Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARMASÖTİK TEKNOLOJİ UYGULAMA I | PHA3114151 | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 3 |
Ders Programı | ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( C ) Pazartesi 13:30-14:15 ( C ) Pazartesi 14:30-15:15 ( C ) Pazartesi 15:30-16:15 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Cuma 14:30-15:15 ( A ) Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma Julide AKBUĞA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma Julide AKBUĞA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İlaç hazırlanmasındaki temel unsurları değerlendirerek çözelti formundaki ilaç dozaj şekillerini hazırlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Laboratuvar çalışmasında uyulması gereken kurallar, reçete terazisi, sıvıların ölçülmesi, damla ağırlığı ve damlatma tekniği, kaşık ölçüleri,Filtreler, filtrelerin kullanılmaları, havanlar ve kullanımları, reçete bilgileri, cetveller (A cetveli, B cetveli, C cetveli),Suyun saflaştırma yöntemleri, sert suların yumuşatılması, suların deiyonize edilmesi (iyonlardan kurtarılması), iyon değiştirici reçinelerde iyon değiştirme kapasitesinin tayini,Derişim ifadeleri, seyreltme, sıvıların yoğunluklarının ölçülmesi, baume derecesi, pH hesaplamaları,Tampon çözeltilerin hazırlanması, bunların tampon kapasitelerinin, iyon şiddetlerinin hesaplanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması.,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması.,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması.,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması.,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İlaç hazırlanmasındaki temel ekipmanları kullanabilecektir. | 10, 14, 16, 17, 19, 5, 9 | E |
1.1. Her türlü etkin maddenin tartım işlemlerini yapar. | 12, 17, 9 | A |
1.2. Reçetelerde maksimal dozu hesaplar. | 10, 9 | A |
1.3. Etkin maddeleri reçete tiplerine göre sınıflandırır. | 10, 9 | D |
2. Su saflaştırma yöntemlerini değerlendirebilecektir. | 9 | D |
2.1. Su yumuşatma işlemlerini tanımlar. | 10, 19, 9 | A |
2.2. Su saflaştırma yöntemlerini karşılaştırır. | 17, 9 | A |
3. Sıvıların yoğunluk ölçümünü, pH hesaplamalarını, tampon çözelti hazırlama işlemlerini yapabilecektir. | 9 | D |
3.1. Derişim ifadelerini tanımlar. | 14, 17, 5, 9 | D |
3.2. Sıvıların yoğunluk ölçüm cihazlarını kullanır. | 14, 17, 5, 9 | A |
3.3. Tampon çözeltilerin kapasitelerini hesaplar. | 14, 17, 9 | E |
3.4. Çözeltilerin iyon şiddetlerini değerlendirir. | 14, 17, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar çalışmasında uyulması gereken kurallar, reçete terazisi, sıvıların ölçülmesi, damla ağırlığı ve damlatma tekniği, kaşık ölçüleri | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
2 | Filtreler, filtrelerin kullanılmaları, havanlar ve kullanımları, reçete bilgileri, cetveller (A cetveli, B cetveli, C cetveli) | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
3 | Suyun saflaştırma yöntemleri, sert suların yumuşatılması, suların deiyonize edilmesi (iyonlardan kurtarılması), iyon değiştirici reçinelerde iyon değiştirme kapasitesinin tayini | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
4 | Derişim ifadeleri, seyreltme, sıvıların yoğunluklarının ölçülmesi, baume derecesi, pH hesaplamaları | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
5 | Tampon çözeltilerin hazırlanması, bunların tampon kapasitelerinin, iyon şiddetlerinin hesaplanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
6 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
7 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması. | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
8 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması. | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
9 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması. | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
10 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması. | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
11 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
12 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
13 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
14 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
Kaynak |
1) Laboratuvar uygulama notları öğrencilere verilecektir.2) Alpmen G, Altınkurt T, Bergişadi N, Topaloğlu Y, Tunçel T, Araman A, Yener G, Özsoy Y,‘Farmasötik Teknoloji ve Kozmetoloji Laboratuvar Kitabı’ AB Ofset, İstanbul, 2000.Bozkır A, 3) Karataş A, Hasçiçek C, Canefe K, Kılıçarslan M, Tarımcı N, Yüksel N, Gönül N,Özdemir N, Baykara T, Kılınç-Şen T, Çomoğlu T, ‘Farmasötik Teknoloji Deneysel Uygulamalar Kitabı’ Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları. 4) Türk Farmakopesi (TF 2017) 5) Tıbbi ve Kozmetik Formüller (Prof. Dr. Kasım Cemal Güven), 2020 6) Martindale-the Extra Pharmacopoeia 7) USP United States Pharmacopoeia 32 8) European Pharmacopoeia 10 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | X | |||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | X | |||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 1 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARMASÖTİK TEKNOLOJİ UYGULAMA I | PHA3114151 | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 3 |
Ders Programı | ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( C ) Pazartesi 13:30-14:15 ( C ) Pazartesi 14:30-15:15 ( C ) Pazartesi 15:30-16:15 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Cuma 14:30-15:15 ( A ) Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma Julide AKBUĞA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma Julide AKBUĞA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İlaç hazırlanmasındaki temel unsurları değerlendirerek çözelti formundaki ilaç dozaj şekillerini hazırlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Laboratuvar çalışmasında uyulması gereken kurallar, reçete terazisi, sıvıların ölçülmesi, damla ağırlığı ve damlatma tekniği, kaşık ölçüleri,Filtreler, filtrelerin kullanılmaları, havanlar ve kullanımları, reçete bilgileri, cetveller (A cetveli, B cetveli, C cetveli),Suyun saflaştırma yöntemleri, sert suların yumuşatılması, suların deiyonize edilmesi (iyonlardan kurtarılması), iyon değiştirici reçinelerde iyon değiştirme kapasitesinin tayini,Derişim ifadeleri, seyreltme, sıvıların yoğunluklarının ölçülmesi, baume derecesi, pH hesaplamaları,Tampon çözeltilerin hazırlanması, bunların tampon kapasitelerinin, iyon şiddetlerinin hesaplanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması.,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması.,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması.,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması.,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması,Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İlaç hazırlanmasındaki temel ekipmanları kullanabilecektir. | 10, 14, 16, 17, 19, 5, 9 | E |
1.1. Her türlü etkin maddenin tartım işlemlerini yapar. | 12, 17, 9 | A |
1.2. Reçetelerde maksimal dozu hesaplar. | 10, 9 | A |
1.3. Etkin maddeleri reçete tiplerine göre sınıflandırır. | 10, 9 | D |
2. Su saflaştırma yöntemlerini değerlendirebilecektir. | 9 | D |
2.1. Su yumuşatma işlemlerini tanımlar. | 10, 19, 9 | A |
2.2. Su saflaştırma yöntemlerini karşılaştırır. | 17, 9 | A |
3. Sıvıların yoğunluk ölçümünü, pH hesaplamalarını, tampon çözelti hazırlama işlemlerini yapabilecektir. | 9 | D |
3.1. Derişim ifadelerini tanımlar. | 14, 17, 5, 9 | D |
3.2. Sıvıların yoğunluk ölçüm cihazlarını kullanır. | 14, 17, 5, 9 | A |
3.3. Tampon çözeltilerin kapasitelerini hesaplar. | 14, 17, 9 | E |
3.4. Çözeltilerin iyon şiddetlerini değerlendirir. | 14, 17, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar çalışmasında uyulması gereken kurallar, reçete terazisi, sıvıların ölçülmesi, damla ağırlığı ve damlatma tekniği, kaşık ölçüleri | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
2 | Filtreler, filtrelerin kullanılmaları, havanlar ve kullanımları, reçete bilgileri, cetveller (A cetveli, B cetveli, C cetveli) | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
3 | Suyun saflaştırma yöntemleri, sert suların yumuşatılması, suların deiyonize edilmesi (iyonlardan kurtarılması), iyon değiştirici reçinelerde iyon değiştirme kapasitesinin tayini | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
4 | Derişim ifadeleri, seyreltme, sıvıların yoğunluklarının ölçülmesi, baume derecesi, pH hesaplamaları | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
5 | Tampon çözeltilerin hazırlanması, bunların tampon kapasitelerinin, iyon şiddetlerinin hesaplanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
6 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
7 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması. | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
8 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması. | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
9 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması. | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
10 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması. | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
11 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
12 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
13 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
14 | Çözelti tipi farmasötik dozaj şekillerinin hazırlanması | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
Kaynak |
1) Laboratuvar uygulama notları öğrencilere verilecektir.2) Alpmen G, Altınkurt T, Bergişadi N, Topaloğlu Y, Tunçel T, Araman A, Yener G, Özsoy Y,‘Farmasötik Teknoloji ve Kozmetoloji Laboratuvar Kitabı’ AB Ofset, İstanbul, 2000.Bozkır A, 3) Karataş A, Hasçiçek C, Canefe K, Kılıçarslan M, Tarımcı N, Yüksel N, Gönül N,Özdemir N, Baykara T, Kılınç-Şen T, Çomoğlu T, ‘Farmasötik Teknoloji Deneysel Uygulamalar Kitabı’ Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları. 4) Türk Farmakopesi (TF 2017) 5) Tıbbi ve Kozmetik Formüller (Prof. Dr. Kasım Cemal Güven), 2020 6) Martindale-the Extra Pharmacopoeia 7) USP United States Pharmacopoeia 32 8) European Pharmacopoeia 10 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | X | |||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | X | |||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |