Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKİM1114931Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim etiği dersinin amacı, eğitimciler veya öğretmen adayı öğrencilerde etik farkındalığı, eleştirel düşünme ve sorumlu karar verme yetilerini geliştirmektir. Bu ders, ahlaki felsefe ve etik teoriler konusunda sağlam bir temel sunar ve aynı zamanda eğitimcilerin kariyerlerinde karşılaşabilecekleri özel etik zorlukları ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak. ,Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı Etik ,Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişimNORMATİF ETİK
GELENEKLERİ:DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESİ,Batı etik teorileriNeden etik teori kullanılır?,Deontolojik etik.Sonuç odaklılık, Görevler. ,Teleolojik etik.Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm) ,Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşımasıVaka
Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas ,Deontolojik etik ve Teleolojik etikTRAMVAY SORUNU Vaka Çalışması:: Çifte
Standartlı Devamsızlık Politikası,Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem
etiğiAristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?,Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav Soruları ,ANA ETİK KONULAR:HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR? ,"Dünya nasıl 'ise' ve dünya nasıl 'olmalıdır' arasındaki ilişkiDavid Hume, doğal
yanılgı",Etik monizm, görecelik ve çoktanlılık,Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki
Davranışı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çeşitli açılardan karmaşık etik ikilemleri analiz eder ve farklı eylemlerin potansiyel sonuçlarını göz önünde bulundurur.
Eğitim ortamlarında ortaya çıkabilecek potansiyel etik konuları ve zorlukları belirler.
Farklı etik teorileri göz önünde bulunduran tutarlı ve ikna edici etik argümanlar oluşturma yetisine sahip olur.
Farklı etik bakış açılarının ve etik karar vermenin karmaşıklığının daha derin bir anlayışına sahip olur.
Müfredat, değerlendirme yöntemleri, sınıf politikaları ve öğrenci etkileşimlerinin tasarımında etik prensipleri uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak. Ders Notları
2Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı Etik Ders Notları
3Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişimNORMATİF ETİK
GELENEKLERİ:DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESİ
Ders Notları
4Batı etik teorileriNeden etik teori kullanılır?Ders Notları
5Deontolojik etik.Sonuç odaklılık, Görevler. Ders Notları
6Teleolojik etik.Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm) Ders Notları
7Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşımasıVaka
Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas
Ders Notları
8Deontolojik etik ve Teleolojik etikTRAMVAY SORUNU Vaka Çalışması:: Çifte
Standartlı Devamsızlık Politikası
Ders Notları
9Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem
etiğiAristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?
Ders Notları
10Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav Soruları Ders Notları
11ANA ETİK KONULAR:HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR? Ders Notları
12"Dünya nasıl 'ise' ve dünya nasıl 'olmalıdır' arasındaki ilişkiDavid Hume, doğal
yanılgı"
Ders Notları
13Etik monizm, görecelik ve çoktanlılıkDers Notları
14Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki
Davranışı
Ders Notları
Kaynak
The lecture notes of the course a have been prepared by the articles and books listed below: The Ethics of Teaching: A Casebook (2nd Edition) Patricia Keith-Spiegel , Bernard E.Whitley, Jr. Deborah Ware Balogh David V.Perkins Arno F.Wittig Ball State University Introduction to Ethics Ethical and Professional Dilemmas for Educators EDUCATION FOR VALUES Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKİM1114931Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim etiği dersinin amacı, eğitimciler veya öğretmen adayı öğrencilerde etik farkındalığı, eleştirel düşünme ve sorumlu karar verme yetilerini geliştirmektir. Bu ders, ahlaki felsefe ve etik teoriler konusunda sağlam bir temel sunar ve aynı zamanda eğitimcilerin kariyerlerinde karşılaşabilecekleri özel etik zorlukları ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak. ,Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı Etik ,Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişimNORMATİF ETİK
GELENEKLERİ:DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESİ,Batı etik teorileriNeden etik teori kullanılır?,Deontolojik etik.Sonuç odaklılık, Görevler. ,Teleolojik etik.Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm) ,Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşımasıVaka
Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas ,Deontolojik etik ve Teleolojik etikTRAMVAY SORUNU Vaka Çalışması:: Çifte
Standartlı Devamsızlık Politikası,Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem
etiğiAristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?,Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav Soruları ,ANA ETİK KONULAR:HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR? ,"Dünya nasıl 'ise' ve dünya nasıl 'olmalıdır' arasındaki ilişkiDavid Hume, doğal
yanılgı",Etik monizm, görecelik ve çoktanlılık,Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki
Davranışı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çeşitli açılardan karmaşık etik ikilemleri analiz eder ve farklı eylemlerin potansiyel sonuçlarını göz önünde bulundurur.
Eğitim ortamlarında ortaya çıkabilecek potansiyel etik konuları ve zorlukları belirler.
Farklı etik teorileri göz önünde bulunduran tutarlı ve ikna edici etik argümanlar oluşturma yetisine sahip olur.
Farklı etik bakış açılarının ve etik karar vermenin karmaşıklığının daha derin bir anlayışına sahip olur.
Müfredat, değerlendirme yöntemleri, sınıf politikaları ve öğrenci etkileşimlerinin tasarımında etik prensipleri uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak. Ders Notları
2Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı Etik Ders Notları
3Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişimNORMATİF ETİK
GELENEKLERİ:DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESİ
Ders Notları
4Batı etik teorileriNeden etik teori kullanılır?Ders Notları
5Deontolojik etik.Sonuç odaklılık, Görevler. Ders Notları
6Teleolojik etik.Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm) Ders Notları
7Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşımasıVaka
Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas
Ders Notları
8Deontolojik etik ve Teleolojik etikTRAMVAY SORUNU Vaka Çalışması:: Çifte
Standartlı Devamsızlık Politikası
Ders Notları
9Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem
etiğiAristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?
Ders Notları
10Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav Soruları Ders Notları
11ANA ETİK KONULAR:HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR? Ders Notları
12"Dünya nasıl 'ise' ve dünya nasıl 'olmalıdır' arasındaki ilişkiDavid Hume, doğal
yanılgı"
Ders Notları
13Etik monizm, görecelik ve çoktanlılıkDers Notları
14Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki
Davranışı
Ders Notları
Kaynak
The lecture notes of the course a have been prepared by the articles and books listed below: The Ethics of Teaching: A Casebook (2nd Edition) Patricia Keith-Spiegel , Bernard E.Whitley, Jr. Deborah Ware Balogh David V.Perkins Arno F.Wittig Ball State University Introduction to Ethics Ethical and Professional Dilemmas for Educators EDUCATION FOR VALUES Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10