Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDODONTİ KLİNİĞİ I | DHF4011333 | Senelik | 0+120 | - | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Çarşamba 08:00-08:45 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Duygu DEĞİRMENCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İlgili dişe endodontik açıdan tanı koymak, tedavi planlamak, tedavi etmek ve takip etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Vaka Sunumu: Öğrenciler bir hastanın tüm tedavisini bitirdikten sonra hocalarına sunum yapacaktır; 2. Giriş kavitesi preparasyonu; 3. Periapikal radyografi kullanarak çalışma uzunluğunun saptanması; 3. Step-back metoduyla kök kanallarının preparasyonu; 4. İrrigasyon; 5. Koronal flaring; 6. Gutta perka ana konlarıyla periapikal radyografi; 7. Son irrigasyon; 8. Lateral kondensasyion metodu ile kök kanallarının doldurulması; 9. Son radyografi; 10. Fiber post restorasyonu Pratik eğitim esnasında, öğrenciler en az 5 molar dişte kök kanal tedavisi, 7 kesici veya premolar dişte kök kanal tedavisi ve 1 postkor restorasyonu yapmalıdır. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Pulpal ve periapikal hastalıkların tedavisini planlar. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
2.1.Endodontide gelişen teknolojiyle birlikte yeni sistemleri ve yaklaşımları tanır. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
1. Pulpal ve periapikal hastalıklara yaklaşımı öğrenebilecektir. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
1.2. Pulpal ve periapikal hasatlıkların ayırıcı tanısı karşılaştırır. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
1.3. Pulpal ve periapikal hastalıkların tedavisini uygular. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
2. Endodontide gelişen teknolojiyi ve yenilikleri öğrenebilecektir. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
2.2. Endodontide kullanılan yeni sistemleri klinikte uygular. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Vaka Sunumu: Öğrenciler bir hastanın tüm tedavisini bitirdikten sonra hocalarına sunum yapacaktır; 2. Giriş kavitesi preparasyonu; 3. Periapikal radyografi kullanarak çalışma uzunluğunun saptanması; 3. Step-back metoduyla kök kanallarının preparasyonu; 4. İrrigasyon; 5. Koronal flaring; 6. Gutta perka ana konlarıyla periapikal radyografi; 7. Son irrigasyon; 8. Lateral kondensasyion metodu ile kök kanallarının doldurulması; 9. Son radyografi; 10. Fiber post restorasyonu Pratik eğitim esnasında, öğrenciler en az 5 molar dişte kök kanal tedavisi, 7 kesici veya premolar dişte kök kanal tedavisi ve 1 postkor restorasyonu yapmalıdır. |
Kaynak |
1. Pathways of the Pulp, Mosby,Cohen S, Burns RC. 2. Endodonti, Alaçam T. 3. Endodonti, Selmin Kaan Aşcı 4. Endodontide Problemler Hülsman ve Schafer (Çeviren:Bilge Hakan Şen) 5. Principles and Practice of Endodontics, Walton&Torabinejad |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 30 | 4 | 120 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDODONTİ KLİNİĞİ I | DHF4011333 | Senelik | 0+120 | - | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Çarşamba 08:00-08:45 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Duygu DEĞİRMENCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İlgili dişe endodontik açıdan tanı koymak, tedavi planlamak, tedavi etmek ve takip etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Vaka Sunumu: Öğrenciler bir hastanın tüm tedavisini bitirdikten sonra hocalarına sunum yapacaktır; 2. Giriş kavitesi preparasyonu; 3. Periapikal radyografi kullanarak çalışma uzunluğunun saptanması; 3. Step-back metoduyla kök kanallarının preparasyonu; 4. İrrigasyon; 5. Koronal flaring; 6. Gutta perka ana konlarıyla periapikal radyografi; 7. Son irrigasyon; 8. Lateral kondensasyion metodu ile kök kanallarının doldurulması; 9. Son radyografi; 10. Fiber post restorasyonu Pratik eğitim esnasında, öğrenciler en az 5 molar dişte kök kanal tedavisi, 7 kesici veya premolar dişte kök kanal tedavisi ve 1 postkor restorasyonu yapmalıdır. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Pulpal ve periapikal hastalıkların tedavisini planlar. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
2.1.Endodontide gelişen teknolojiyle birlikte yeni sistemleri ve yaklaşımları tanır. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
1. Pulpal ve periapikal hastalıklara yaklaşımı öğrenebilecektir. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
1.2. Pulpal ve periapikal hasatlıkların ayırıcı tanısı karşılaştırır. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
1.3. Pulpal ve periapikal hastalıkların tedavisini uygular. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
2. Endodontide gelişen teknolojiyi ve yenilikleri öğrenebilecektir. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
2.2. Endodontide kullanılan yeni sistemleri klinikte uygular. | 11, 16, 4, 8 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Vaka Sunumu: Öğrenciler bir hastanın tüm tedavisini bitirdikten sonra hocalarına sunum yapacaktır; 2. Giriş kavitesi preparasyonu; 3. Periapikal radyografi kullanarak çalışma uzunluğunun saptanması; 3. Step-back metoduyla kök kanallarının preparasyonu; 4. İrrigasyon; 5. Koronal flaring; 6. Gutta perka ana konlarıyla periapikal radyografi; 7. Son irrigasyon; 8. Lateral kondensasyion metodu ile kök kanallarının doldurulması; 9. Son radyografi; 10. Fiber post restorasyonu Pratik eğitim esnasında, öğrenciler en az 5 molar dişte kök kanal tedavisi, 7 kesici veya premolar dişte kök kanal tedavisi ve 1 postkor restorasyonu yapmalıdır. |
Kaynak |
1. Pathways of the Pulp, Mosby,Cohen S, Burns RC. 2. Endodonti, Alaçam T. 3. Endodonti, Selmin Kaan Aşcı 4. Endodontide Problemler Hülsman ve Schafer (Çeviren:Bilge Hakan Şen) 5. Principles and Practice of Endodontics, Walton&Torabinejad |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |