Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK KURUM VE KURULUŞLARININ SORUMLULUĞU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haydar SUR |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Sinem Taştekin |
Dersin Amacı | Dersin amacı sağlık hizmeti veren kuruluşların görev tanımları, yetki ve sorumlulukları, çalışma usul ve esasları hakkında öğrencilere bilgi ve bilinç kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Temel Kavramlar,2. Sağlık ve Sağlık Sistemi Unsurları,3. Sağlık Sistemininin Paydaşları ve Birbirlerine Olan Etkileri,4. Sağlığın Vazgeçilmez Ilkeleri,5. Hizmet Sunucularının ( Arz Edenlerin ) Görev ve Sorumlulukları,Sağlık Kurum ve Kuruluşlarında Görev ve Sorumlulukların Paylaştırılması,Görev ve Sorumluluklara ait Mevzuat,Vaka İncelemeleri I,Sağlık Hizmeti Sunucuların Örgütlenme Şekli,Türkiye’de Sağlık Kurum ve Kuruluşları,Sağlık Hizmet Sunumu Açısından Etik Değerler,Sağlık Yönetimi Açısından Etik Değerler, Malpraktis ve Yasal Sorumluluklar,Vaka Incelemeleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sağlık kurum ve kuruluşlarının sorumlulukları hususunda bilgi sahibi olur. | 10, 9 | A, E |
2.Sağlık kurumlarını sınıflandırır. | 10, 16, 9 | A, E |
3.Sağlık Kurumu ve kuruluşu arasındaki farkı ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | E |
4.Türk sağlık sektörünün kurum ve kuruluşlarını tanır. | 10, 9 | A, E |
5.Türk sağlık sektörü kurum ve kuruluşları ile dünyadan örnekleri karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Temel Kavramlar | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
2 | 2. Sağlık ve Sağlık Sistemi Unsurları | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
3 | 3. Sağlık Sistemininin Paydaşları ve Birbirlerine Olan Etkileri | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
4 | 4. Sağlığın Vazgeçilmez Ilkeleri | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
5 | 5. Hizmet Sunucularının ( Arz Edenlerin ) Görev ve Sorumlulukları | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
6 | Sağlık Kurum ve Kuruluşlarında Görev ve Sorumlulukların Paylaştırılması | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
7 | Görev ve Sorumluluklara ait Mevzuat | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
8 | Vaka İncelemeleri I | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
9 | Sağlık Hizmeti Sunucuların Örgütlenme Şekli | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
10 | Türkiye’de Sağlık Kurum ve Kuruluşları | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
11 | Sağlık Hizmet Sunumu Açısından Etik Değerler | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
12 | Sağlık Yönetimi Açısından Etik Değerler | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
13 | Malpraktis ve Yasal Sorumluluklar | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
14 | Vaka Incelemeleri II | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Kaynak |
Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kitap, dergi, makale vb. kaynaklar |
1.Sur, Haydar- Palteki, Tunçay, Hastane Yönetimi,Nobel Tıp Kitapevi, 2013. 2.Ünal Kuzgun, Nezih Varol, Sağlık Hukuku El Kitabı, Bayt Yayıncılık, İstanbul,2013 3.Mustafa Reşit Karahasan, Sorumluluk Hukuku, Beta Yayıncılık, İstanbul 4. Özel Hastane Hukuki Sorumluluğu ve Hasta Hakları Av. Gültezer Hatırnaz Eroğul, Seçkin Yayınları, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 6 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 3 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 15 | 3 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 3 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 213 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(213/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK KURUM VE KURULUŞLARININ SORUMLULUĞU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haydar SUR |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Sinem Taştekin |
Dersin Amacı | Dersin amacı sağlık hizmeti veren kuruluşların görev tanımları, yetki ve sorumlulukları, çalışma usul ve esasları hakkında öğrencilere bilgi ve bilinç kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Temel Kavramlar,2. Sağlık ve Sağlık Sistemi Unsurları,3. Sağlık Sistemininin Paydaşları ve Birbirlerine Olan Etkileri,4. Sağlığın Vazgeçilmez Ilkeleri,5. Hizmet Sunucularının ( Arz Edenlerin ) Görev ve Sorumlulukları,Sağlık Kurum ve Kuruluşlarında Görev ve Sorumlulukların Paylaştırılması,Görev ve Sorumluluklara ait Mevzuat,Vaka İncelemeleri I,Sağlık Hizmeti Sunucuların Örgütlenme Şekli,Türkiye’de Sağlık Kurum ve Kuruluşları,Sağlık Hizmet Sunumu Açısından Etik Değerler,Sağlık Yönetimi Açısından Etik Değerler, Malpraktis ve Yasal Sorumluluklar,Vaka Incelemeleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sağlık kurum ve kuruluşlarının sorumlulukları hususunda bilgi sahibi olur. | 10, 9 | A, E |
2.Sağlık kurumlarını sınıflandırır. | 10, 16, 9 | A, E |
3.Sağlık Kurumu ve kuruluşu arasındaki farkı ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | E |
4.Türk sağlık sektörünün kurum ve kuruluşlarını tanır. | 10, 9 | A, E |
5.Türk sağlık sektörü kurum ve kuruluşları ile dünyadan örnekleri karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Temel Kavramlar | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
2 | 2. Sağlık ve Sağlık Sistemi Unsurları | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
3 | 3. Sağlık Sistemininin Paydaşları ve Birbirlerine Olan Etkileri | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
4 | 4. Sağlığın Vazgeçilmez Ilkeleri | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
5 | 5. Hizmet Sunucularının ( Arz Edenlerin ) Görev ve Sorumlulukları | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
6 | Sağlık Kurum ve Kuruluşlarında Görev ve Sorumlulukların Paylaştırılması | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
7 | Görev ve Sorumluluklara ait Mevzuat | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
8 | Vaka İncelemeleri I | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
9 | Sağlık Hizmeti Sunucuların Örgütlenme Şekli | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
10 | Türkiye’de Sağlık Kurum ve Kuruluşları | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
11 | Sağlık Hizmet Sunumu Açısından Etik Değerler | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
12 | Sağlık Yönetimi Açısından Etik Değerler | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
13 | Malpraktis ve Yasal Sorumluluklar | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
14 | Vaka Incelemeleri II | Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Kaynak |
Power Point sunumlar ve öğretim üyesinin önerdiği kitap, dergi, makale vb. kaynaklar |
1.Sur, Haydar- Palteki, Tunçay, Hastane Yönetimi,Nobel Tıp Kitapevi, 2013. 2.Ünal Kuzgun, Nezih Varol, Sağlık Hukuku El Kitabı, Bayt Yayıncılık, İstanbul,2013 3.Mustafa Reşit Karahasan, Sorumluluk Hukuku, Beta Yayıncılık, İstanbul 4. Özel Hastane Hukuki Sorumluluğu ve Hasta Hakları Av. Gültezer Hatırnaz Eroğul, Seçkin Yayınları, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |