Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANALİZ II | İM1214936 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik bağıntılar, trigonometrik denklem çözümleri; karmaşık sayılar ve özellikleri; Belirli integral, belirsiz integral, integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları, has olmayan integraller konularını kavramak ve bu konuların bilim ve teknolojide nerelerde kullanıldığını bilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Trigonometrik Fonksiyonlar ,Trigonometrik Bağıntılar ,Trigonometrik Denklem Çözümleri ,Karmaşık Sayılar ve Özellikleri ,Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim,Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak ,Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon ,Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi ,Riemann Toplamı-Belirli İntegral ,İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan ,İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak ,Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri ,Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi ,Genelleştirilmiş İntegraller ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, türev-integral arasındaki etkileşimi ve ilgiyi kavrar. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Belirsiz integral ile ilgili temel bilgileri öğrenir. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Belirsiz integral hesaplama yöntemlerini öğrenir. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Belirli integralin anlamını ve geometrik olarak neye karşılık geldiğini öğrenir. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Belirli integralin özelliklerini kullanarak alan ve hacim problemlerini çözer. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini ve hesaplama yöntemlerini öğrenir. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Trigonometrik Fonksiyonlar | [1], [2], [3] |
2 | Trigonometrik Bağıntılar | [1], [2], [3] |
3 | Trigonometrik Denklem Çözümleri | [1], [2], [3] |
4 | Karmaşık Sayılar ve Özellikleri | [1], [2], [3] |
5 | Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim | [1], [2], [3] |
6 | Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak | [1], [2], [3] |
7 | Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon | [1], [2], [3] |
8 | Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi | [1], [2], [3] |
9 | Riemann Toplamı-Belirli İntegral | [1], [2], [3] |
10 | İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan | [1], [2], [3] |
11 | İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak | [1], [2], [3] |
12 | Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri | [1], [2], [3] |
13 | Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi | [1], [2], [3] |
14 | Genelleştirilmiş İntegraller | [1], [2], [3] |
Kaynak |
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek,
[2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali
[3] Analiz II, Prof. Dr. Mustafa Balcı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | X | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | X | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | | X | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | | | X | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANALİZ II | İM1214936 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik bağıntılar, trigonometrik denklem çözümleri; karmaşık sayılar ve özellikleri; Belirli integral, belirsiz integral, integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları, has olmayan integraller konularını kavramak ve bu konuların bilim ve teknolojide nerelerde kullanıldığını bilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Trigonometrik Fonksiyonlar ,Trigonometrik Bağıntılar ,Trigonometrik Denklem Çözümleri ,Karmaşık Sayılar ve Özellikleri ,Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim,Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak ,Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon ,Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi ,Riemann Toplamı-Belirli İntegral ,İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan ,İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak ,Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri ,Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi ,Genelleştirilmiş İntegraller ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, türev-integral arasındaki etkileşimi ve ilgiyi kavrar. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Belirsiz integral ile ilgili temel bilgileri öğrenir. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Belirsiz integral hesaplama yöntemlerini öğrenir. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Belirli integralin anlamını ve geometrik olarak neye karşılık geldiğini öğrenir. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Belirli integralin özelliklerini kullanarak alan ve hacim problemlerini çözer. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini ve hesaplama yöntemlerini öğrenir. | 10, 12, 16, 3, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Trigonometrik Fonksiyonlar | [1], [2], [3] |
2 | Trigonometrik Bağıntılar | [1], [2], [3] |
3 | Trigonometrik Denklem Çözümleri | [1], [2], [3] |
4 | Karmaşık Sayılar ve Özellikleri | [1], [2], [3] |
5 | Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim | [1], [2], [3] |
6 | Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak | [1], [2], [3] |
7 | Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon | [1], [2], [3] |
8 | Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi | [1], [2], [3] |
9 | Riemann Toplamı-Belirli İntegral | [1], [2], [3] |
10 | İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan | [1], [2], [3] |
11 | İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak | [1], [2], [3] |
12 | Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri | [1], [2], [3] |
13 | Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi | [1], [2], [3] |
14 | Genelleştirilmiş İntegraller | [1], [2], [3] |
Kaynak |
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek,
[2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali
[3] Analiz II, Prof. Dr. Mustafa Balcı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | X | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | X | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | | X | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | | | X | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10