Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IPDR1114948Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fulya SÜMER
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Fulya Kahveci
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin akademik anlamda ihtiyaçları olan sözlü ve yazılı becerileri İngilizce CEFR A2 düzeyinde sergilemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",,",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1 çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 6, 9A
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 16, 6, 9A
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir10, 16, 6, 9A
5.1 yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",
2",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),
3People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),
4Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı)
5Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
6The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir
Kaynak
English File Elementary Student`s Book with Online Practice Oxford University Press ISBN 9780194031592, 2020
www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IPDR1114948Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fulya SÜMER
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Fulya Kahveci
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin akademik anlamda ihtiyaçları olan sözlü ve yazılı becerileri İngilizce CEFR A2 düzeyinde sergilemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",,",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1 çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 6, 9A
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 16, 6, 9A
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir10, 16, 6, 9A
5.1 yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",
2",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),
3People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),
4Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı)
5Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
6The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir
Kaynak
English File Elementary Student`s Book with Online Practice Oxford University Press ISBN 9780194031592, 2020
www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04