Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | PDRD1213327 | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin çalıştıkları konuyu açıklamasını, topluluk önünde sunmasını, kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlamasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı Tartışma ve eleştiri Düşünce ve Öneri Araştırma sorusu oluşturma yolları ,Kütüphane Oturumları PPP Sunumları Literatürün gözden geçirilmesi ve araştırma yöntemlerinin seçilmesi ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar),Seminer Sunumları (3-7 Haftalar),Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer sunumları (3-7 Haftalar) ,Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği ,Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği ,Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği ,Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar),Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler yazma, sözlü sunum ve araştırma becerilerini uygularlar. | 10, 9 | E |
Öğrenciler akademik argümanları kendi araştırmaları bağlamında açıklar. | 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | E |
Kendi pozisyonunu geliştirmek ve savunmak için kanıta dayalı argümanlar kullanır. | 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Öğrenciler akran değerlendirmesi yoluyla eleştiri yapar. | 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Öğrenciler belirlenen bir konuyu araştırmaya yönelik kaynak taraması, problem oluşturma ve çözüme yönelik basamakları izleyerek süreci uygular. | 10, 16, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı Tartışma ve eleştiri Düşünce ve Öneri Araştırma sorusu oluşturma yolları | Akran değerlendirme grupları değerlendirmesi Proje tartışma ve önerilen taslak hakkında geri bildirim alma |
2 | Kütüphane Oturumları PPP Sunumları Literatürün gözden geçirilmesi ve araştırma yöntemlerinin seçilmesi | Kaynakça derlemek ve/veya genişletmek Genişletilmiş Araştırma Bildirimi Üzerinde Çalışmak Genişletilmiş Bildirilerin Sınıfta Sunumu |
3 | Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
4 | Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
5 | Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
6 | Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
7 | Seminer sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
8 | Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği | Final için Metodoloji Vaka çalışması üzerinde çalışma Kaba taslak üzerinde çalışma |
9 | Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği | Final için Metodoloji Vaka çalışması üzerinde çalışma Kaba taslak üzerinde çalışma |
10 | Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği | Final için Metodoloji Vaka çalışması üzerinde çalışma Kaba taslak üzerinde çalışma |
11 | Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi | Taslak üzerinde çalışma Uygun şekilde revize etme Final çalışması üzerinde çalışma |
12 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) | Final ödevi üzerinde çalışma |
13 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) | Final ödevi üzerinde çalışma |
14 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) | Final ödevi üzerinde çalışma |
Kaynak |
Clinical Research: From Proposal to Implementation, Michael J. McPhaul & Robert D. Toto, 2011, LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS 2) Research Methods in Social Sciences, Bridget Somekh & Cathy Lewin, SAGE Publication, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 3 | 3 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 2 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 253 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(253/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | PDRD1213327 | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin çalıştıkları konuyu açıklamasını, topluluk önünde sunmasını, kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlamasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı Tartışma ve eleştiri Düşünce ve Öneri Araştırma sorusu oluşturma yolları ,Kütüphane Oturumları PPP Sunumları Literatürün gözden geçirilmesi ve araştırma yöntemlerinin seçilmesi ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar),Seminer Sunumları (3-7 Haftalar),Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) ,Seminer sunumları (3-7 Haftalar) ,Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği ,Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği ,Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği ,Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar),Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler yazma, sözlü sunum ve araştırma becerilerini uygularlar. | 10, 9 | E |
Öğrenciler akademik argümanları kendi araştırmaları bağlamında açıklar. | 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | E |
Kendi pozisyonunu geliştirmek ve savunmak için kanıta dayalı argümanlar kullanır. | 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Öğrenciler akran değerlendirmesi yoluyla eleştiri yapar. | 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Öğrenciler belirlenen bir konuyu araştırmaya yönelik kaynak taraması, problem oluşturma ve çözüme yönelik basamakları izleyerek süreci uygular. | 10, 16, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı Tartışma ve eleştiri Düşünce ve Öneri Araştırma sorusu oluşturma yolları | Akran değerlendirme grupları değerlendirmesi Proje tartışma ve önerilen taslak hakkında geri bildirim alma |
2 | Kütüphane Oturumları PPP Sunumları Literatürün gözden geçirilmesi ve araştırma yöntemlerinin seçilmesi | Kaynakça derlemek ve/veya genişletmek Genişletilmiş Araştırma Bildirimi Üzerinde Çalışmak Genişletilmiş Bildirilerin Sınıfta Sunumu |
3 | Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
4 | Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
5 | Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
6 | Seminer Sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
7 | Seminer sunumları (3-7 Haftalar) | Final için Literatür Taraması Çalışması |
8 | Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği | Final için Metodoloji Vaka çalışması üzerinde çalışma Kaba taslak üzerinde çalışma |
9 | Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği | Final için Metodoloji Vaka çalışması üzerinde çalışma Kaba taslak üzerinde çalışma |
10 | Literatür Taramaları Kritiği Metodoloji Kritiği Araştırma ve Veri analizi Vaka Çalışmalarının Kritiği | Final için Metodoloji Vaka çalışması üzerinde çalışma Kaba taslak üzerinde çalışma |
11 | Final Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi | Taslak üzerinde çalışma Uygun şekilde revize etme Final çalışması üzerinde çalışma |
12 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) | Final ödevi üzerinde çalışma |
13 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) | Final ödevi üzerinde çalışma |
14 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumları (12-14. Haftalar) | Final ödevi üzerinde çalışma |
Kaynak |
Clinical Research: From Proposal to Implementation, Michael J. McPhaul & Robert D. Toto, 2011, LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS 2) Research Methods in Social Sciences, Bridget Somekh & Cathy Lewin, SAGE Publication, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |