Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNERSEKY1214363Bahar Dönemi3+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ali Osman Serdar ÇITAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilim tanımı ve gelişimi, bilimsel araştırma yaklaşımı, literatür analizi, araştırma tasarımı, nicel ve nitel araştırma yöntemleri, veri toplanması, tez, proje, ve bilimsel makale yazım teknikleri, araştırma yapılırken izlenmesi gereken etik ilkeler, yayın yapılırken izlenmesi gereken etik ilkeler, atıfta etik ilkeler, başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması, veri toplama ve değerlendirme,Tez ve Makale yazım teknikleri,Araştırma ve yayın etiği,Başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi. Sunum hazırlık sürecindeki adımlar, sunumda iletişimin önemi,Sunum yaparken sesi, beden dilini kullanma. Sunumda zamanlamanın önemi. Sunumda görsel etki, görsel yardımcıların seçimi ve kullanımı, soru-yanıt bölümünün yönetimi.,Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler,Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı,Dönem ödevi sunumu-1,Dönem ödevi sunumu-2,Dönem ödevi sunumu-3,Dönem ödevi sunumu-4,Dönem ödevi sunumu-5,Dönem ödevi sunumu-6,Dönem ödevi sunumu-7; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimin, bilimsel bilginin ve bilimin tarihsel gelişiminin ne olduğunu kavrar.16, 2, 9E
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. 16, 2, 9E
3. Literatür taraması ve analizi yapar. 16, 2, 9E
4. Bilimsel yayın çeşitlerinin neler olduğunu ve temel özelliklerini kavrar. 16, 2, 9E
5. Bilimsel çalışmada takip edilmesi gereken etik kuralları kavrar. 16, 2, 9E
6. Teknik veya teknik olmayan konularda sunum hazırlama becerisine sahip olur. 16, 2, 9E
7. Sunum yaparken sözel/vokal/görsel olarak dinleyiciye hitap eder. 16, 2, 9E
8. Sunum esnasında iletişimin önemini kavrama, topluluk önünde rahat konuşma becerisine sahip olur.16, 2, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması, veri toplama ve değerlendirmeKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
2Tez ve Makale yazım teknikleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3Araştırma ve yayın etiğiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4Başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi. Sunum hazırlık sürecindeki adımlar, sunumda iletişimin önemiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5Sunum yaparken sesi, beden dilini kullanma. Sunumda zamanlamanın önemi. Sunumda görsel etki, görsel yardımcıların seçimi ve kullanımı, soru-yanıt bölümünün yönetimi.Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörlerKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8Dönem ödevi sunumu-1Sunum Hazırlığı
9Dönem ödevi sunumu-2Sunum Hazırlığı
10Dönem ödevi sunumu-3Sunum Hazırlığı
11Dönem ödevi sunumu-4Sunum Hazırlığı
12Dönem ödevi sunumu-5Sunum Hazırlığı
13Dönem ödevi sunumu-6Sunum Hazırlığı
14Dönem ödevi sunumu-7Sunum Hazırlığı
Kaynak
Mehmet Hacısalihoğlu, Seminer Ödevi Nedir Nasıl Yazılır? , Ofis 2005 Yayınevi, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir.
X
2
Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar.
X
3
Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir.
X
4
Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir.
X
5
Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
6
Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur.
X
7
Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir.
X
9
Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur.
X
10
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir.
11
Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir.
X
12
Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNERSEKY1214363Bahar Dönemi3+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ali Osman Serdar ÇITAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilim tanımı ve gelişimi, bilimsel araştırma yaklaşımı, literatür analizi, araştırma tasarımı, nicel ve nitel araştırma yöntemleri, veri toplanması, tez, proje, ve bilimsel makale yazım teknikleri, araştırma yapılırken izlenmesi gereken etik ilkeler, yayın yapılırken izlenmesi gereken etik ilkeler, atıfta etik ilkeler, başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması, veri toplama ve değerlendirme,Tez ve Makale yazım teknikleri,Araştırma ve yayın etiği,Başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi. Sunum hazırlık sürecindeki adımlar, sunumda iletişimin önemi,Sunum yaparken sesi, beden dilini kullanma. Sunumda zamanlamanın önemi. Sunumda görsel etki, görsel yardımcıların seçimi ve kullanımı, soru-yanıt bölümünün yönetimi.,Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörler,Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanı,Dönem ödevi sunumu-1,Dönem ödevi sunumu-2,Dönem ödevi sunumu-3,Dönem ödevi sunumu-4,Dönem ödevi sunumu-5,Dönem ödevi sunumu-6,Dönem ödevi sunumu-7; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimin, bilimsel bilginin ve bilimin tarihsel gelişiminin ne olduğunu kavrar.16, 2, 9E
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. 16, 2, 9E
3. Literatür taraması ve analizi yapar. 16, 2, 9E
4. Bilimsel yayın çeşitlerinin neler olduğunu ve temel özelliklerini kavrar. 16, 2, 9E
5. Bilimsel çalışmada takip edilmesi gereken etik kuralları kavrar. 16, 2, 9E
6. Teknik veya teknik olmayan konularda sunum hazırlama becerisine sahip olur. 16, 2, 9E
7. Sunum yaparken sözel/vokal/görsel olarak dinleyiciye hitap eder. 16, 2, 9E
8. Sunum esnasında iletişimin önemini kavrama, topluluk önünde rahat konuşma becerisine sahip olur.16, 2, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması, veri toplama ve değerlendirmeKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
2Tez ve Makale yazım teknikleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3Araştırma ve yayın etiğiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4Başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi. Sunum hazırlık sürecindeki adımlar, sunumda iletişimin önemiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5Sunum yaparken sesi, beden dilini kullanma. Sunumda zamanlamanın önemi. Sunumda görsel etki, görsel yardımcıların seçimi ve kullanımı, soru-yanıt bölümünün yönetimi.Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6Sağlık sektöründeki makro politikaları etkileyen faktörlerKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7Sağlık sektöründe yönetim ve teknolojik inovasyon projelerinin finansmanıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8Dönem ödevi sunumu-1Sunum Hazırlığı
9Dönem ödevi sunumu-2Sunum Hazırlığı
10Dönem ödevi sunumu-3Sunum Hazırlığı
11Dönem ödevi sunumu-4Sunum Hazırlığı
12Dönem ödevi sunumu-5Sunum Hazırlığı
13Dönem ödevi sunumu-6Sunum Hazırlığı
14Dönem ödevi sunumu-7Sunum Hazırlığı
Kaynak
Mehmet Hacısalihoğlu, Seminer Ödevi Nedir Nasıl Yazılır? , Ofis 2005 Yayınevi, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir.
X
2
Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar.
X
3
Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir.
X
4
Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir.
X
5
Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
6
Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur.
X
7
Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir.
X
9
Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur.
X
10
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir.
11
Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir.
X
12
Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:42Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:45