Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | PDRD3113393 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 90 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM, Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak doktora tez sürecini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar | 14 | D |
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler | 14 | D |
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını tablolaştırır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
28 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür taraması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 28 | 2 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 28 | 40 | 1120 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 28 | 40 | 1120 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 28 | 14 | 392 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 2688 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(2688/30) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | PDRD3113393 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 90 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM, Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak doktora tez sürecini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar | 14 | D |
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler | 14 | D |
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını tablolaştırır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
28 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür taraması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |