Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOYUT MATEMATİK | İM1114927 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; sembolik mantık ve kanıt tekniklerini açıklaması; kümeleri, kümeler cebrini, küme takımlarını, küme takımlarının parçalanışlarını, çarpım kümelerini açıklaması; bağıntıları, bağıntının tersini, bağıntıların bileşkesini, denklik bağıntılarını ve denklik sınıflarını, sıralama bağıntılarını açıklaması; fonksiyonları, bire bir ve örten fonksiyonları, fonksiyonların bileşkesini, fonksiyonların tersini açıklaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sembolik Mantık,Önermeler, Birleşik Önermeler,Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler,İspat Yöntemleri,Kümeler, Alt Küme ve Alt Kümelerle İlgili Bazı Özellikler,Kümelerde Fark, Kesişim ve Birleşim, Bir Kümenin Tümleyeni,Kümelerde Kesişim, Birleşim ve Bir Kümenin Tümleyeni İle İlgili Bazı Özellikler,Kümeler Ailesi,Kümeler Ailesinde Kesişim ve Birleşim İle İlgili Bazı Özellikler,Kümelerde Simetrik Fark,Kümelerde Kartezyen Çarpım,Bağıntılar ve Bağıntı Çeşitleri,Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çeşitleri,Sayılabilir Sonsuz Kümeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sembolik mantık ve uygulamalarını açıklar. | 12, 9 | A |
Küme çeşitlerini açıklar. | 12, 9 | A |
Küme cebiri üzerinde işlem yapar. | 12, 9 | A |
Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını açıklar. | 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sembolik Mantık | [1], [2], [3] |
2 | Önermeler, Birleşik Önermeler | [1], [2], [3] |
3 | Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler | [1], [2], [3] |
4 | İspat Yöntemleri | [1], [2], [3] |
5 | Kümeler, Alt Küme ve Alt Kümelerle İlgili Bazı Özellikler | [1], [2], [3] |
6 | Kümelerde Fark, Kesişim ve Birleşim, Bir Kümenin Tümleyeni | [1], [2], [3] |
7 | Kümelerde Kesişim, Birleşim ve Bir Kümenin Tümleyeni İle İlgili Bazı Özellikler | [1], [2], [3] |
8 | Kümeler Ailesi | [1], [2], [3] |
9 | Kümeler Ailesinde Kesişim ve Birleşim İle İlgili Bazı Özellikler | [1], [2], [3] |
10 | Kümelerde Simetrik Fark | [1], [2], [3] |
11 | Kümelerde Kartezyen Çarpım | [1], [2], [3] |
12 | Bağıntılar ve Bağıntı Çeşitleri | [1], [2], [3] |
13 | Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çeşitleri | [1], [2], [3] |
14 | Sayılabilir Sonsuz Kümeler | [1], [2], [3] |
Kaynak |
[1] Pişkin, E. Soyut Matematik. Pegem Yayıncılık. (En son basım)
[2] Çallıalp, F. Örneklerle Soyut Matematik. Birsen Yayınevi. (En son basım)
[3] Arıkan, A., & Halıcıoğlu, S. Soyut Matematik. (En son basım) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| X | | | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| X | | | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| X | | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| X | | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOYUT MATEMATİK | İM1114927 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; sembolik mantık ve kanıt tekniklerini açıklaması; kümeleri, kümeler cebrini, küme takımlarını, küme takımlarının parçalanışlarını, çarpım kümelerini açıklaması; bağıntıları, bağıntının tersini, bağıntıların bileşkesini, denklik bağıntılarını ve denklik sınıflarını, sıralama bağıntılarını açıklaması; fonksiyonları, bire bir ve örten fonksiyonları, fonksiyonların bileşkesini, fonksiyonların tersini açıklaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sembolik Mantık,Önermeler, Birleşik Önermeler,Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler,İspat Yöntemleri,Kümeler, Alt Küme ve Alt Kümelerle İlgili Bazı Özellikler,Kümelerde Fark, Kesişim ve Birleşim, Bir Kümenin Tümleyeni,Kümelerde Kesişim, Birleşim ve Bir Kümenin Tümleyeni İle İlgili Bazı Özellikler,Kümeler Ailesi,Kümeler Ailesinde Kesişim ve Birleşim İle İlgili Bazı Özellikler,Kümelerde Simetrik Fark,Kümelerde Kartezyen Çarpım,Bağıntılar ve Bağıntı Çeşitleri,Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çeşitleri,Sayılabilir Sonsuz Kümeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sembolik mantık ve uygulamalarını açıklar. | 12, 9 | A |
Küme çeşitlerini açıklar. | 12, 9 | A |
Küme cebiri üzerinde işlem yapar. | 12, 9 | A |
Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını açıklar. | 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sembolik Mantık | [1], [2], [3] |
2 | Önermeler, Birleşik Önermeler | [1], [2], [3] |
3 | Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler | [1], [2], [3] |
4 | İspat Yöntemleri | [1], [2], [3] |
5 | Kümeler, Alt Küme ve Alt Kümelerle İlgili Bazı Özellikler | [1], [2], [3] |
6 | Kümelerde Fark, Kesişim ve Birleşim, Bir Kümenin Tümleyeni | [1], [2], [3] |
7 | Kümelerde Kesişim, Birleşim ve Bir Kümenin Tümleyeni İle İlgili Bazı Özellikler | [1], [2], [3] |
8 | Kümeler Ailesi | [1], [2], [3] |
9 | Kümeler Ailesinde Kesişim ve Birleşim İle İlgili Bazı Özellikler | [1], [2], [3] |
10 | Kümelerde Simetrik Fark | [1], [2], [3] |
11 | Kümelerde Kartezyen Çarpım | [1], [2], [3] |
12 | Bağıntılar ve Bağıntı Çeşitleri | [1], [2], [3] |
13 | Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çeşitleri | [1], [2], [3] |
14 | Sayılabilir Sonsuz Kümeler | [1], [2], [3] |
Kaynak |
[1] Pişkin, E. Soyut Matematik. Pegem Yayıncılık. (En son basım)
[2] Çallıalp, F. Örneklerle Soyut Matematik. Birsen Yayınevi. (En son basım)
[3] Arıkan, A., & Halıcıoğlu, S. Soyut Matematik. (En son basım) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| X | | | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| X | | | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| X | | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| X | | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10