Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE YENİ MEDYAMİSY1115042Güz Dönemi3+038
Ders Programı

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Çarşamba 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara temel pazarlama stratejilerinin aktarılmasının yanı sıra yeni medya kapsamında değişen pazarlama bileşenleri ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Stratejilerine Giriş,Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri,Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı,Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları ,Marka ve Değer Teklifi Yaratımı,Yeni Medya ve Pazarlama,Yeni Tüketici Davranışları,Dijital İletişim Stratejileri,Dijital Platformlarda İkna Stratejileri,MPR 2.0 ve Vaka Analizleri & Tartışma Oturumu,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II,Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması,Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlamanın modern toplum ve işletmelerdeki rolünü kavrar.10, 13, 14, 16, 19, 37, 4A, H
Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma temelli (4P) stratejiler geliştirir.16, 5A, F
Yeni medyanın pazarlama içindeki önemini kavrar. 13, 14, 19A, E
Kapsamlı bir plan oluşturmak için pazarlama karmasını bütünleştirir.10, 13, 14, 16, 4A, E
Pazarlamada kullanılan yeni teknolojilerin kampanyalara nasıl entegre edilebileceğini belirler.10, 13, 14, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Stratejilerine GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Bütünleşik Pazarlama BileşenleriÖn hazırlık soruları çözülmelidir.
3Etki,Hedef Kitle,Hikaye AnlatıcılığıTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
4Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları Önceki ders notları gözden geçirilmelidir.
5Marka ve Değer Teklifi Yaratımıİlgili literatür araştırılmalıdır.
6Yeni Medya ve PazarlamaTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
7Yeni Tüketici DavranışlarıSorular öğretim üyesine iletilmelidir.
8Dijital İletişim StratejileriÖnceki konular pekiştirilmelidir.
9Dijital Platformlarda İkna StratejileriTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
10MPR 2.0 ve Vaka Analizleri & Tartışma Oturumuİlgili literatür araştırılmalıdır.
11Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması ISunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması III- Sunum hazırlığı tamamlanarak sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Perakende Ve Teknoloji PazarlamasıII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır
14Final Projesi Takım Sunum HazırlıklarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
1-Perreault, W., Cannon, J. McCarthy, E.J. (2013). Pazarlamanın Temelleri. Nobel Yayınevi. Kotler, K. Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing. Pearson. 2-Ders Notları 3- Seth Godin & Philip Kotler - Pazarlama Alanındaki Güncel Kitaplar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı22040
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE YENİ MEDYAMİSY1115042Güz Dönemi3+038
Ders Programı

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Çarşamba 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara temel pazarlama stratejilerinin aktarılmasının yanı sıra yeni medya kapsamında değişen pazarlama bileşenleri ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Stratejilerine Giriş,Bütünleşik Pazarlama Bileşenleri,Etki,Hedef Kitle,Hikaye Anlatıcılığı,Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları ,Marka ve Değer Teklifi Yaratımı,Yeni Medya ve Pazarlama,Yeni Tüketici Davranışları,Dijital İletişim Stratejileri,Dijital Platformlarda İkna Stratejileri,MPR 2.0 ve Vaka Analizleri & Tartışma Oturumu,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması I,Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması II,Perakende Ve Teknoloji Pazarlaması,Final Projesi Takım Sunum Hazırlıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlamanın modern toplum ve işletmelerdeki rolünü kavrar.10, 13, 14, 16, 19, 37, 4A, H
Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma temelli (4P) stratejiler geliştirir.16, 5A, F
Yeni medyanın pazarlama içindeki önemini kavrar. 13, 14, 19A, E
Kapsamlı bir plan oluşturmak için pazarlama karmasını bütünleştirir.10, 13, 14, 16, 4A, E
Pazarlamada kullanılan yeni teknolojilerin kampanyalara nasıl entegre edilebileceğini belirler.10, 13, 14, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Stratejilerine GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Bütünleşik Pazarlama BileşenleriÖn hazırlık soruları çözülmelidir.
3Etki,Hedef Kitle,Hikaye AnlatıcılığıTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
4Brief, Debrief & Ajans Fonksiyonları Önceki ders notları gözden geçirilmelidir.
5Marka ve Değer Teklifi Yaratımıİlgili literatür araştırılmalıdır.
6Yeni Medya ve PazarlamaTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
7Yeni Tüketici DavranışlarıSorular öğretim üyesine iletilmelidir.
8Dijital İletişim StratejileriÖnceki konular pekiştirilmelidir.
9Dijital Platformlarda İkna StratejileriTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
10MPR 2.0 ve Vaka Analizleri & Tartışma Oturumuİlgili literatür araştırılmalıdır.
11Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması ISunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Pazarlama İletişimi Kampanya Planlaması III- Sunum hazırlığı tamamlanarak sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Perakende Ve Teknoloji PazarlamasıII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır
14Final Projesi Takım Sunum HazırlıklarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
1-Perreault, W., Cannon, J. McCarthy, E.J. (2013). Pazarlamanın Temelleri. Nobel Yayınevi. Kotler, K. Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing. Pearson. 2-Ders Notları 3- Seth Godin & Philip Kotler - Pazarlama Alanındaki Güncel Kitaplar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04