Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE YENİ MEDYA | MİSY1115042 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı katılımcılara temel pazarlama stratejilerinin aktarılmasının yanı sıra yeni medya kapsamında değişen pazarlama bileşenleri ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Stratejilerine Giriş,Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri,Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı,Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları ,Marka ve Değer Teklifi Yaratımı,Yeni Medya ve Pazarlama,Yeni Tüketici Davranışları,Dijital İletişim Stratejileri,Dijital Platformlarda İkna Stratejileri,MPR 2.0 ve Vaka Analizleri & Tartışma Oturumu,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II,Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması,Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pazarlamanın modern toplum ve işletmelerdeki rolünü kavrar. | 10, 13, 14, 16, 19, 37, 4 | A, H |
Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma temelli (4P) stratejiler geliştirir. | 16, 5 | A, F |
Yeni medyanın pazarlama içindeki önemini kavrar. | 13, 14, 19 | A, E |
Kapsamlı bir plan oluşturmak için pazarlama karmasını bütünleştirir. | 10, 13, 14, 16, 4 | A, E |
Pazarlamada kullanılan yeni teknolojilerin kampanyalara nasıl entegre edilebileceğini belirler. | 10, 13, 14, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Stratejilerine Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri | Ön hazırlık soruları çözülmelidir. |
3 | Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
4 | Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
5 | Marka ve Değer Teklifi Yaratımı | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
6 | Yeni Medya ve Pazarlama | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
7 | Yeni Tüketici Davranışları | Sorular öğretim üyesine iletilmelidir. |
8 | Dijital İletişim Stratejileri | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
9 | Dijital Platformlarda İkna Stratejileri | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
10 | MPR 2.0 ve Vaka Analizleri & Tartışma Oturumu | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
11 | Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır |
14 | Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
1-Perreault, W., Cannon, J. McCarthy, E.J. (2013). Pazarlamanın Temelleri. Nobel Yayınevi. Kotler, K. Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing. Pearson. 2-Ders Notları 3- Seth Godin & Philip Kotler - Pazarlama Alanındaki Güncel Kitaplar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 20 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE YENİ MEDYA | MİSY1115042 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı katılımcılara temel pazarlama stratejilerinin aktarılmasının yanı sıra yeni medya kapsamında değişen pazarlama bileşenleri ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Stratejilerine Giriş,Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri,Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı,Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları ,Marka ve Değer Teklifi Yaratımı,Yeni Medya ve Pazarlama,Yeni Tüketici Davranışları,Dijital İletişim Stratejileri,Dijital Platformlarda İkna Stratejileri,MPR 2.0 ve Vaka Analizleri & Tartışma Oturumu,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II,Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması,Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pazarlamanın modern toplum ve işletmelerdeki rolünü kavrar. | 10, 13, 14, 16, 19, 37, 4 | A, H |
Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma temelli (4P) stratejiler geliştirir. | 16, 5 | A, F |
Yeni medyanın pazarlama içindeki önemini kavrar. | 13, 14, 19 | A, E |
Kapsamlı bir plan oluşturmak için pazarlama karmasını bütünleştirir. | 10, 13, 14, 16, 4 | A, E |
Pazarlamada kullanılan yeni teknolojilerin kampanyalara nasıl entegre edilebileceğini belirler. | 10, 13, 14, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Stratejilerine Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri | Ön hazırlık soruları çözülmelidir. |
3 | Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
4 | Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
5 | Marka ve Değer Teklifi Yaratımı | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
6 | Yeni Medya ve Pazarlama | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
7 | Yeni Tüketici Davranışları | Sorular öğretim üyesine iletilmelidir. |
8 | Dijital İletişim Stratejileri | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
9 | Dijital Platformlarda İkna Stratejileri | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
10 | MPR 2.0 ve Vaka Analizleri & Tartışma Oturumu | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
11 | Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır |
14 | Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
1-Perreault, W., Cannon, J. McCarthy, E.J. (2013). Pazarlamanın Temelleri. Nobel Yayınevi. Kotler, K. Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing. Pearson. 2-Ders Notları 3- Seth Godin & Philip Kotler - Pazarlama Alanındaki Güncel Kitaplar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |