Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTA MUAYENESİ VE TEDAVİ PLANLANMASI | - | Güz Dönemi | 139+8 | - | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hilal TOYGAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hilal TOYGAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; PEDODONTİ Pedodontik muayene , Süt dişi çürükleri ve özellikleri,Estetik Restoratif Diş Hekimliği,Süt dişlerinde pulpa tedavileri ,- Pulpa-Dentin kompleksi,- Klinik ve radyografik muayene,,ORAL DİAGNOZ Oral diagnoza giriş, Halitosis, Anamnez , Sistemik hastalıkların diş hekimliği ,AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ Ekstraoral Radyografiler, intraoral Radyografiler,,Görüntüleme yöntemleri, dijital radyografi, fosfor plaklar, Periodontal hastalık görüntüleme yöntemleri ve radyografik bulgular,Periodontal hastalık görüntüleme yöntemleri ve radyografik bulgular ,Pariapikal Lezyonların Radyografik Olarak Değerlendirilmesi;,ORTODONTİ Hafta Ortodontinin Tanımı ve Tarihçesi, Doğum Öncesi Dönemde Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi, İlk Embriyolojik olaylar ve üç yapraklı embriyoner disk, Sinir sistemi ve ilkel ağzın oluşumu,,DİŞ HEKİMLİĞİNDE SİSTEMİK HASTALIKLAR Biyokimya,Kardiyoloji,Göz Hastalıkları,Hematoloji,Gastroenteroloji,Endokrinoloji,Nefroloji,Enfeksiyon Hastalıkları,Kadın Doğum Hastalıkları,Göğüs Hastalıkları,Kulak Burun Boğaz Hastalıkları,Patoloji,Farmakoloji,Pediatri,RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ Adeziv kavite preparasyonlarında temel kavramlar, Anterior ve posterior kompozit kaviteleri,FARMAKOLOJİ Farmakolojiye Giriş, Klinik Farmakoloji, İlaçların Absorbsiyonu ve Dağılımı,İlaçların Metabolizması ve Atılması İlaçların Farmasötik Şekilleri ve İlaç Uygulama Yolları, ,PATOLOJİ hücresel adaptasyon bozuklukları, hücre içi birikimler ve depo hastalıkları,hücre ölümü, iltihap, akut ve kronik iltihap,MADDELER BİLGİSİ Adeziv sistemler Adeziv sistemlerin sınıflandırılması Kompozit restorasyonlar,DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Kliniğe giriş, Klinik düzeni ve kurallar Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
PEDODONTİ Çocuk hastaların psikolojik gelişimini ve davranış biçimlerini tartışabilecektir. Süt ve sürekli dişlerde estetik restoratif diş tedavileri gerçekleştirebilecektir. Süt ve sürekli dişlerde pulpa hastalıklarını sınıflandırabilecektir. | ||
ORAL DİAGNOZ işhekimliğinde anamnez değerlendirmesi, oral mukozaların lezyonları, Sistemik hastalıkların değerlendirilmesi, hasta muayene yöntemleri gösterilecektir. | ||
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ Dişhekimliğinde kullanılan radyografi tekniklerini değerlendirebilecektir. Periapikal ve panoramik grafileri değerlendirebilecektir. Görüntüleme yöntemlerini, dijital radyografiyi ve fosfor plakları tanımlayabilir | ||
ORTODONTİ Ortodontinin tanımı ve tarihçesini açıklayabilecektir Büyüme ve gelişim ile ilgili konuları yorumlayabilecektir. | ||
DİŞ HEKİMLİĞİNDE SİSTEMİK HASTALIKLAR Diş Hekimliği öğrencilerine klinik tıp bilimleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Karşılabilecekleri sistemik hastalıklar ve ve bunların ağız içi bulgularını tanıyacakalardır. | ||
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ Adeziv kavite preperasyonu temel prensipleri esas alarak restoratif uygulamaları tasarlayabilecektir. Dişin canlılığının devamını sağlamak için ideal materyalleri seçerek dişin restorasyon sürecinde uygular. Uygun endikasyona sahip adeziv restoratif materyalleri tercih ederek en doğru restorasyonu uygular | ||
FARMAKOLOJİ İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar. Analjezik, antiinflamatuvar ve anestezik ilaçların farmakodinamik özelliklerini özetler. | ||
PATOLOJİ hücresel adaptasyon kavramını bilir iltihap tiplerini sayar iltihap mekanizmasını açıklar | ||
MADDELER BİLGİSİ Adezyon tanımını tartışabilecektir. | ||
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Klinik kurallarını uygular. Klinikte öğrencinin sorumluluklarını bilir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | PEDODONTİ Pedodontik muayene , Süt dişi çürükleri ve özellikleri,Estetik Restoratif Diş Hekimliği,Süt dişlerinde pulpa tedavileri ,- Pulpa-Dentin kompleksi,- Klinik ve radyografik muayene, | |
2 | ORAL DİAGNOZ Oral diagnoza giriş, Halitosis, Anamnez , Sistemik hastalıkların diş hekimliği | |
3 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ Ekstraoral Radyografiler, intraoral Radyografiler,,Görüntüleme yöntemleri, dijital radyografi, fosfor plaklar, Periodontal hastalık görüntüleme yöntemleri ve radyografik bulgular,Periodontal hastalık görüntüleme yöntemleri ve radyografik bulgular ,Pariapikal Lezyonların Radyografik Olarak Değerlendirilmesi; | |
4 | ORTODONTİ Hafta Ortodontinin Tanımı ve Tarihçesi, Doğum Öncesi Dönemde Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi, İlk Embriyolojik olaylar ve üç yapraklı embriyoner disk, Sinir sistemi ve ilkel ağzın oluşumu, | |
5 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE SİSTEMİK HASTALIKLAR Biyokimya,Kardiyoloji,Göz Hastalıkları,Hematoloji,Gastroenteroloji,Endokrinoloji,Nefroloji,Enfeksiyon Hastalıkları,Kadın Doğum Hastalıkları,Göğüs Hastalıkları,Kulak Burun Boğaz Hastalıkları,Patoloji,Farmakoloji,Pediatri | |
6 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ Adeziv kavite preparasyonlarında temel kavramlar, Anterior ve posterior kompozit kaviteleri | |
7 | FARMAKOLOJİ Farmakolojiye Giriş, Klinik Farmakoloji, İlaçların Absorbsiyonu ve Dağılımı,İlaçların Metabolizması ve Atılması İlaçların Farmasötik Şekilleri ve İlaç Uygulama Yolları, | |
8 | PATOLOJİ hücresel adaptasyon bozuklukları, hücre içi birikimler ve depo hastalıkları,hücre ölümü, iltihap, akut ve kronik iltihap | |
9 | MADDELER BİLGİSİ Adeziv sistemler Adeziv sistemlerin sınıflandırılması Kompozit restorasyonlar | |
10 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Kliniğe giriş, Klinik düzeni ve kurallar Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTA MUAYENESİ VE TEDAVİ PLANLANMASI | - | Güz Dönemi | 139+8 | - | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hilal TOYGAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hilal TOYGAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; PEDODONTİ Pedodontik muayene , Süt dişi çürükleri ve özellikleri,Estetik Restoratif Diş Hekimliği,Süt dişlerinde pulpa tedavileri ,- Pulpa-Dentin kompleksi,- Klinik ve radyografik muayene,,ORAL DİAGNOZ Oral diagnoza giriş, Halitosis, Anamnez , Sistemik hastalıkların diş hekimliği ,AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ Ekstraoral Radyografiler, intraoral Radyografiler,,Görüntüleme yöntemleri, dijital radyografi, fosfor plaklar, Periodontal hastalık görüntüleme yöntemleri ve radyografik bulgular,Periodontal hastalık görüntüleme yöntemleri ve radyografik bulgular ,Pariapikal Lezyonların Radyografik Olarak Değerlendirilmesi;,ORTODONTİ Hafta Ortodontinin Tanımı ve Tarihçesi, Doğum Öncesi Dönemde Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi, İlk Embriyolojik olaylar ve üç yapraklı embriyoner disk, Sinir sistemi ve ilkel ağzın oluşumu,,DİŞ HEKİMLİĞİNDE SİSTEMİK HASTALIKLAR Biyokimya,Kardiyoloji,Göz Hastalıkları,Hematoloji,Gastroenteroloji,Endokrinoloji,Nefroloji,Enfeksiyon Hastalıkları,Kadın Doğum Hastalıkları,Göğüs Hastalıkları,Kulak Burun Boğaz Hastalıkları,Patoloji,Farmakoloji,Pediatri,RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ Adeziv kavite preparasyonlarında temel kavramlar, Anterior ve posterior kompozit kaviteleri,FARMAKOLOJİ Farmakolojiye Giriş, Klinik Farmakoloji, İlaçların Absorbsiyonu ve Dağılımı,İlaçların Metabolizması ve Atılması İlaçların Farmasötik Şekilleri ve İlaç Uygulama Yolları, ,PATOLOJİ hücresel adaptasyon bozuklukları, hücre içi birikimler ve depo hastalıkları,hücre ölümü, iltihap, akut ve kronik iltihap,MADDELER BİLGİSİ Adeziv sistemler Adeziv sistemlerin sınıflandırılması Kompozit restorasyonlar,DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Kliniğe giriş, Klinik düzeni ve kurallar Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
PEDODONTİ Çocuk hastaların psikolojik gelişimini ve davranış biçimlerini tartışabilecektir. Süt ve sürekli dişlerde estetik restoratif diş tedavileri gerçekleştirebilecektir. Süt ve sürekli dişlerde pulpa hastalıklarını sınıflandırabilecektir. | ||
ORAL DİAGNOZ işhekimliğinde anamnez değerlendirmesi, oral mukozaların lezyonları, Sistemik hastalıkların değerlendirilmesi, hasta muayene yöntemleri gösterilecektir. | ||
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ Dişhekimliğinde kullanılan radyografi tekniklerini değerlendirebilecektir. Periapikal ve panoramik grafileri değerlendirebilecektir. Görüntüleme yöntemlerini, dijital radyografiyi ve fosfor plakları tanımlayabilir | ||
ORTODONTİ Ortodontinin tanımı ve tarihçesini açıklayabilecektir Büyüme ve gelişim ile ilgili konuları yorumlayabilecektir. | ||
DİŞ HEKİMLİĞİNDE SİSTEMİK HASTALIKLAR Diş Hekimliği öğrencilerine klinik tıp bilimleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Karşılabilecekleri sistemik hastalıklar ve ve bunların ağız içi bulgularını tanıyacakalardır. | ||
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ Adeziv kavite preperasyonu temel prensipleri esas alarak restoratif uygulamaları tasarlayabilecektir. Dişin canlılığının devamını sağlamak için ideal materyalleri seçerek dişin restorasyon sürecinde uygular. Uygun endikasyona sahip adeziv restoratif materyalleri tercih ederek en doğru restorasyonu uygular | ||
FARMAKOLOJİ İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar. Analjezik, antiinflamatuvar ve anestezik ilaçların farmakodinamik özelliklerini özetler. | ||
PATOLOJİ hücresel adaptasyon kavramını bilir iltihap tiplerini sayar iltihap mekanizmasını açıklar | ||
MADDELER BİLGİSİ Adezyon tanımını tartışabilecektir. | ||
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Klinik kurallarını uygular. Klinikte öğrencinin sorumluluklarını bilir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | PEDODONTİ Pedodontik muayene , Süt dişi çürükleri ve özellikleri,Estetik Restoratif Diş Hekimliği,Süt dişlerinde pulpa tedavileri ,- Pulpa-Dentin kompleksi,- Klinik ve radyografik muayene, | |
2 | ORAL DİAGNOZ Oral diagnoza giriş, Halitosis, Anamnez , Sistemik hastalıkların diş hekimliği | |
3 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ Ekstraoral Radyografiler, intraoral Radyografiler,,Görüntüleme yöntemleri, dijital radyografi, fosfor plaklar, Periodontal hastalık görüntüleme yöntemleri ve radyografik bulgular,Periodontal hastalık görüntüleme yöntemleri ve radyografik bulgular ,Pariapikal Lezyonların Radyografik Olarak Değerlendirilmesi; | |
4 | ORTODONTİ Hafta Ortodontinin Tanımı ve Tarihçesi, Doğum Öncesi Dönemde Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi, İlk Embriyolojik olaylar ve üç yapraklı embriyoner disk, Sinir sistemi ve ilkel ağzın oluşumu, | |
5 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE SİSTEMİK HASTALIKLAR Biyokimya,Kardiyoloji,Göz Hastalıkları,Hematoloji,Gastroenteroloji,Endokrinoloji,Nefroloji,Enfeksiyon Hastalıkları,Kadın Doğum Hastalıkları,Göğüs Hastalıkları,Kulak Burun Boğaz Hastalıkları,Patoloji,Farmakoloji,Pediatri | |
6 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ Adeziv kavite preparasyonlarında temel kavramlar, Anterior ve posterior kompozit kaviteleri | |
7 | FARMAKOLOJİ Farmakolojiye Giriş, Klinik Farmakoloji, İlaçların Absorbsiyonu ve Dağılımı,İlaçların Metabolizması ve Atılması İlaçların Farmasötik Şekilleri ve İlaç Uygulama Yolları, | |
8 | PATOLOJİ hücresel adaptasyon bozuklukları, hücre içi birikimler ve depo hastalıkları,hücre ölümü, iltihap, akut ve kronik iltihap | |
9 | MADDELER BİLGİSİ Adeziv sistemler Adeziv sistemlerin sınıflandırılması Kompozit restorasyonlar | |
10 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Kliniğe giriş, Klinik düzeni ve kurallar Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |