Bu ders ile eğitim ortamlarında; iyi ile kötüyü gerçekçi bir şekilde birbirinden ayırt edebilen adil bireyler, başkalarının duygularına ve ihtiyaçlarına duyarlı özgeci, hoşgörülü ve merhametli bireyler, içinde bulundukları anı tam olarak yaşayabilen otantik ve farkındalık düzeyi yüksek bireyler, hayata olumlu yönden bakabilen iyimser ve umut dolu bireyler, gerektiğinde affetme cesareti gösterebilen nezaketli ve cesur bireyler, neşe, keyif, heyecan gibi pozitif duygularla dolu hayata gülümseyerek bakan azimli bireyler yetiştirme noktasında yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Adil Olma,Affetme,Azim,Cesaret,Duygusal Okuryazarlık,Farkındalık,Hoşgörü,İyimserlik,Merhamet,Mizah,Nezaket,Otantiklik,Pozitif Duygular,Umut; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitim sisteminde pozitif duyguları ve pozitif davranışları geliştirmeyi
amaçlayan programları, uygulamaları ve etkinlikleri içeren pozitif psikoloji müdahaleleri tanımlar.
10, 13, 16, 19, 6, 9
E
Öğrenciler işlenen pozitif
psikoloji kavramı hakkında farkındalıklarını arttırır.
10, 13, 16, 19, 6, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
3
14
42
Rehberli Problem Çözme
2
10
20
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
3
10
30
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
3
20
60
Genel Sınav ve Hazırlığı
3
30
90
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OKULLARDA POZİTİF PSİKOLOJİ UYG.
PDRD1213341
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile eğitim ortamlarında; iyi ile kötüyü gerçekçi bir şekilde birbirinden ayırt edebilen adil bireyler, başkalarının duygularına ve ihtiyaçlarına duyarlı özgeci, hoşgörülü ve merhametli bireyler, içinde bulundukları anı tam olarak yaşayabilen otantik ve farkındalık düzeyi yüksek bireyler, hayata olumlu yönden bakabilen iyimser ve umut dolu bireyler, gerektiğinde affetme cesareti gösterebilen nezaketli ve cesur bireyler, neşe, keyif, heyecan gibi pozitif duygularla dolu hayata gülümseyerek bakan azimli bireyler yetiştirme noktasında yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Adil Olma,Affetme,Azim,Cesaret,Duygusal Okuryazarlık,Farkındalık,Hoşgörü,İyimserlik,Merhamet,Mizah,Nezaket,Otantiklik,Pozitif Duygular,Umut; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitim sisteminde pozitif duyguları ve pozitif davranışları geliştirmeyi
amaçlayan programları, uygulamaları ve etkinlikleri içeren pozitif psikoloji müdahaleleri tanımlar.
10, 13, 16, 19, 6, 9
E
Öğrenciler işlenen pozitif
psikoloji kavramı hakkında farkındalıklarını arttırır.
10, 13, 16, 19, 6, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.