Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PSİKOLOJİDE GÜNCEL KONULAR | PSKY1211977 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile klinik psikoloji alanındaki araştırma ve uygulamaların güncel olarak incelenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; danışan-terapist tercihleri,kuramlarüstü model,klinik psikolojide duygu düzenleme (psikopatoloji),klinik psikolojide duygu düzenleme (psikoterapi),psikoterapide teknoloji,kendine yardım,pozitif psikoloji, öz-şefkat ve bilinçli farkındalık,çağdaş psikodinamik terapi,psikodinamik terapi etkililik,psikodinamik terapi vaka formulasyonu,psikodinamik terapi vaka formulasyonu değerlendirme,psikodinamik terapi vaka formulasyonu defanslar,psikodinamik terapi vaka formulasyonu duygudurum,psikodinamik terapi vaka formulasyonu ilişki paternleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu ders kapsamında, psikoterapi alanında gelişen yeni yaklaşımları, araştırmaları ve klinik uygulamaları inceleyip değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşım ile klinik psikoloji alanında en güncel konular üzerinde değerlendirmeler yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenci, teknolojik araçların ve dijital platformların klinik uygulamalarda bunların nasıl kullanıldığına dair bilgi sahibi olur. | 10, 9 | A, E |
Öğrenci, psikodinamik terapinin temel prensiplerini anlama ve bu terapötik yaklaşımın formülasyon süreçlerini yönetme becerisi kazanır. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | danışan-terapist tercihleri | • Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. bölüm 2 |
2 | kuramlarüstü model | • Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Bölüm 9. |
3 | klinik psikolojide duygu düzenleme (psikopatoloji) | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Cesur-Soysal, G., Andiç, S. ve Eldoğan-Eken D. (2023). Psikolojide Gözlem ve Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Yayınları. |
4 | klinik psikolojide duygu düzenleme (psikoterapi) | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Cesur-Soysal, G., Andiç, S. ve Eldoğan-Eken D. (2023). Psikolojide Gözlem ve Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Yayınları. |
5 | psikoterapide teknoloji | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Bölüm5 ve 6. |
6 | kendine yardım | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Bölüm 7. |
7 | pozitif psikoloji, öz-şefkat ve bilinçli farkındalık | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Bölüm 8 ve ilgili bir makale. |
8 | çağdaş psikodinamik terapi | Shedler, J. (2006). That was then, this is now: An introduction to contemporary psychodynamic therapy. University of Colorado School of Medicine. |
9 | psikodinamik terapi etkililik | Shedler, J. (2010). The efficacy of psychodynamic psychotherapy. American psychologist, 65(2), 98. |
10 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 1 ve 2 |
11 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu değerlendirme | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 3 ve 4 |
12 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu defanslar | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 5 |
13 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu duygudurum | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 6 |
14 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu ilişki paternleri | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 8 |
Kaynak |
Psikoterapide Güncel Konular Editör: Orçun Yorulmaz Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık |
makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 4 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 6 | 24 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PSİKOLOJİDE GÜNCEL KONULAR | PSKY1211977 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile klinik psikoloji alanındaki araştırma ve uygulamaların güncel olarak incelenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; danışan-terapist tercihleri,kuramlarüstü model,klinik psikolojide duygu düzenleme (psikopatoloji),klinik psikolojide duygu düzenleme (psikoterapi),psikoterapide teknoloji,kendine yardım,pozitif psikoloji, öz-şefkat ve bilinçli farkındalık,çağdaş psikodinamik terapi,psikodinamik terapi etkililik,psikodinamik terapi vaka formulasyonu,psikodinamik terapi vaka formulasyonu değerlendirme,psikodinamik terapi vaka formulasyonu defanslar,psikodinamik terapi vaka formulasyonu duygudurum,psikodinamik terapi vaka formulasyonu ilişki paternleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu ders kapsamında, psikoterapi alanında gelişen yeni yaklaşımları, araştırmaları ve klinik uygulamaları inceleyip değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşım ile klinik psikoloji alanında en güncel konular üzerinde değerlendirmeler yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenci, teknolojik araçların ve dijital platformların klinik uygulamalarda bunların nasıl kullanıldığına dair bilgi sahibi olur. | 10, 9 | A, E |
Öğrenci, psikodinamik terapinin temel prensiplerini anlama ve bu terapötik yaklaşımın formülasyon süreçlerini yönetme becerisi kazanır. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | danışan-terapist tercihleri | • Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. bölüm 2 |
2 | kuramlarüstü model | • Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Bölüm 9. |
3 | klinik psikolojide duygu düzenleme (psikopatoloji) | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Cesur-Soysal, G., Andiç, S. ve Eldoğan-Eken D. (2023). Psikolojide Gözlem ve Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Yayınları. |
4 | klinik psikolojide duygu düzenleme (psikoterapi) | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Cesur-Soysal, G., Andiç, S. ve Eldoğan-Eken D. (2023). Psikolojide Gözlem ve Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Yayınları. |
5 | psikoterapide teknoloji | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Bölüm5 ve 6. |
6 | kendine yardım | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Bölüm 7. |
7 | pozitif psikoloji, öz-şefkat ve bilinçli farkındalık | Yorulmaz, O. (2017). Psikoterapide Güncel Konular. Ankara: Nobel Yayınevi. Bölüm 8 ve ilgili bir makale. |
8 | çağdaş psikodinamik terapi | Shedler, J. (2006). That was then, this is now: An introduction to contemporary psychodynamic therapy. University of Colorado School of Medicine. |
9 | psikodinamik terapi etkililik | Shedler, J. (2010). The efficacy of psychodynamic psychotherapy. American psychologist, 65(2), 98. |
10 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 1 ve 2 |
11 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu değerlendirme | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 3 ve 4 |
12 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu defanslar | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 5 |
13 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu duygudurum | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 6 |
14 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu ilişki paternleri | McWilliams, N. (1999). Psychoanalytic case formulation. Guilford Press. Bölüm 8 |
Kaynak |
Psikoterapide Güncel Konular Editör: Orçun Yorulmaz Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık |
makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |