Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİĞİN TEMELLERİİM1214932Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının; matematik öğretiminde kullanılan temel kavramları tanımlayabilmelerini sağlamak, matematiksel kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiğini, bugünkü yapısının nasıl olduğunu ve günlük hayatta hangi durumlarda kullanıldığını bilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sayı Sistemleri ve Doğal Sayılar, Tam Sayılar ve Özellikleri ,Asal Sayılar, EBOB EKOK ,Kesirler, Kesirlerde işlemler ve gösterimleri,Rasyonel Sayılar, Rasyonel Sayılarda İşlemler ve Problem Çözümü,Oran Orantı, Oran orantı ile ilgili problem çözümü,Üslü İfadeler, Köklü İfadeler,Cebirsel İfadeler, Eşitlik ve Denklemler, Özdeşlikler ve Eşitsizlikler,Temel geometrik kavramlar, Açı kavramı, Doğrular ve açılar,Üçgenler ve Üçgen Özellikleri, Çokgenler, Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri, Özel Dörtgenler,Çember ve Daire,Geometrik cisimler ve özellikleri, Dönüşüm Geometrisi,Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme ,İzometrik ve Ortografik çizimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kavram ifadesinin tanımını ve matematikteki temel kavramları açıklar.10, 16, 9A
İspatın matematikteki önemini ve ispat çeşitlerini bilir. Farklı ispat çeşitleri ile ilgili uygulamalar yapar.10, 16, 5A
Matematikteki temel kavramları tanımlar.10, 16A
Matematikteki temel kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiğini ve günümüzdeki son halini anlatır.10A
Matematikteki temel kavramların günlük hayatta hangi alanlarda kullanıldığını söyler.10, 9
Geometrideki temel kavramların tanımlarını anlatır.10, 16A
Ölçme öğrenme alanındaki kavramların tanımlarını ve birbiriyle ilişkilerini keşfeder.10, 16A, E
Dönüşüm Geometrisi ile ilgili alıştırmaları yapar.10, 16
Olasılık ve istatistik ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16A
Geometri kavramları arasındaki ilişkileri keşfeder.10, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sayı Sistemleri ve Doğal Sayılar, Tam Sayılar ve Özellikleri Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.11-50
2Asal Sayılar, EBOB EKOK Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.51-56
3Kesirler, Kesirlerde işlemler ve gösterimleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.57-70
4Rasyonel Sayılar, Rasyonel Sayılarda İşlemler ve Problem ÇözümüElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.57-70
5Oran Orantı, Oran orantı ile ilgili problem çözümüElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.119-134
6Üslü İfadeler, Köklü İfadelerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.89-106
7Cebirsel İfadeler, Eşitlik ve Denklemler, Özdeşlikler ve EşitsizliklerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.309-324
8Temel geometrik kavramlar, Açı kavramı, Doğrular ve açılarElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.357-380
9Üçgenler ve Üçgen Özellikleri, ÇokgenlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.381-443
10 Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri, Özel DörtgenlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.443-486
11Çember ve DaireElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.487-500
12Geometrik cisimler ve özellikleri, Dönüşüm GeometrisiElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.515-540 ve s.589-602
13Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 231-250
14İzometrik ve Ortografik çizimlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), pp.603-614
Kaynak
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Editörler: Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket Elçi, Doç. Dr. Esra Bukova Güzel, Doç. Dr. Berna Cantürk Günhan, Yrd. Doç. Dr. Emre Ev Çimen. (2016). Pegem Akademi Yayınları
İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar. (2009). Pegem Akademi Yayınları. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Editörler: Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hatice Akkoç. (2015) Pegem Akademi Yayınları. Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Editörler: İzmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice. (2013). Pegem Akademi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİĞİN TEMELLERİİM1214932Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının; matematik öğretiminde kullanılan temel kavramları tanımlayabilmelerini sağlamak, matematiksel kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiğini, bugünkü yapısının nasıl olduğunu ve günlük hayatta hangi durumlarda kullanıldığını bilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sayı Sistemleri ve Doğal Sayılar, Tam Sayılar ve Özellikleri ,Asal Sayılar, EBOB EKOK ,Kesirler, Kesirlerde işlemler ve gösterimleri,Rasyonel Sayılar, Rasyonel Sayılarda İşlemler ve Problem Çözümü,Oran Orantı, Oran orantı ile ilgili problem çözümü,Üslü İfadeler, Köklü İfadeler,Cebirsel İfadeler, Eşitlik ve Denklemler, Özdeşlikler ve Eşitsizlikler,Temel geometrik kavramlar, Açı kavramı, Doğrular ve açılar,Üçgenler ve Üçgen Özellikleri, Çokgenler, Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri, Özel Dörtgenler,Çember ve Daire,Geometrik cisimler ve özellikleri, Dönüşüm Geometrisi,Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme ,İzometrik ve Ortografik çizimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kavram ifadesinin tanımını ve matematikteki temel kavramları açıklar.10, 16, 9A
İspatın matematikteki önemini ve ispat çeşitlerini bilir. Farklı ispat çeşitleri ile ilgili uygulamalar yapar.10, 16, 5A
Matematikteki temel kavramları tanımlar.10, 16A
Matematikteki temel kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiğini ve günümüzdeki son halini anlatır.10A
Matematikteki temel kavramların günlük hayatta hangi alanlarda kullanıldığını söyler.10, 9
Geometrideki temel kavramların tanımlarını anlatır.10, 16A
Ölçme öğrenme alanındaki kavramların tanımlarını ve birbiriyle ilişkilerini keşfeder.10, 16A, E
Dönüşüm Geometrisi ile ilgili alıştırmaları yapar.10, 16
Olasılık ve istatistik ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16A
Geometri kavramları arasındaki ilişkileri keşfeder.10, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sayı Sistemleri ve Doğal Sayılar, Tam Sayılar ve Özellikleri Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.11-50
2Asal Sayılar, EBOB EKOK Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.51-56
3Kesirler, Kesirlerde işlemler ve gösterimleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.57-70
4Rasyonel Sayılar, Rasyonel Sayılarda İşlemler ve Problem ÇözümüElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.57-70
5Oran Orantı, Oran orantı ile ilgili problem çözümüElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.119-134
6Üslü İfadeler, Köklü İfadelerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.89-106
7Cebirsel İfadeler, Eşitlik ve Denklemler, Özdeşlikler ve EşitsizliklerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.309-324
8Temel geometrik kavramlar, Açı kavramı, Doğrular ve açılarElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.357-380
9Üçgenler ve Üçgen Özellikleri, ÇokgenlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.381-443
10 Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri, Özel DörtgenlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.443-486
11Çember ve DaireElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.487-500
12Geometrik cisimler ve özellikleri, Dönüşüm GeometrisiElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.515-540 ve s.589-602
13Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 231-250
14İzometrik ve Ortografik çizimlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), pp.603-614
Kaynak
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Editörler: Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket Elçi, Doç. Dr. Esra Bukova Güzel, Doç. Dr. Berna Cantürk Günhan, Yrd. Doç. Dr. Emre Ev Çimen. (2016). Pegem Akademi Yayınları
İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar. (2009). Pegem Akademi Yayınları. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Editörler: Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hatice Akkoç. (2015) Pegem Akademi Yayınları. Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Editörler: İzmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice. (2013). Pegem Akademi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10