Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TIBBİ BİLİRKİŞİLİK UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hızır ASLIYÜKSEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık sistemindeki değişiklikler, tıp hukuku ve tıbbi bilirkişiliği daha da önemli hale getirmiştir.Tıbbi bilirkişiliğin tıp hukukuna ilişkin davalarda taşıdığı önem gözününe alınarak bu alandaki güncel durum ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıbbi Bilirkişilik ile ilgili yasal düzenlemeler,Tıbbi bilirkişilik raporunun hazırlanması,Bilirkişilik raporunun şekli, kapsamı,Olgularla rapor hazırlama,Bilirkişilikte güncel gelişmeler,Ceza davalarında bilirkişiliğin önemi,Hukuk davalarında Bilirkişilik uygulamaları,İdari yargıda uygulamaları,Bilirkişilerin eğitimi,Tıbbi uygulama hatalarından kaynaklanan davalarda tıbbi bilirkişilik uygulamaları,Bilirkişilik uygulamalarında yaşanan sorunlar,Sağlık hukuku davalarında resmi bilirkişilere başvurulması,Olgularla bilirkişilik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Changes in the health care system have made medical law and medical expertise even more important. Considering the importance of medical expertise in medical law cases, the current situation in this area will be addressed. | 13, 14, 16, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
2 | Tıbbi Bilirkişilik ile ilgili yasal düzenlemeler | |
3 | Tıbbi bilirkişilik raporunun hazırlanması | |
4 | Bilirkişilik raporunun şekli, kapsamı | |
5 | Olgularla rapor hazırlama | |
6 | Bilirkişilikte güncel gelişmeler | |
7 | Ceza davalarında bilirkişiliğin önemi | |
8 | Hukuk davalarında Bilirkişilik uygulamaları | |
9 | İdari yargıda uygulamaları | |
10 | Bilirkişilerin eğitimi | |
11 | Tıbbi uygulama hatalarından kaynaklanan davalarda tıbbi bilirkişilik uygulamaları | |
12 | Bilirkişilik uygulamalarında yaşanan sorunlar | |
13 | Sağlık hukuku davalarında resmi bilirkişilere başvurulması | |
14 | Olgularla bilirkişilik | |
Kaynak |
Op. Dr. Samet BAYRAK, Olgularla Tıbbi Bilirkişilik, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | |
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | |
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | | | | | |
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | |
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 6 | 36 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TIBBİ BİLİRKİŞİLİK UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hızır ASLIYÜKSEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık sistemindeki değişiklikler, tıp hukuku ve tıbbi bilirkişiliği daha da önemli hale getirmiştir.Tıbbi bilirkişiliğin tıp hukukuna ilişkin davalarda taşıdığı önem gözününe alınarak bu alandaki güncel durum ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıbbi Bilirkişilik ile ilgili yasal düzenlemeler,Tıbbi bilirkişilik raporunun hazırlanması,Bilirkişilik raporunun şekli, kapsamı,Olgularla rapor hazırlama,Bilirkişilikte güncel gelişmeler,Ceza davalarında bilirkişiliğin önemi,Hukuk davalarında Bilirkişilik uygulamaları,İdari yargıda uygulamaları,Bilirkişilerin eğitimi,Tıbbi uygulama hatalarından kaynaklanan davalarda tıbbi bilirkişilik uygulamaları,Bilirkişilik uygulamalarında yaşanan sorunlar,Sağlık hukuku davalarında resmi bilirkişilere başvurulması,Olgularla bilirkişilik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Changes in the health care system have made medical law and medical expertise even more important. Considering the importance of medical expertise in medical law cases, the current situation in this area will be addressed. | 13, 14, 16, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
2 | Tıbbi Bilirkişilik ile ilgili yasal düzenlemeler | |
3 | Tıbbi bilirkişilik raporunun hazırlanması | |
4 | Bilirkişilik raporunun şekli, kapsamı | |
5 | Olgularla rapor hazırlama | |
6 | Bilirkişilikte güncel gelişmeler | |
7 | Ceza davalarında bilirkişiliğin önemi | |
8 | Hukuk davalarında Bilirkişilik uygulamaları | |
9 | İdari yargıda uygulamaları | |
10 | Bilirkişilerin eğitimi | |
11 | Tıbbi uygulama hatalarından kaynaklanan davalarda tıbbi bilirkişilik uygulamaları | |
12 | Bilirkişilik uygulamalarında yaşanan sorunlar | |
13 | Sağlık hukuku davalarında resmi bilirkişilere başvurulması | |
14 | Olgularla bilirkişilik | |
Kaynak |
Op. Dr. Samet BAYRAK, Olgularla Tıbbi Bilirkişilik, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | |
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | |
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | | | | | |
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | |
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:34