Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE KÜLTÜR | MİÇD1213548 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin geleneksel ve yeni medya ekseninde kültürün değişim serüvenini derin bir şekilde değerlendirebilme bilgi ve yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Takdimi ve Genel Giriş,Bilgisayar ve İnternet Teknolojileri ile Uygulamalar,Bilgisayar Sistemleri Yazılım ve Donanımla İlgili Temel Kavramlar,Kültüre Dair Temel Kavramlar,Dijitalleşme ve Dijital Kültür,Kültürün Görünümleri,Ara Sınav,Kültürler Üzerinde Bilişimin Etkileri,Bilişim Teknolojilerinin Kültürel Katkıları,Küreselleşme ve Kültürel Melezleşme,Dijitalleşmenin Türk Kültürü Üzerindeki Etkileri,Bilişim Teknolojilerinin Kurum Kültürü Üzerindeki Etkisi,Genel Değerlendirme ve Tartışma,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenci; Kültüre dair temel kavramları tanımlar. Bilişim teknolojilerinin tarihsel gelişimini aktarır. Bilişim teknolojilerinin temel kavramlarını açıklar. Bilişim teknolojilerinin kültürel etkilerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Takdimi ve Genel Giriş | |
2 | Bilgisayar ve İnternet Teknolojileri ile Uygulamalar | |
3 | Bilgisayar Sistemleri Yazılım ve Donanımla İlgili Temel Kavramlar | |
4 | Kültüre Dair Temel Kavramlar | |
5 | Dijitalleşme ve Dijital Kültür | |
6 | Kültürün Görünümleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kültürler Üzerinde Bilişimin Etkileri | |
9 | Bilişim Teknolojilerinin Kültürel Katkıları | |
10 | Küreselleşme ve Kültürel Melezleşme | |
11 | Dijitalleşmenin Türk Kültürü Üzerindeki Etkileri | |
12 | Bilişim Teknolojilerinin Kurum Kültürü Üzerindeki Etkisi | |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Öğretim elemanının ders notları İnternet üzerindeki videolar E-kitaplar Öğretim elemanının notları Ders İçin Önerilen Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE KÜLTÜR | MİÇD1213548 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin geleneksel ve yeni medya ekseninde kültürün değişim serüvenini derin bir şekilde değerlendirebilme bilgi ve yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Takdimi ve Genel Giriş,Bilgisayar ve İnternet Teknolojileri ile Uygulamalar,Bilgisayar Sistemleri Yazılım ve Donanımla İlgili Temel Kavramlar,Kültüre Dair Temel Kavramlar,Dijitalleşme ve Dijital Kültür,Kültürün Görünümleri,Ara Sınav,Kültürler Üzerinde Bilişimin Etkileri,Bilişim Teknolojilerinin Kültürel Katkıları,Küreselleşme ve Kültürel Melezleşme,Dijitalleşmenin Türk Kültürü Üzerindeki Etkileri,Bilişim Teknolojilerinin Kurum Kültürü Üzerindeki Etkisi,Genel Değerlendirme ve Tartışma,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenci; Kültüre dair temel kavramları tanımlar. Bilişim teknolojilerinin tarihsel gelişimini aktarır. Bilişim teknolojilerinin temel kavramlarını açıklar. Bilişim teknolojilerinin kültürel etkilerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Takdimi ve Genel Giriş | |
2 | Bilgisayar ve İnternet Teknolojileri ile Uygulamalar | |
3 | Bilgisayar Sistemleri Yazılım ve Donanımla İlgili Temel Kavramlar | |
4 | Kültüre Dair Temel Kavramlar | |
5 | Dijitalleşme ve Dijital Kültür | |
6 | Kültürün Görünümleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kültürler Üzerinde Bilişimin Etkileri | |
9 | Bilişim Teknolojilerinin Kültürel Katkıları | |
10 | Küreselleşme ve Kültürel Melezleşme | |
11 | Dijitalleşmenin Türk Kültürü Üzerindeki Etkileri | |
12 | Bilişim Teknolojilerinin Kurum Kültürü Üzerindeki Etkisi | |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Öğretim elemanının ders notları İnternet üzerindeki videolar E-kitaplar Öğretim elemanının notları Ders İçin Önerilen Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |