Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK ÇALIŞANLARININ CEZAİ SORUMLULUĞU | SHKY1112184 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık çalışanlarının cezai sorumluluğunun kapsamını belirleme ve bu konuya yönelik düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukta Sağlık Mesleği Mensubu Kavramı ,Taksirle Yaralama ve Öldürme Suçları ,Sağlık Personelinin Görevini Kötüye Kullanması ,Organ ve Doku Ticareti ,Tıbbi Deney Suçu,Tıp Hukukunda İzin Verilen Risk,Tıp Hukukunda Zorunluluk Hali ,Beden Muayenesi ,Çocuk Düşürme ve Düşürtme Suçları ,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene ,Sağlık Çalışanının Suçu Bildirmeme Suçu ,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Bıçak Parası Meselesi,Aşı Yaptırmak ve Yaptırmamak Hakkı ,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Ötenazi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sağlık çalışanlarının cezai sorumluluğu hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16 | A, E |
3.Sağlık çalışanlarının işlediği suçlar konusunda fikir sahibi olur. | 13, 14, 16, 9 | A |
2.Sağlık çalışanlarının işlediği suçlar hakkında yargı kararlarını analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
4.Sağlık çalışanlarının bildirim yükümlülüğü konusu analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
5.Organ ve doku nakline ilişkin suçlarla ilgili tartışmalara katılır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukta Sağlık Mesleği Mensubu Kavramı | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
2 | Taksirle Yaralama ve Öldürme Suçları | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
3 | Sağlık Personelinin Görevini Kötüye Kullanması | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
4 | Organ ve Doku Ticareti | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
5 | Tıbbi Deney Suçu | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
6 | Tıp Hukukunda İzin Verilen Risk | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
7 | Tıp Hukukunda Zorunluluk Hali | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
8 | Beden Muayenesi | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
9 | Çocuk Düşürme ve Düşürtme Suçları | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
10 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
11 | Sağlık Çalışanının Suçu Bildirmeme Suçu | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
12 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Bıçak Parası Meselesi | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
13 | Aşı Yaptırmak ve Yaptırmamak Hakkı | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
14 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Ötenazi | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | ||||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | ||||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | ||||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | ||||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 3 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 15 | 3 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 17 | 3 | 51 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK ÇALIŞANLARININ CEZAİ SORUMLULUĞU | SHKY1112184 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık çalışanlarının cezai sorumluluğunun kapsamını belirleme ve bu konuya yönelik düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukta Sağlık Mesleği Mensubu Kavramı ,Taksirle Yaralama ve Öldürme Suçları ,Sağlık Personelinin Görevini Kötüye Kullanması ,Organ ve Doku Ticareti ,Tıbbi Deney Suçu,Tıp Hukukunda İzin Verilen Risk,Tıp Hukukunda Zorunluluk Hali ,Beden Muayenesi ,Çocuk Düşürme ve Düşürtme Suçları ,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene ,Sağlık Çalışanının Suçu Bildirmeme Suçu ,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Bıçak Parası Meselesi,Aşı Yaptırmak ve Yaptırmamak Hakkı ,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Ötenazi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sağlık çalışanlarının cezai sorumluluğu hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16 | A, E |
3.Sağlık çalışanlarının işlediği suçlar konusunda fikir sahibi olur. | 13, 14, 16, 9 | A |
2.Sağlık çalışanlarının işlediği suçlar hakkında yargı kararlarını analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
4.Sağlık çalışanlarının bildirim yükümlülüğü konusu analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
5.Organ ve doku nakline ilişkin suçlarla ilgili tartışmalara katılır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukta Sağlık Mesleği Mensubu Kavramı | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
2 | Taksirle Yaralama ve Öldürme Suçları | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
3 | Sağlık Personelinin Görevini Kötüye Kullanması | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
4 | Organ ve Doku Ticareti | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
5 | Tıbbi Deney Suçu | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
6 | Tıp Hukukunda İzin Verilen Risk | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
7 | Tıp Hukukunda Zorunluluk Hali | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
8 | Beden Muayenesi | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
9 | Çocuk Düşürme ve Düşürtme Suçları | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
10 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
11 | Sağlık Çalışanının Suçu Bildirmeme Suçu | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
12 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Bıçak Parası Meselesi | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
13 | Aşı Yaptırmak ve Yaptırmamak Hakkı | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
14 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Bakımından Ötenazi | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm çalışması ile bireysel çalışma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | ||||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | ||||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | ||||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | ||||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |