Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE HABERİN DÖNÜŞÜMÜMİSY1215049Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGünümüz yeni iletişim teknolojileri çağında medyanın yapısı irdelenmesi ve değişen ve dönüşen habercilik alanındaki ortaya çıkan yeni habercilik pratiklerinin ele alınması amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Haber Kavramı ve Özellikleri,Yeni İletişim Teknolojileri ve Karakteristik Özellikleri,Yeni Medya Kavramı ve Özellikleri,Haberin Dönüşümü ve Dijital Habercilik,Dijital Habercilik Pratikleri,Dijital Haber Üretimi,Dijital Hikâye Anlatıcılığı,SEO Habercilik,Tık Yemi Haberciliği,Sosyal Medya Gazeteciliği,Teyit Haberciliği,Robot Gazetecilik,Dijital Haber Hikâye Anlatıcılığı,Dijital Anlatı Yapıları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Haber düzenini ve bunun uygulayıcılarını öğrenir.19, 9A
Dijital medyanın yapısını kavrar19, 9E
Dijital habercilik üzerine araştırmalar yapar19, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haber Kavramı ve ÖzellikleriHaber Yazmak kitabı okuma
2Yeni İletişim Teknolojileri ve Karakteristik ÖzellikleriYeni Medya ve Yeni İletişim Ortamları Kitabı okunması
3Yeni Medya Kavramı ve ÖzellikleriYeni Medya Çalışmaları Kitabı Okunması
4Haberin Dönüşümü ve Dijital Habercilikİlgili Okuma
5Dijital Habercilik PratikleriThe New Digital Story Telling kitabı okuma
6Dijital Haber Üretimiİlgili Okuma
7Dijital Hikâye Anlatıcılığıİlgili Okuma
8SEO Habercilikİlgili Makale
9Tık Yemi Haberciliğiulusal internet gazetelerinin taranması
10Sosyal Medya GazeteciliğiHaber portalları taranması
11Teyit HaberciliğiTeyit Sitelerinin Analizi
12Robot Gazetecilikİlgili Makale
13Dijital Haber Hikâye Anlatıcılığıİlgili Okuma
14Dijital Anlatı Yapılarıİlgili Okuma
Kaynak
Aydoğan, F.. Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. İstanbul: Der Yayınevi. 2019. Gezmen, B., & Gürkan, H. Haber Uygulamaları Haberin Temel İlkeleri. İstanbul: Artes Yayınları. 2016. Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi24896
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE HABERİN DÖNÜŞÜMÜMİSY1215049Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGünümüz yeni iletişim teknolojileri çağında medyanın yapısı irdelenmesi ve değişen ve dönüşen habercilik alanındaki ortaya çıkan yeni habercilik pratiklerinin ele alınması amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Haber Kavramı ve Özellikleri,Yeni İletişim Teknolojileri ve Karakteristik Özellikleri,Yeni Medya Kavramı ve Özellikleri,Haberin Dönüşümü ve Dijital Habercilik,Dijital Habercilik Pratikleri,Dijital Haber Üretimi,Dijital Hikâye Anlatıcılığı,SEO Habercilik,Tık Yemi Haberciliği,Sosyal Medya Gazeteciliği,Teyit Haberciliği,Robot Gazetecilik,Dijital Haber Hikâye Anlatıcılığı,Dijital Anlatı Yapıları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Haber düzenini ve bunun uygulayıcılarını öğrenir.19, 9A
Dijital medyanın yapısını kavrar19, 9E
Dijital habercilik üzerine araştırmalar yapar19, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haber Kavramı ve ÖzellikleriHaber Yazmak kitabı okuma
2Yeni İletişim Teknolojileri ve Karakteristik ÖzellikleriYeni Medya ve Yeni İletişim Ortamları Kitabı okunması
3Yeni Medya Kavramı ve ÖzellikleriYeni Medya Çalışmaları Kitabı Okunması
4Haberin Dönüşümü ve Dijital Habercilikİlgili Okuma
5Dijital Habercilik PratikleriThe New Digital Story Telling kitabı okuma
6Dijital Haber Üretimiİlgili Okuma
7Dijital Hikâye Anlatıcılığıİlgili Okuma
8SEO Habercilikİlgili Makale
9Tık Yemi Haberciliğiulusal internet gazetelerinin taranması
10Sosyal Medya GazeteciliğiHaber portalları taranması
11Teyit HaberciliğiTeyit Sitelerinin Analizi
12Robot Gazetecilikİlgili Makale
13Dijital Haber Hikâye Anlatıcılığıİlgili Okuma
14Dijital Anlatı Yapılarıİlgili Okuma
Kaynak
Aydoğan, F.. Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. İstanbul: Der Yayınevi. 2019. Gezmen, B., & Gürkan, H. Haber Uygulamaları Haberin Temel İlkeleri. İstanbul: Artes Yayınları. 2016. Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04