Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİİM1214935Bahar Dönemi2+025
Ders Programı

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkademik düzeyde eğitim psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere öğretim ve öğrenme süreçlerinin temelinde yatan psikolojik prensip ve teorilere derin bir anlayış kazandırmaktır. Bu alan, bireylerin bilgi edinme, bilişsel ve duygusal beceriler geliştirme ve eğitim ortamlarında etkileşimde bulunma süreçlerini inceler. Ders, psikoloji ile eğitim arasındaki köprüyü kurmayı amaçlayarak, geleceğin eğitimcilerinin, öğrencilerinin öğrenme deneyimini iyileştirmek için psikolojik içgörüleri uygulamalarına yardımcı olmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Gelişim İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Evreleri, Vygotsky'nin Bilişsel
Gelişimde Sosyal Perspektifi,Kişilik ve Sosyal Gelişim, Freud'un Psikanalitik Teorisi, Erikson'ın Psikososyal
Gelişim Teorisi ,Jean Piaget’ın Ahlaki Gelişim Teorisi, Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisi,
Gilligan'ın Ahlaki Gelişim Görüşü ,Öğrenme üzerine Davranışsal Yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma,Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin
Etkileri ,Öğrenme üzerine Bilişsel Yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görüşü, Uzun Süreli
Bellek, Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun
Süreli Bellek,Bilgi İşleme Modelinin İçerdiği Sonuçlar, Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşımın
Uygulamaları ,Öğrenmeye İnsancıl Yaklaşım, Abraham Maslow, Carl Rogers, Arthur Combs,
Thomas Gordon, William Purkey,Motivasyonda Davranışsal Yaklaşım Motivasyonda Bilişsel Yaklaşımlar,Motivasyonda Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Motivasyonda İnsancıl Yaklaşım ,Sınıf Yapısı ve Motivasyon Öğretmen Davranışları ve Öğrencilerin Motivasyonu,Dil Edinimi Davranışçı Teoriler Sosyal Bilişsel Teoriler,Dil Edinimi Yapısalcı Teoriler Psikodilbilimsel Teoriler Dil Edinim Sürecinde
Aşamalar,Yetenek Farklılıkları Zihinsel Gerilik Yetenekli ve Yetenekli Olmayan Öğrenme
Güçlükleri Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Duygusal veya Davranışsal
Bozukluklar İletişim, Görme ve İşitme Engellilikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Behaviorizm, bilişselcilik, yapısalcılık ve sosyo-kültürel bakış açısı gibi çeşitli öğrenme teorilerini keşfeder ve analiz eder
Bu teorilerin öğretim uygulamalarını ve eğitim ortamlarını nasıl etkilediğini açıklar.
Çocuklarda ve ergenlerde bilişsel süreçlerin nasıl geliştiğini ve bu bilginin öğretim stratejilerine nasıl katkıda bulunabileceğini açıklar.
Öğrenci motivasyonunu ve öğrenme sürecindeki katılımı etkileyen faktörleri araştırır.10, 16, 9A, E
Eğitimcilerin çeşitli öğrenci ihtiyaçlarına uyum sağlamak için öğretim yöntemlerini nasıl uyarlayabileceklerini keşfeder.
Pozitif ve üretken bir öğrenme ortamı yaratma stratejilerini açıklar.16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Gelişim İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Evreleri, Vygotsky'nin Bilişsel
Gelişimde Sosyal Perspektifi
Ders Notları
2Kişilik ve Sosyal Gelişim, Freud'un Psikanalitik Teorisi, Erikson'ın Psikososyal
Gelişim Teorisi
Ders Notları
3Jean Piaget’ın Ahlaki Gelişim Teorisi, Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisi,
Gilligan'ın Ahlaki Gelişim Görüşü
Ders Notları
4Öğrenme üzerine Davranışsal Yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant KoşullanmaDers Notları
5Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin
Etkileri
Ders Notları
6Öğrenme üzerine Bilişsel Yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görüşü, Uzun Süreli
Bellek, Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun
Süreli Bellek
Ders Notları
7Bilgi İşleme Modelinin İçerdiği Sonuçlar, Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşımın
Uygulamaları
Ders Notları
8Öğrenmeye İnsancıl Yaklaşım, Abraham Maslow, Carl Rogers, Arthur Combs,
Thomas Gordon, William Purkey
Ders Notları
9Motivasyonda Davranışsal Yaklaşım Motivasyonda Bilişsel YaklaşımlarDers Notları
10Motivasyonda Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Motivasyonda İnsancıl Yaklaşım Ders Notları
11Sınıf Yapısı ve Motivasyon Öğretmen Davranışları ve Öğrencilerin MotivasyonuDers Notları
12Dil Edinimi Davranışçı Teoriler Sosyal Bilişsel TeorilerDers Notları
13Dil Edinimi Yapısalcı Teoriler Psikodilbilimsel Teoriler Dil Edinim Sürecinde
Aşamalar
Ders Notları
14Yetenek Farklılıkları Zihinsel Gerilik Yetenekli ve Yetenekli Olmayan Öğrenme
Güçlükleri Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Duygusal veya Davranışsal
Bozukluklar İletişim, Görme ve İşitme Engellilikleri
Ders Notları
Kaynak
Development and Learning METU publications. Educational Psychology, Roxana Moreno, John Wiley & Sons, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİİM1214935Bahar Dönemi2+025
Ders Programı

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkademik düzeyde eğitim psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere öğretim ve öğrenme süreçlerinin temelinde yatan psikolojik prensip ve teorilere derin bir anlayış kazandırmaktır. Bu alan, bireylerin bilgi edinme, bilişsel ve duygusal beceriler geliştirme ve eğitim ortamlarında etkileşimde bulunma süreçlerini inceler. Ders, psikoloji ile eğitim arasındaki köprüyü kurmayı amaçlayarak, geleceğin eğitimcilerinin, öğrencilerinin öğrenme deneyimini iyileştirmek için psikolojik içgörüleri uygulamalarına yardımcı olmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Gelişim İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Evreleri, Vygotsky'nin Bilişsel
Gelişimde Sosyal Perspektifi,Kişilik ve Sosyal Gelişim, Freud'un Psikanalitik Teorisi, Erikson'ın Psikososyal
Gelişim Teorisi ,Jean Piaget’ın Ahlaki Gelişim Teorisi, Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisi,
Gilligan'ın Ahlaki Gelişim Görüşü ,Öğrenme üzerine Davranışsal Yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant Koşullanma,Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin
Etkileri ,Öğrenme üzerine Bilişsel Yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görüşü, Uzun Süreli
Bellek, Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun
Süreli Bellek,Bilgi İşleme Modelinin İçerdiği Sonuçlar, Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşımın
Uygulamaları ,Öğrenmeye İnsancıl Yaklaşım, Abraham Maslow, Carl Rogers, Arthur Combs,
Thomas Gordon, William Purkey,Motivasyonda Davranışsal Yaklaşım Motivasyonda Bilişsel Yaklaşımlar,Motivasyonda Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Motivasyonda İnsancıl Yaklaşım ,Sınıf Yapısı ve Motivasyon Öğretmen Davranışları ve Öğrencilerin Motivasyonu,Dil Edinimi Davranışçı Teoriler Sosyal Bilişsel Teoriler,Dil Edinimi Yapısalcı Teoriler Psikodilbilimsel Teoriler Dil Edinim Sürecinde
Aşamalar,Yetenek Farklılıkları Zihinsel Gerilik Yetenekli ve Yetenekli Olmayan Öğrenme
Güçlükleri Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Duygusal veya Davranışsal
Bozukluklar İletişim, Görme ve İşitme Engellilikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Behaviorizm, bilişselcilik, yapısalcılık ve sosyo-kültürel bakış açısı gibi çeşitli öğrenme teorilerini keşfeder ve analiz eder
Bu teorilerin öğretim uygulamalarını ve eğitim ortamlarını nasıl etkilediğini açıklar.
Çocuklarda ve ergenlerde bilişsel süreçlerin nasıl geliştiğini ve bu bilginin öğretim stratejilerine nasıl katkıda bulunabileceğini açıklar.
Öğrenci motivasyonunu ve öğrenme sürecindeki katılımı etkileyen faktörleri araştırır.10, 16, 9A, E
Eğitimcilerin çeşitli öğrenci ihtiyaçlarına uyum sağlamak için öğretim yöntemlerini nasıl uyarlayabileceklerini keşfeder.
Pozitif ve üretken bir öğrenme ortamı yaratma stratejilerini açıklar.16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Gelişim İlkeleri, Piaget'in Bilişsel Gelişim Evreleri, Vygotsky'nin Bilişsel
Gelişimde Sosyal Perspektifi
Ders Notları
2Kişilik ve Sosyal Gelişim, Freud'un Psikanalitik Teorisi, Erikson'ın Psikososyal
Gelişim Teorisi
Ders Notları
3Jean Piaget’ın Ahlaki Gelişim Teorisi, Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisi,
Gilligan'ın Ahlaki Gelişim Görüşü
Ders Notları
4Öğrenme üzerine Davranışsal Yaklaşım, Klasik Koşullanma, Operant KoşullanmaDers Notları
5Sosyal Öğrenme Modeli, Gözlemsel Öğrenme Süreçleri, Gözlemsel Öğrenmenin
Etkileri
Ders Notları
6Öğrenme üzerine Bilişsel Yaklaşım, Öğrenmenin Bilgi İşleme Görüşü, Uzun Süreli
Bellek, Duyusal Kayıt (Duyusal Bellek), Kısa Süreli Bellek (Çalışma Belleği), Uzun
Süreli Bellek
Ders Notları
7Bilgi İşleme Modelinin İçerdiği Sonuçlar, Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşımın
Uygulamaları
Ders Notları
8Öğrenmeye İnsancıl Yaklaşım, Abraham Maslow, Carl Rogers, Arthur Combs,
Thomas Gordon, William Purkey
Ders Notları
9Motivasyonda Davranışsal Yaklaşım Motivasyonda Bilişsel YaklaşımlarDers Notları
10Motivasyonda Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Motivasyonda İnsancıl Yaklaşım Ders Notları
11Sınıf Yapısı ve Motivasyon Öğretmen Davranışları ve Öğrencilerin MotivasyonuDers Notları
12Dil Edinimi Davranışçı Teoriler Sosyal Bilişsel TeorilerDers Notları
13Dil Edinimi Yapısalcı Teoriler Psikodilbilimsel Teoriler Dil Edinim Sürecinde
Aşamalar
Ders Notları
14Yetenek Farklılıkları Zihinsel Gerilik Yetenekli ve Yetenekli Olmayan Öğrenme
Güçlükleri Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Duygusal veya Davranışsal
Bozukluklar İletişim, Görme ve İşitme Engellilikleri
Ders Notları
Kaynak
Development and Learning METU publications. Educational Psychology, Roxana Moreno, John Wiley & Sons, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10