Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA 2+0 2 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi Verenler PCG.7
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği Bu ders; The field of Counseling in schools (1-2). Conceptual issues ,Working as a counselor (9-13). The objectives of counseling. Beliefs about psychological care. Definition of counseling. How can counselors help children in a school setting ,What happens in counselling (16-17). Chapter 3. Solution focused counselling in the school setting (19-20). Core theoretical concepts for counsellors working in school settings,Systematic approach to counselling (23-25). Family. Problems. Interventions for change (25-28). Chapter 4. Aims and structure of the counselling session. theoretical concepts, questions, aims ,Structuring the counselling session (33-37)Working with the family (37-40). ,Chapter 5. Overview of essential counelling skills ,Strategies for facilitating change. Maintaining change ,Mid-term exam ,Ethics and confidentiality in the school setting,School counselling programs ,A structured school counselling programs,A structured school counselling programs ,Schools and trauma ,Therapeutic interventions. Disaster recovery plan ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1, 2, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 The field of Counseling in schools (1-2). Conceptual issues
2 Working as a counselor (9-13). The objectives of counseling. Beliefs about psychological care. Definition of counseling. How can counselors help children in a school setting
3 What happens in counselling (16-17). Chapter 3. Solution focused counselling in the school setting (19-20). Core theoretical concepts for counsellors working in school settings
4 Systematic approach to counselling (23-25). Family. Problems. Interventions for change (25-28). Chapter 4. Aims and structure of the counselling session. theoretical concepts, questions, aims
5 Structuring the counselling session (33-37)Working with the family (37-40).
6 Chapter 5. Overview of essential counelling skills
7 Strategies for facilitating change. Maintaining change
8 Mid-term exam
9 Ethics and confidentiality in the school setting
10 School counselling programs
11 A structured school counselling programs
12 A structured school counselling programs
13 Schools and trauma
14 Therapeutic interventions. Disaster recovery plan
Kaynaklar
Bor, R., Ebner-Landy, J., Gill, S. & Brace, C. (2002). Counselling in Schools. London: SAGE Publications Ltd

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
0
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
0
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
0
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
0
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
0
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
0
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
0
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
0
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
0
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
0
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
0
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   50
Genel Sınavın Başarıya Oranı   50
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu