Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | SHKY2223190 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ, Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT, Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof.Dr. Cevdet YAVUZ, Doç.Dr. Esra ALAN, Prof.Dr. Gürkan SERT, Prof.Dr. Haydar SUR, Prof.Dr. Turan YILDIRIM, Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL, Prof.Dr. Seçkin NAZLI, Doç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Doç.Dr. Emrah KULAKLI, Prof.Dr. Mahmut KOCA, Dr.Öğr.Üye. Doruk UTKU, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Doç.Dr. Harun ERYİĞİT |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Doruk UTKU,Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. |
Dersin Amacı | Sağlık hukuku ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tezin hangi aşamada ve hangi konuda olduğuna bağlı olarak haftalık yapılan çalışma konuları her teze göre değişiklik gösterecektir.,Tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar,Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar,Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar ,Tez konusunun belirlenmesi,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Tez savunması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. | 10, 14, 16 | D |
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler | 10, 14, 16 | D |
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. | 10, 14, 16 | D |
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir. | 10, 14, 16 | D |
5. Bilimsel olarak özgün bir tez ortaya çıkarır. | 10, 14, 16, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Tezin hangi aşamada ve hangi konuda olduğuna bağlı olarak haftalık yapılan çalışma konuları her teze göre değişiklik gösterecektir. | Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma |
1 | Tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
2 | Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
3 | Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar | çalışma, danışmanla görüşme |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
5 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
6 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
7 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
8 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
9 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
10 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
11 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
12 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
13 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
14 | Tez savunması | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
Kaynak |
Detaylı bir literatür taraması yapılması sonucu ulaşılan, tezle ilgili gereken tüm kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 28 | 30 | 840 | |||
Rehberli Problem Çözme | 28 | 31 | 868 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 8 | 10 | 80 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1788 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1788/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | SHKY2223190 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ, Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT, Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof.Dr. Cevdet YAVUZ, Doç.Dr. Esra ALAN, Prof.Dr. Gürkan SERT, Prof.Dr. Haydar SUR, Prof.Dr. Turan YILDIRIM, Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL, Prof.Dr. Seçkin NAZLI, Doç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Doç.Dr. Emrah KULAKLI, Prof.Dr. Mahmut KOCA, Dr.Öğr.Üye. Doruk UTKU, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Doç.Dr. Harun ERYİĞİT |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Prof. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Doruk UTKU,Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. |
Dersin Amacı | Sağlık hukuku ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tezin hangi aşamada ve hangi konuda olduğuna bağlı olarak haftalık yapılan çalışma konuları her teze göre değişiklik gösterecektir.,Tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar,Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar,Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar ,Tez konusunun belirlenmesi,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı,Tez savunması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar. | 10, 14, 16 | D |
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler | 10, 14, 16 | D |
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir. | 10, 14, 16 | D |
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir. | 10, 14, 16 | D |
5. Bilimsel olarak özgün bir tez ortaya çıkarır. | 10, 14, 16, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Tezin hangi aşamada ve hangi konuda olduğuna bağlı olarak haftalık yapılan çalışma konuları her teze göre değişiklik gösterecektir. | Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma |
1 | Tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
2 | Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
3 | Literatür taraması ve tez konusunu belirlenmesine yönelik çalışmalar | çalışma, danışmanla görüşme |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
5 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
6 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
7 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
8 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
9 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
10 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
11 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
12 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
13 | Araştırmanın uygulanması ve tez yazımı | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
14 | Tez savunması | Bireysel çalışma, danışmanla görüşme |
Kaynak |
Detaylı bir literatür taraması yapılması sonucu ulaşılan, tezle ilgili gereken tüm kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |