Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE HABERİN DÖNÜŞÜMÜ | MİSY1215049 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüz yeni iletişim teknolojileri çağında medyanın yapısı irdelenmesi ve değişen ve dönüşen habercilik alanındaki ortaya çıkan yeni habercilik pratiklerinin ele alınması amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haber Kavramı ve Özellikleri,Yeni İletişim Teknolojileri ve Karakteristik Özellikleri,Yeni Medya Kavramı ve Özellikleri,Haberin Dönüşümü ve Dijital Habercilik,Dijital Habercilik Pratikleri,Dijital Haber Üretimi,Dijital Hikâye Anlatıcılığı,SEO Habercilik,Tık Yemi Haberciliği,Sosyal Medya Gazeteciliği,Teyit Haberciliği,Robot Gazetecilik,Dijital Haber Hikâye Anlatıcılığı,Dijital Anlatı Yapıları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni Haber düzenini ve bunun uygulayıcılarını öğrenir. | 19, 9 | A |
Dijital medyanın yapısını kavrar | 19, 9 | E |
Dijital habercilik üzerine araştırmalar yapar | 19, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haber Kavramı ve Özellikleri | Haber Yazmak kitabı okuma |
2 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Karakteristik Özellikleri | Yeni Medya ve Yeni İletişim Ortamları Kitabı okunması |
3 | Yeni Medya Kavramı ve Özellikleri | Yeni Medya Çalışmaları Kitabı Okunması |
4 | Haberin Dönüşümü ve Dijital Habercilik | İlgili Okuma |
5 | Dijital Habercilik Pratikleri | The New Digital Story Telling kitabı okuma |
6 | Dijital Haber Üretimi | İlgili Okuma |
7 | Dijital Hikâye Anlatıcılığı | İlgili Okuma |
8 | SEO Habercilik | İlgili Makale |
9 | Tık Yemi Haberciliği | ulusal internet gazetelerinin taranması |
10 | Sosyal Medya Gazeteciliği | Haber portalları taranması |
11 | Teyit Haberciliği | Teyit Sitelerinin Analizi |
12 | Robot Gazetecilik | İlgili Makale |
13 | Dijital Haber Hikâye Anlatıcılığı | İlgili Okuma |
14 | Dijital Anlatı Yapıları | İlgili Okuma |
Kaynak |
Aydoğan, F.. Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. İstanbul: Der Yayınevi. 2019. Gezmen, B., & Gürkan, H. Haber Uygulamaları Haberin Temel İlkeleri. İstanbul: Artes Yayınları. 2016. Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 48 | 96 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE HABERİN DÖNÜŞÜMÜ | MİSY1215049 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüz yeni iletişim teknolojileri çağında medyanın yapısı irdelenmesi ve değişen ve dönüşen habercilik alanındaki ortaya çıkan yeni habercilik pratiklerinin ele alınması amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haber Kavramı ve Özellikleri,Yeni İletişim Teknolojileri ve Karakteristik Özellikleri,Yeni Medya Kavramı ve Özellikleri,Haberin Dönüşümü ve Dijital Habercilik,Dijital Habercilik Pratikleri,Dijital Haber Üretimi,Dijital Hikâye Anlatıcılığı,SEO Habercilik,Tık Yemi Haberciliği,Sosyal Medya Gazeteciliği,Teyit Haberciliği,Robot Gazetecilik,Dijital Haber Hikâye Anlatıcılığı,Dijital Anlatı Yapıları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni Haber düzenini ve bunun uygulayıcılarını öğrenir. | 19, 9 | A |
Dijital medyanın yapısını kavrar | 19, 9 | E |
Dijital habercilik üzerine araştırmalar yapar | 19, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haber Kavramı ve Özellikleri | Haber Yazmak kitabı okuma |
2 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Karakteristik Özellikleri | Yeni Medya ve Yeni İletişim Ortamları Kitabı okunması |
3 | Yeni Medya Kavramı ve Özellikleri | Yeni Medya Çalışmaları Kitabı Okunması |
4 | Haberin Dönüşümü ve Dijital Habercilik | İlgili Okuma |
5 | Dijital Habercilik Pratikleri | The New Digital Story Telling kitabı okuma |
6 | Dijital Haber Üretimi | İlgili Okuma |
7 | Dijital Hikâye Anlatıcılığı | İlgili Okuma |
8 | SEO Habercilik | İlgili Makale |
9 | Tık Yemi Haberciliği | ulusal internet gazetelerinin taranması |
10 | Sosyal Medya Gazeteciliği | Haber portalları taranması |
11 | Teyit Haberciliği | Teyit Sitelerinin Analizi |
12 | Robot Gazetecilik | İlgili Makale |
13 | Dijital Haber Hikâye Anlatıcılığı | İlgili Okuma |
14 | Dijital Anlatı Yapıları | İlgili Okuma |
Kaynak |
Aydoğan, F.. Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. İstanbul: Der Yayınevi. 2019. Gezmen, B., & Gürkan, H. Haber Uygulamaları Haberin Temel İlkeleri. İstanbul: Artes Yayınları. 2016. Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |