Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracına karar verilmesi,Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi,Veri toplama,Veri Toplama,Veri Toplama,Veri Toplama, Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmas, Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması,Tezin ana metninin tamamlanması,Tez savunmasının yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Tez yazım adımlarını akademik teamüle uygun olarak gerçekleştirir.
14
D, F
2. Literatür taraması yapabilir.
14
D, F
3. Teziyle ilgili literatürü kavramsal olarak sunar.
14
D, F
4. Teziyle ilgili analizleri gerçekleştirebilir ve sunabilir.
14
D, F
5. Literatüre katkıda bulunur.
14
D, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusunun belirlenmesi
Son 5 yılda yapılan ulusal tezlerin incelenmesi
2
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taramasının yapılması
3
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Benzer tezlerin incelenmesi
4
Veri toplama aracına karar verilmesi
Veri toplama araçlarının incelenmesi
5
Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi
Örneklem belirleme yöntemlerinin öğrenilmesi
6
Veri toplama
Örneklem grupla iletişim kurma
7
Veri Toplama
Örneklem grubuyla iletişim kurma
8
Veri Toplama
Örneklem grubuyla iletişim kurma
9
Veri Toplama
Örneklem grubuyla iletişim
10
Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmas
İlgili istatistiki bilginin öğrenilmesi
11
Bulguların değerlendirilmesi
İlgili analizlerin yapılması
12
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
Bulguların özetlenmesi
13
Tezin ana metninin tamamlanması
Bulguların literatüre göre yorumlanması
14
Tez savunmasının yapılması
Sunum hazırlanması
Kaynak
Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez yazım kılavuzu ve tez konusu ile ilgili tüm akademik yayınlar.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
3
60
180
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
4
100
400
Genel Sınav ve Hazırlığı
30
40
1200
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
1808
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1808/30)
60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracına karar verilmesi,Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi,Veri toplama,Veri Toplama,Veri Toplama,Veri Toplama, Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmas, Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması,Tezin ana metninin tamamlanması,Tez savunmasının yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Tez yazım adımlarını akademik teamüle uygun olarak gerçekleştirir.
14
D, F
2. Literatür taraması yapabilir.
14
D, F
3. Teziyle ilgili literatürü kavramsal olarak sunar.
14
D, F
4. Teziyle ilgili analizleri gerçekleştirebilir ve sunabilir.
14
D, F
5. Literatüre katkıda bulunur.
14
D, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusunun belirlenmesi
Son 5 yılda yapılan ulusal tezlerin incelenmesi
2
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taramasının yapılması
3
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Benzer tezlerin incelenmesi
4
Veri toplama aracına karar verilmesi
Veri toplama araçlarının incelenmesi
5
Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi
Örneklem belirleme yöntemlerinin öğrenilmesi
6
Veri toplama
Örneklem grupla iletişim kurma
7
Veri Toplama
Örneklem grubuyla iletişim kurma
8
Veri Toplama
Örneklem grubuyla iletişim kurma
9
Veri Toplama
Örneklem grubuyla iletişim
10
Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmas
İlgili istatistiki bilginin öğrenilmesi
11
Bulguların değerlendirilmesi
İlgili analizlerin yapılması
12
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
Bulguların özetlenmesi
13
Tezin ana metninin tamamlanması
Bulguların literatüre göre yorumlanması
14
Tez savunmasının yapılması
Sunum hazırlanması
Kaynak
Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez yazım kılavuzu ve tez konusu ile ilgili tüm akademik yayınlar.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.