Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİLM TÜRLERİ | MİÇD1213538 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sinema tarihinin gelişimini ve evrimini anlatmak, farklı dönemlerin sinema ürünlerini incelemek ve sinema sanatının sosyal, kültürel ve teknolojik bağlam içinde nasıl şekillendiğini anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinema Tarihinin Girişi Dersin tanıtımı ve amacı Sinemanın doğuşu ve tarihsel bağlam İlk sinema pionyerleri ve eserleri,Sessiz Sinema Dönemi Sessiz sinemanın yükselişi ve özellikleri Sessiz sinemanın önemli figürleri Sessiz sinema filmlerinin örnekleri ve analizleri,Sessiz Sinema Devamı: Metin ve Teknoloji Sessiz sinemada metin kullanımı Teknolojik ilerlemelerin etkisi Sessiz sinema dönemi uluslararası etkileri,Sessiz Sinema Dönemi Sonu ve Geçiş Dönemi Sessiz sinemanın sonu ve nedenleri Sesli film döneminin başlangıcı Geçiş döneminin önemli filmleri,Altın Çağ: Hollywood ve Dünya Sineması 1930'ların Hollywood stüdyo sistemi Dünya sinemasının yükselişi Altın Çağ'ın önemli eserleri ve akımları,Savaş Sonrası Dönem ve Yeni Dalgalar II. Dünya Savaşı sonrası sinema Yeni Dalga hareketleri ve Avrupa sineması Bağımsız sinemanın yükselişi ,Hollywood'un Altın Çağı ve Star Sistemi Hollywood'un Altın Çağı'nın zirvesi Star sisteminin oluşturulması Ünlü yönetmenler ve aktrisler,Vize,Soğuk Savaş Dönemi ve Propaganda Sineması Soğuk Savaş dönemi sineması Propaganda filmleri ve etkileri Sanatsal ve siyasi özgürlüğün sınırları,1960'lar ve Kültürel Devrim 1960'lar sinemasının etkileri Yeni Amerikan sineması ve aktrisler Kültürel devrim ve sinemaya yansımaları,Uluslararası Sinema ve Yeni Dalga Yeni Dalga hareketlerinin dünya sinemasına etkileri Çin sineması, Hint sineması ve diğer uluslararası sinema akımları Küreselleşme ve sinema,Dijital Devrim ve Modern Sinema Dijital sinema teknolojisinin yükselişi Modern sinemanın özellikleri En son teknolojik gelişmeler ve sinemanın geleceği,Dijital Devrim ve Modern Sinema Dijital sinema teknolojisinin yükselişi Modern sinemanın özellikleri En son teknolojik gelişmeler ve sinemanın geleceği ,Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi Final sınavı Dersin değerlendirmesi Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinema tarihini analiz eder. | 6, 9 | A, F |
Sinema evrelerini inceler. | E | |
Sinema filmlerini analiz eder. | F | |
Dünya sinemasında dönemleri yorumlar. | 6 | E, F |
Sinema akımlarını ayırt edebilir. | 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema Tarihinin Girişi Dersin tanıtımı ve amacı Sinemanın doğuşu ve tarihsel bağlam İlk sinema pionyerleri ve eserleri | |
2 | Sessiz Sinema Dönemi Sessiz sinemanın yükselişi ve özellikleri Sessiz sinemanın önemli figürleri Sessiz sinema filmlerinin örnekleri ve analizleri | Film izleme. |
3 | Sessiz Sinema Devamı: Metin ve Teknoloji Sessiz sinemada metin kullanımı Teknolojik ilerlemelerin etkisi Sessiz sinema dönemi uluslararası etkileri | Film izleme |
4 | Sessiz Sinema Dönemi Sonu ve Geçiş Dönemi Sessiz sinemanın sonu ve nedenleri Sesli film döneminin başlangıcı Geçiş döneminin önemli filmleri | Film izleme |
5 | Altın Çağ: Hollywood ve Dünya Sineması 1930'ların Hollywood stüdyo sistemi Dünya sinemasının yükselişi Altın Çağ'ın önemli eserleri ve akımları | Film izleme |
6 | Savaş Sonrası Dönem ve Yeni Dalgalar II. Dünya Savaşı sonrası sinema Yeni Dalga hareketleri ve Avrupa sineması Bağımsız sinemanın yükselişi | |
7 | Hollywood'un Altın Çağı ve Star Sistemi Hollywood'un Altın Çağı'nın zirvesi Star sisteminin oluşturulması Ünlü yönetmenler ve aktrisler | Film izleme |
8 | Vize | |
9 | Soğuk Savaş Dönemi ve Propaganda Sineması Soğuk Savaş dönemi sineması Propaganda filmleri ve etkileri Sanatsal ve siyasi özgürlüğün sınırları | Film izleme |
10 | 1960'lar ve Kültürel Devrim 1960'lar sinemasının etkileri Yeni Amerikan sineması ve aktrisler Kültürel devrim ve sinemaya yansımaları | Film izleme |
11 | Uluslararası Sinema ve Yeni Dalga Yeni Dalga hareketlerinin dünya sinemasına etkileri Çin sineması, Hint sineması ve diğer uluslararası sinema akımları Küreselleşme ve sinema | Film izleme |
12 | Dijital Devrim ve Modern Sinema Dijital sinema teknolojisinin yükselişi Modern sinemanın özellikleri En son teknolojik gelişmeler ve sinemanın geleceği | Film izleme |
13 | Dijital Devrim ve Modern Sinema Dijital sinema teknolojisinin yükselişi Modern sinemanın özellikleri En son teknolojik gelişmeler ve sinemanın geleceği | Film izleme |
14 | Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi Final sınavı Dersin değerlendirmesi Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar |
Kaynak |
Dünya Sinema Tarihi - Geoffrey Nowell Smith |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 42 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİLM TÜRLERİ | MİÇD1213538 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sinema tarihinin gelişimini ve evrimini anlatmak, farklı dönemlerin sinema ürünlerini incelemek ve sinema sanatının sosyal, kültürel ve teknolojik bağlam içinde nasıl şekillendiğini anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinema Tarihinin Girişi Dersin tanıtımı ve amacı Sinemanın doğuşu ve tarihsel bağlam İlk sinema pionyerleri ve eserleri,Sessiz Sinema Dönemi Sessiz sinemanın yükselişi ve özellikleri Sessiz sinemanın önemli figürleri Sessiz sinema filmlerinin örnekleri ve analizleri,Sessiz Sinema Devamı: Metin ve Teknoloji Sessiz sinemada metin kullanımı Teknolojik ilerlemelerin etkisi Sessiz sinema dönemi uluslararası etkileri,Sessiz Sinema Dönemi Sonu ve Geçiş Dönemi Sessiz sinemanın sonu ve nedenleri Sesli film döneminin başlangıcı Geçiş döneminin önemli filmleri,Altın Çağ: Hollywood ve Dünya Sineması 1930'ların Hollywood stüdyo sistemi Dünya sinemasının yükselişi Altın Çağ'ın önemli eserleri ve akımları,Savaş Sonrası Dönem ve Yeni Dalgalar II. Dünya Savaşı sonrası sinema Yeni Dalga hareketleri ve Avrupa sineması Bağımsız sinemanın yükselişi ,Hollywood'un Altın Çağı ve Star Sistemi Hollywood'un Altın Çağı'nın zirvesi Star sisteminin oluşturulması Ünlü yönetmenler ve aktrisler,Vize,Soğuk Savaş Dönemi ve Propaganda Sineması Soğuk Savaş dönemi sineması Propaganda filmleri ve etkileri Sanatsal ve siyasi özgürlüğün sınırları,1960'lar ve Kültürel Devrim 1960'lar sinemasının etkileri Yeni Amerikan sineması ve aktrisler Kültürel devrim ve sinemaya yansımaları,Uluslararası Sinema ve Yeni Dalga Yeni Dalga hareketlerinin dünya sinemasına etkileri Çin sineması, Hint sineması ve diğer uluslararası sinema akımları Küreselleşme ve sinema,Dijital Devrim ve Modern Sinema Dijital sinema teknolojisinin yükselişi Modern sinemanın özellikleri En son teknolojik gelişmeler ve sinemanın geleceği,Dijital Devrim ve Modern Sinema Dijital sinema teknolojisinin yükselişi Modern sinemanın özellikleri En son teknolojik gelişmeler ve sinemanın geleceği ,Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi Final sınavı Dersin değerlendirmesi Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinema tarihini analiz eder. | 6, 9 | A, F |
Sinema evrelerini inceler. | E | |
Sinema filmlerini analiz eder. | F | |
Dünya sinemasında dönemleri yorumlar. | 6 | E, F |
Sinema akımlarını ayırt edebilir. | 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema Tarihinin Girişi Dersin tanıtımı ve amacı Sinemanın doğuşu ve tarihsel bağlam İlk sinema pionyerleri ve eserleri | |
2 | Sessiz Sinema Dönemi Sessiz sinemanın yükselişi ve özellikleri Sessiz sinemanın önemli figürleri Sessiz sinema filmlerinin örnekleri ve analizleri | Film izleme. |
3 | Sessiz Sinema Devamı: Metin ve Teknoloji Sessiz sinemada metin kullanımı Teknolojik ilerlemelerin etkisi Sessiz sinema dönemi uluslararası etkileri | Film izleme |
4 | Sessiz Sinema Dönemi Sonu ve Geçiş Dönemi Sessiz sinemanın sonu ve nedenleri Sesli film döneminin başlangıcı Geçiş döneminin önemli filmleri | Film izleme |
5 | Altın Çağ: Hollywood ve Dünya Sineması 1930'ların Hollywood stüdyo sistemi Dünya sinemasının yükselişi Altın Çağ'ın önemli eserleri ve akımları | Film izleme |
6 | Savaş Sonrası Dönem ve Yeni Dalgalar II. Dünya Savaşı sonrası sinema Yeni Dalga hareketleri ve Avrupa sineması Bağımsız sinemanın yükselişi | |
7 | Hollywood'un Altın Çağı ve Star Sistemi Hollywood'un Altın Çağı'nın zirvesi Star sisteminin oluşturulması Ünlü yönetmenler ve aktrisler | Film izleme |
8 | Vize | |
9 | Soğuk Savaş Dönemi ve Propaganda Sineması Soğuk Savaş dönemi sineması Propaganda filmleri ve etkileri Sanatsal ve siyasi özgürlüğün sınırları | Film izleme |
10 | 1960'lar ve Kültürel Devrim 1960'lar sinemasının etkileri Yeni Amerikan sineması ve aktrisler Kültürel devrim ve sinemaya yansımaları | Film izleme |
11 | Uluslararası Sinema ve Yeni Dalga Yeni Dalga hareketlerinin dünya sinemasına etkileri Çin sineması, Hint sineması ve diğer uluslararası sinema akımları Küreselleşme ve sinema | Film izleme |
12 | Dijital Devrim ve Modern Sinema Dijital sinema teknolojisinin yükselişi Modern sinemanın özellikleri En son teknolojik gelişmeler ve sinemanın geleceği | Film izleme |
13 | Dijital Devrim ve Modern Sinema Dijital sinema teknolojisinin yükselişi Modern sinemanın özellikleri En son teknolojik gelişmeler ve sinemanın geleceği | Film izleme |
14 | Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi Final sınavı Dersin değerlendirmesi Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar |
Kaynak |
Dünya Sinema Tarihi - Geoffrey Nowell Smith |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |