Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ KLİNİĞİ IIDHF5011319Senelik0+240-8
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 08:00-08:45

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Salı 17:30-18:15

Çarşamba 08:00-08:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Çarşamba 17:30-18:15

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Cuma 08:00-08:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Cuma 12:45-13:30

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Cuma 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İpek İŞCAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Burcu KANPALTA, Dr.Öğr.Üye. Tuğçe KAVAZ, Dr.Öğr.Üye. İpek İŞCAN, Öğr.Gör.Dr. Tuba Lina GÜLAKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersi alan öğrencilerini komplike diş preparasyon yapabilmesi, komplike kron-köprü restorasyonu vakalarının ayırıcı teşhisini yaparak yönlendirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bu staj döneminde öğrenciler en az 15 üye kuron yada köprü, 4 tane total yada parsiyel protez, protez tamiri, besleme ve kaide yenileme yapması gerekmektedir. ,1. Tam ve bölümlü protezlerde birinci ölçü,2. Tam ve bölümlü protezlerde ikinci ölçü,3. Tam ve bölümlü protezlerde dikey böyut,4. Tam ve bölümlü protezlerde sentrik ilişki,5. Tam ve bölümlü protezlerde dişli prova,6. Tam ve bölümlü protezlerde protezlerin hastaya teslimi,7. Tam ve bölümlü protezlerde kontrol,8. Tam ve bölümlü protezlerde tamir ve besleme,9. Sabit protezler için diş kesimi,10. Sabit protezler için ölçü alma,11. Sabit protezler için geçici kuron hazırlanması,12. Sabit protezler için alt yapı provası,13. Sabit protezler için dentin prova,14. Sabit protezler için cila ve simantasyon,15. Sabit protezlerde tamir; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Hareketli Protezleri uygulayabileceklerdir4, 8D, H
1.1.Tam ve bölümlü protezler için gereken ölçüleri kullanabilir4, 8, 9D, H
1.2.Tam ve bölümlü protezlerin vertikal ve horizontal ilişkilerini gösterebilir4, 8, 9A, H
1.3.Tam ve bölümlü protezlerin dişli prova bitim ve hastaya teslimini gerçekleştirebilir4, 8, 9A, H
1.4. Protezlerin teslimi sonrası ortaya çıkan sorunları çözümleyebilir4, 8, 9A, H
2. Sabit protezleri uygulayabileceklerdir.4, 8, 9A, H
2.1. Kuron ve köprü protezleri için dişlerin hazırlanmasını gerçekleştirebilir4, 8, 9A, H
2.2. Kuron ve köprü protezlerinde ölçü işlemlerini tartışabilir16, 9A, H
2.3. Sabit restorasyonların provalarını yapıp, simantasyonunu uygulayabilir.4, 8, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Bu staj döneminde öğrenciler en az 15 üye kuron yada köprü, 4 tane total yada parsiyel protez, protez tamiri, besleme ve kaide yenileme yapması gerekmektedir.
11. Tam ve bölümlü protezlerde birinci ölçü
22. Tam ve bölümlü protezlerde ikinci ölçü
33. Tam ve bölümlü protezlerde dikey böyut
44. Tam ve bölümlü protezlerde sentrik ilişki
55. Tam ve bölümlü protezlerde dişli prova
66. Tam ve bölümlü protezlerde protezlerin hastaya teslimi
77. Tam ve bölümlü protezlerde kontrol
88. Tam ve bölümlü protezlerde tamir ve besleme
99. Sabit protezler için diş kesimi
1010. Sabit protezler için ölçü alma
1111. Sabit protezler için geçici kuron hazırlanması
1212. Sabit protezler için alt yapı provası
1313. Sabit protezler için dentin prova
1414. Sabit protezler için cila ve simantasyon
1515. Sabit protezlerde tamir
Kaynak
1. Tam protezler. Senih Çalıkkocaoğlu 2. Fundamentals of fixed prosthodontics. Herbert T. Shillingburg 3. Hassas bağlantılar. Gareth Jenkins 4. Removable partial dentures. George Graber 5. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati308240
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı248
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)253
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(253/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ KLİNİĞİ IIDHF5011319Senelik0+240-8
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 08:00-08:45

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Salı 17:30-18:15

Çarşamba 08:00-08:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Çarşamba 17:30-18:15

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Cuma 08:00-08:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Cuma 12:45-13:30

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Cuma 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İpek İŞCAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Burcu KANPALTA, Dr.Öğr.Üye. Tuğçe KAVAZ, Dr.Öğr.Üye. İpek İŞCAN, Öğr.Gör.Dr. Tuba Lina GÜLAKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersi alan öğrencilerini komplike diş preparasyon yapabilmesi, komplike kron-köprü restorasyonu vakalarının ayırıcı teşhisini yaparak yönlendirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bu staj döneminde öğrenciler en az 15 üye kuron yada köprü, 4 tane total yada parsiyel protez, protez tamiri, besleme ve kaide yenileme yapması gerekmektedir. ,1. Tam ve bölümlü protezlerde birinci ölçü,2. Tam ve bölümlü protezlerde ikinci ölçü,3. Tam ve bölümlü protezlerde dikey böyut,4. Tam ve bölümlü protezlerde sentrik ilişki,5. Tam ve bölümlü protezlerde dişli prova,6. Tam ve bölümlü protezlerde protezlerin hastaya teslimi,7. Tam ve bölümlü protezlerde kontrol,8. Tam ve bölümlü protezlerde tamir ve besleme,9. Sabit protezler için diş kesimi,10. Sabit protezler için ölçü alma,11. Sabit protezler için geçici kuron hazırlanması,12. Sabit protezler için alt yapı provası,13. Sabit protezler için dentin prova,14. Sabit protezler için cila ve simantasyon,15. Sabit protezlerde tamir; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Hareketli Protezleri uygulayabileceklerdir4, 8D, H
1.1.Tam ve bölümlü protezler için gereken ölçüleri kullanabilir4, 8, 9D, H
1.2.Tam ve bölümlü protezlerin vertikal ve horizontal ilişkilerini gösterebilir4, 8, 9A, H
1.3.Tam ve bölümlü protezlerin dişli prova bitim ve hastaya teslimini gerçekleştirebilir4, 8, 9A, H
1.4. Protezlerin teslimi sonrası ortaya çıkan sorunları çözümleyebilir4, 8, 9A, H
2. Sabit protezleri uygulayabileceklerdir.4, 8, 9A, H
2.1. Kuron ve köprü protezleri için dişlerin hazırlanmasını gerçekleştirebilir4, 8, 9A, H
2.2. Kuron ve köprü protezlerinde ölçü işlemlerini tartışabilir16, 9A, H
2.3. Sabit restorasyonların provalarını yapıp, simantasyonunu uygulayabilir.4, 8, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Bu staj döneminde öğrenciler en az 15 üye kuron yada köprü, 4 tane total yada parsiyel protez, protez tamiri, besleme ve kaide yenileme yapması gerekmektedir.
11. Tam ve bölümlü protezlerde birinci ölçü
22. Tam ve bölümlü protezlerde ikinci ölçü
33. Tam ve bölümlü protezlerde dikey böyut
44. Tam ve bölümlü protezlerde sentrik ilişki
55. Tam ve bölümlü protezlerde dişli prova
66. Tam ve bölümlü protezlerde protezlerin hastaya teslimi
77. Tam ve bölümlü protezlerde kontrol
88. Tam ve bölümlü protezlerde tamir ve besleme
99. Sabit protezler için diş kesimi
1010. Sabit protezler için ölçü alma
1111. Sabit protezler için geçici kuron hazırlanması
1212. Sabit protezler için alt yapı provası
1313. Sabit protezler için dentin prova
1414. Sabit protezler için cila ve simantasyon
1515. Sabit protezlerde tamir
Kaynak
1. Tam protezler. Senih Çalıkkocaoğlu 2. Fundamentals of fixed prosthodontics. Herbert T. Shillingburg 3. Hassas bağlantılar. Gareth Jenkins 4. Removable partial dentures. George Graber 5. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14