], [2], [3] |
13 | Yüksek mertebeden türevler, Maksimum-Minimum | [1], [2], [3] |
14 | Grafik Çizimleri | [1], [2], [3] |
Kaynak |
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek
[2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali
[3] Analiz I, Prof. Dr. Mustafa Balcı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | X | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | X | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | | X | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | | X | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | | | X | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 3 | 6 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(10/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANALİZ I | İM1114938 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kümeler ve sayı sistemleri; bağıntı, fonksiyon çeşitleri, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar; limit, süreklilik kavramları ve uygulamaları; türev, türevin uygulamaları ve grafik çizimleri konularının öğrenilerek gerçek yaşam problemlerinde karşılaşılan zorlukları bu bilgiler ışığında aşmak, bilim ve teknolojide yenilikler üretmeye çalışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kümeler, Sayı Kümeleri,Kartezyen Çarpım, Bağıntı,Dik koordinat sistemi,Temel Grafik Çizimleri,Fonksiyon kavramı, Polinomlar, Polinom fonksiyonlar,Rasyonel fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar,Limitler,Birinci tür belirsizlikler,Özel Limitler,Süreklilik-Süreksizlik, Süreksizlik çeşitleri,Türevler, Türevin Geometrik Yorumu, Türevin uygulamaları,İkinci tür belirsizlikler,Yüksek mertebeden türevler, Maksimum-Minimum,Grafik Çizimleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kümeler, kartezyen çarpım ve grafik arasındaki ilişkileri kavrar. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Basit fonksiyonlar, fonksiyon çeşitleri ve grafik çizimlerini kavrar. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Fonksiyonlarda limitler, özel limitler ve belirsizlikleri öğrenir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Fonksiyonlarda süreklilik-süreksizlik, süreksizlik çeşitlerini öğrenir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Türevler, Yüksek matematikte türevin önemi, türevin geometrik yorumu ve uygulamaları öğrenir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Tek değişkenli fonksiyonlarda ekstramum kavramını ve extramum-türev ilişkisini bilir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Edinilen bilgiler ve tecrübeler ışığında grafik çizimini becerir. | 10, 12, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kümeler, Sayı Kümeleri | [1], [2], [3] |
2 | Kartezyen Çarpım, Bağıntı | [1], [2], [3] |
3 | Dik koordinat sistemi | [1], [2], [3] |
4 | Temel Grafik Çizimleri | [1], [2], [3] |
5 | Fonksiyon kavramı, Polinomlar, Polinom fonksiyonlar | [1], [2], [3] |
6 | Rasyonel fonksiyonlar, Trigonometrik fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar | [1], [2], [3] |
7 | Limitler | [1], [2], [3] |
8 | Birinci tür belirsizlikler | [1], [2], [3] |
9 | Özel Limitler | [1], [2], [3] |
10 | Süreklilik-Süreksizlik, Süreksizlik çeşitleri | [1], [2], [3] |
11 | Türevler, Türevin Geometrik Yorumu, Türevin uygulamaları | [1], [2], [3] |
12 | İkinci tür belirsizlikler | [1], [2], [3] |
13 | Yüksek mertebeden türevler, Maksimum-Minimum | [1], [2], [3] |
14 | Grafik Çizimleri | [1], [2], [3] |
Kaynak |
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek
[2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali
[3] Analiz I, Prof. Dr. Mustafa Balcı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | X | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | X | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | | X | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | | X | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | | | X | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10