Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOYUT MATEMATİKİM1114927Güz Dönemi2+026
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin; sembolik mantık ve kanıt tekniklerini açıklaması; kümeleri, kümeler cebrini, küme takımlarını, küme takımlarının parçalanışlarını, çarpım kümelerini açıklaması; bağıntıları, bağıntının tersini, bağıntıların bileşkesini, denklik bağıntılarını ve denklik sınıflarını, sıralama bağıntılarını açıklaması; fonksiyonları, bire bir ve örten fonksiyonları, fonksiyonların bileşkesini, fonksiyonların tersini açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sembolik Mantık,Önermeler, Birleşik Önermeler,Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler,İspat Yöntemleri,Kümeler, Alt Küme ve Alt Kümelerle İlgili Bazı Özellikler,Kümelerde Fark, Kesişim ve Birleşim, Bir Kümenin Tümleyeni,Kümelerde Kesişim, Birleşim ve Bir Kümenin Tümleyeni İle İlgili Bazı Özellikler,Kümeler Ailesi,Kümeler Ailesinde Kesişim ve Birleşim İle İlgili Bazı Özellikler,Kümelerde Simetrik Fark,Kümelerde Kartezyen Çarpım,Bağıntılar ve Bağıntı Çeşitleri,Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çeşitleri,Sayılabilir Sonsuz Kümeler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sembolik mantık ve uygulamalarını açıklar.12, 9A
Küme çeşitlerini açıklar.12, 9A
Küme cebiri üzerinde işlem yapar.12, 9A
Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını açıklar.12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sembolik Mantık[1], [2], [3]
2Önermeler, Birleşik Önermeler[1], [2], [3]
3Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler[1], [2], [3]
4İspat Yöntemleri[1], [2], [3]
5Kümeler, Alt Küme ve Alt Kümelerle İlgili Bazı Özellikler[1], [2], [3]
6Kümelerde Fark, Kesişim ve Birleşim, Bir Kümenin Tümleyeni[1], [2], [3]
7Kümelerde Kesişim, Birleşim ve Bir Kümenin Tümleyeni İle İlgili Bazı Özellikler[1], [2], [3]
8Kümeler Ailesi[1], [2], [3]
9Kümeler Ailesinde Kesişim ve Birleşim İle İlgili Bazı Özellikler[1], [2], [3]
10Kümelerde Simetrik Fark[1], [2], [3]
11Kümelerde Kartezyen Çarpım[1], [2], [3]
12Bağıntılar ve Bağıntı Çeşitleri[1], [2], [3]
13Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çeşitleri[1], [2], [3]
14Sayılabilir Sonsuz Kümeler[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Pişkin, E. Soyut Matematik. Pegem Yayıncılık. (En son basım) [2] Çallıalp, F. Örneklerle Soyut Matematik. Birsen Yayınevi. (En son basım) [3] Arıkan, A., & Halıcıoğlu, S. Soyut Matematik. (En son basım)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOYUT MATEMATİKİM1114927Güz Dönemi2+026
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin; sembolik mantık ve kanıt tekniklerini açıklaması; kümeleri, kümeler cebrini, küme takımlarını, küme takımlarının parçalanışlarını, çarpım kümelerini açıklaması; bağıntıları, bağıntının tersini, bağıntıların bileşkesini, denklik bağıntılarını ve denklik sınıflarını, sıralama bağıntılarını açıklaması; fonksiyonları, bire bir ve örten fonksiyonları, fonksiyonların bileşkesini, fonksiyonların tersini açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sembolik Mantık,Önermeler, Birleşik Önermeler,Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler,İspat Yöntemleri,Kümeler, Alt Küme ve Alt Kümelerle İlgili Bazı Özellikler,Kümelerde Fark, Kesişim ve Birleşim, Bir Kümenin Tümleyeni,Kümelerde Kesişim, Birleşim ve Bir Kümenin Tümleyeni İle İlgili Bazı Özellikler,Kümeler Ailesi,Kümeler Ailesinde Kesişim ve Birleşim İle İlgili Bazı Özellikler,Kümelerde Simetrik Fark,Kümelerde Kartezyen Çarpım,Bağıntılar ve Bağıntı Çeşitleri,Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çeşitleri,Sayılabilir Sonsuz Kümeler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sembolik mantık ve uygulamalarını açıklar.12, 9A
Küme çeşitlerini açıklar.12, 9A
Küme cebiri üzerinde işlem yapar.12, 9A
Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını açıklar.12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sembolik Mantık[1], [2], [3]
2Önermeler, Birleşik Önermeler[1], [2], [3]
3Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler[1], [2], [3]
4İspat Yöntemleri[1], [2], [3]
5Kümeler, Alt Küme ve Alt Kümelerle İlgili Bazı Özellikler[1], [2], [3]
6Kümelerde Fark, Kesişim ve Birleşim, Bir Kümenin Tümleyeni[1], [2], [3]
7Kümelerde Kesişim, Birleşim ve Bir Kümenin Tümleyeni İle İlgili Bazı Özellikler[1], [2], [3]
8Kümeler Ailesi[1], [2], [3]
9Kümeler Ailesinde Kesişim ve Birleşim İle İlgili Bazı Özellikler[1], [2], [3]
10Kümelerde Simetrik Fark[1], [2], [3]
11Kümelerde Kartezyen Çarpım[1], [2], [3]
12Bağıntılar ve Bağıntı Çeşitleri[1], [2], [3]
13Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çeşitleri[1], [2], [3]
14Sayılabilir Sonsuz Kümeler[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Pişkin, E. Soyut Matematik. Pegem Yayıncılık. (En son basım) [2] Çallıalp, F. Örneklerle Soyut Matematik. Birsen Yayınevi. (En son basım) [3] Arıkan, A., & Halıcıoğlu, S. Soyut Matematik. (En son basım)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10