Doktora öğrencilerine adli tıbbın temel ve güncel konuları hakkında bilgi aktarmak, onların adli tıbbi olaylara bakışında yetkinlik kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, tanışma,Adli tıp ve adli birimler kavramları,Türkiye'deki adli tıp yapılanması,Ölüm ve ölüm sonrası değişimler,Otopsi ve video gösterimi,Bu hafta kadar olan konuların değerlendirilmesi,Cinsel taciz ve cinsel saldırılar,Psikiyatrik adli tıp,Alkol, uyuşturucu ve uyarı maddeler,İnsan hakları ihlalleri,Ölüm yeri incelemesi,Tıbbi uygulama hataları,Tıbbi uygulama hatası iddialarında bilirkişilik uygulamaları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrencilerin adli tıbbın çeşitli uygulama alanları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamak.
13, 4, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, tanışma
2
Adli tıp ve adli birimler kavramları
3
Türkiye'deki adli tıp yapılanması
4
Ölüm ve ölüm sonrası değişimler
5
Otopsi ve video gösterimi
6
Bu hafta kadar olan konuların değerlendirilmesi
7
Cinsel taciz ve cinsel saldırılar
8
Psikiyatrik adli tıp
9
Alkol, uyuşturucu ve uyarı maddeler
10
İnsan hakları ihlalleri
11
Ölüm yeri incelemesi
12
Tıbbi uygulama hataları
13
Tıbbi uygulama hatası iddialarında bilirkişilik uygulamaları
14
Genel değerlendirme
Kaynak
Derse ilişkin çalışma metinleri, sunumlar.
İnternet.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
6
6
36
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GÜNCEL OLGULAR EŞLİĞİNDE ADLİ TIP
-
Güz Dönemi
3+0
3
7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Nevzat ALKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Doktora öğrencilerine adli tıbbın temel ve güncel konuları hakkında bilgi aktarmak, onların adli tıbbi olaylara bakışında yetkinlik kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, tanışma,Adli tıp ve adli birimler kavramları,Türkiye'deki adli tıp yapılanması,Ölüm ve ölüm sonrası değişimler,Otopsi ve video gösterimi,Bu hafta kadar olan konuların değerlendirilmesi,Cinsel taciz ve cinsel saldırılar,Psikiyatrik adli tıp,Alkol, uyuşturucu ve uyarı maddeler,İnsan hakları ihlalleri,Ölüm yeri incelemesi,Tıbbi uygulama hataları,Tıbbi uygulama hatası iddialarında bilirkişilik uygulamaları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrencilerin adli tıbbın çeşitli uygulama alanları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamak.
13, 4, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, tanışma
2
Adli tıp ve adli birimler kavramları
3
Türkiye'deki adli tıp yapılanması
4
Ölüm ve ölüm sonrası değişimler
5
Otopsi ve video gösterimi
6
Bu hafta kadar olan konuların değerlendirilmesi
7
Cinsel taciz ve cinsel saldırılar
8
Psikiyatrik adli tıp
9
Alkol, uyuşturucu ve uyarı maddeler
10
İnsan hakları ihlalleri
11
Ölüm yeri incelemesi
12
Tıbbi uygulama hataları
13
Tıbbi uygulama hatası iddialarında bilirkişilik uygulamaları
14
Genel değerlendirme
Kaynak
Derse ilişkin çalışma metinleri, sunumlar.
İnternet.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.