Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | SHKY2217040 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 50 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ALAN, Doç.Dr. Emrah KULAKLI, Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ, Dr.Öğr.Üye. Muhammet Emin BİNGÖL, Doç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Prof.Dr. Gürkan SERT |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. |
Dersin Amacı | Öğrenci ve danışmanın belirlediği konuda özgün bir projeyi tamamlamak ve literatüre katkıda bulunmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Projenin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişir.,Literatür taraması yapılarak ve project danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi,Literatür taraması yapılarak ve proje danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi,Projenin tüm boyutlarının planlanması,Projenin tüm boyutlarının planlanması,Planı yapılan projenin yazımı,Planı yapılan projenin yazımı,Planı yapılan projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı,Yazılan projenin sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. | 16, 9 | D, F |
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler. | 16, 9 | D, F |
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. | 16 | D, F |
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir. | 10, 16, 9 | D, F |
5. Bilimsel olarak özgün bir proje ortaya çıkarır. | 10, 16, 6, 9 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Projenin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişir. | Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma |
1 | Literatür taraması yapılarak ve project danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi | Bireysel çalışma, danışman ile görüşme |
2 | Literatür taraması yapılarak ve proje danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
3 | Projenin tüm boyutlarının planlanması | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
4 | Projenin tüm boyutlarının planlanması | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
5 | Planı yapılan projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
6 | Planı yapılan projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
7 | Planı yapılan projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
8 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
9 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
10 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
11 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
12 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
13 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
14 | Yazılan projenin sunumu | Bireysel çalışma |
Kaynak |
Projenin tamamlanması için gerekli olan literatürdeki kaynaklar |
Projenin tamamlanması için gerekli olan literatürdeki kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 320 | 640 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 20 | 20 | 400 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 30 | 15 | 450 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1490 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1490/30) | 50 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | SHKY2217040 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 50 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ALAN, Doç.Dr. Emrah KULAKLI, Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ, Dr.Öğr.Üye. Muhammet Emin BİNGÖL, Doç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Prof.Dr. Gürkan SERT |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. |
Dersin Amacı | Öğrenci ve danışmanın belirlediği konuda özgün bir projeyi tamamlamak ve literatüre katkıda bulunmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Projenin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişir.,Literatür taraması yapılarak ve project danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi,Literatür taraması yapılarak ve proje danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi,Projenin tüm boyutlarının planlanması,Projenin tüm boyutlarının planlanması,Planı yapılan projenin yazımı,Planı yapılan projenin yazımı,Planı yapılan projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı, Projenin yazımı,Yazılan projenin sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. | 16, 9 | D, F |
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler. | 16, 9 | D, F |
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. | 16 | D, F |
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir. | 10, 16, 9 | D, F |
5. Bilimsel olarak özgün bir proje ortaya çıkarır. | 10, 16, 6, 9 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Projenin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişir. | Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma |
1 | Literatür taraması yapılarak ve project danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi | Bireysel çalışma, danışman ile görüşme |
2 | Literatür taraması yapılarak ve proje danışmanı ile görüşülerek bir proje konusunun belirlenmesi | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
3 | Projenin tüm boyutlarının planlanması | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
4 | Projenin tüm boyutlarının planlanması | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
5 | Planı yapılan projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
6 | Planı yapılan projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
7 | Planı yapılan projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
8 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
9 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
10 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
11 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
12 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
13 | Projenin yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
14 | Yazılan projenin sunumu | Bireysel çalışma |
Kaynak |
Projenin tamamlanması için gerekli olan literatürdeki kaynaklar |
Projenin tamamlanması için gerekli olan literatürdeki kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |