Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TÜRK DİLİ I 3+0 3 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Genel Kültür
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN, Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama; yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri; paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları); düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları); metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç bölümleri): metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinleraraSilik); metin yazma (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma): bilgilendirici-açık[ayıcı metin yazma; öyküleyici metin yazma; betimleyici metin yazma; tartışmacı ve ikna edici metin yazma,
Dersin İçeriği Bu ders; Yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama,Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri ,Düşünceyi geliştirme yolları açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme,Düşünceyi geliştirme yolları tanımlama; (örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları),Paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları),Metin yapısı ve metnin yapısal özellikleri,Metin yapısı ve metinsellik özellikleri,Metinsellik özellikleri kabul edilebilirlik, durumsallık bilgisellik, metinlerarasılık,Metin yazma ,Taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma,Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma,Öyküleyici metin yazma,Betimleyici metin yazma,Tartışmacı ve ikna edici metin yazma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama
2 Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri
3 Düşünceyi geliştirme yolları açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme
4 Düşünceyi geliştirme yolları tanımlama; (örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları)
5 Paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları)
6 Metin yapısı ve metnin yapısal özellikleri
7 Metin yapısı ve metinsellik özellikleri
8 Metinsellik özellikleri kabul edilebilirlik, durumsallık bilgisellik, metinlerarasılık
9 Metin yazma
10 Taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma
11 Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma
12 Öyküleyici metin yazma
13 Betimleyici metin yazma
14 Tartışmacı ve ikna edici metin yazma
Kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
0
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
0
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
0
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
0
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
0
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
0
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
0
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
0
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
0
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
0
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
0
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu