Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL KATILIM VE SİYASAL HAKLAR | KHKD1112194 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal katılımının kapsamı ve önemini belirleyerek hukuk ile arasındaki bağlantıyı özgürlükler ve siyasal haklar aracılığı ile kurmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal katılımın tanımı,Siyasal katılımın işlevi ve önemi,Siyasal katılım biçimleri,Siyasal katılıma etki eden nedenler,Siyasal katılım ve hukuk: bir hak olarak siyasal katılım,Siyasal katılım açısından hak ve özgürlükler,Kişisel haklar ve siyasal katılım,Sosyal haklar ve siyasal katılım,Geniş ve dar anlamda siyasal haklar,Siyasal katılım açısından düşünsel özgürlükler,Seçme ve seçilme hakkı,Siyasi katılım açısından vatandaşlık,Kamu hizmetine girme hakkı,Dilekçe hakkı ve siyasal katılım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyasal katılımın tanımı ve işlevini açıklar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Siyasal katılımı hak ve özgürlükler açısından ele alarak siyasal haklar ile ilişkisini kurar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Siyasal haklar ile diğer hakları karşılaştırarak siyasal hakları irdeler. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Siyasal katılımın biçimleri ile siyasal katılıma etki eden nedenleri tartışır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Türkiye'de siyasal katılım ve siyasal hakların gelişimini inceler. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal katılımın tanımı | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
2 | Siyasal katılımın işlevi ve önemi | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
3 | Siyasal katılım biçimleri | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
4 | Siyasal katılıma etki eden nedenler | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
5 | Siyasal katılım ve hukuk: bir hak olarak siyasal katılım | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
6 | Siyasal katılım açısından hak ve özgürlükler | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
7 | Kişisel haklar ve siyasal katılım | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
8 | Sosyal haklar ve siyasal katılım | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
9 | Geniş ve dar anlamda siyasal haklar | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
10 | Siyasal katılım açısından düşünsel özgürlükler | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
11 | Seçme ve seçilme hakkı | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
12 | Siyasi katılım açısından vatandaşlık | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
13 | Kamu hizmetine girme hakkı | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
14 | Dilekçe hakkı ve siyasal katılım | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
Kaynak |
Ders konusuna ilişkin makale ve kitap bölümleri okunabilir, derse özel bir kaynak bulunmamaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 4 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 4 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 3 | 21 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 5 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 211 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(211/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL KATILIM VE SİYASAL HAKLAR | KHKD1112194 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal katılımının kapsamı ve önemini belirleyerek hukuk ile arasındaki bağlantıyı özgürlükler ve siyasal haklar aracılığı ile kurmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal katılımın tanımı,Siyasal katılımın işlevi ve önemi,Siyasal katılım biçimleri,Siyasal katılıma etki eden nedenler,Siyasal katılım ve hukuk: bir hak olarak siyasal katılım,Siyasal katılım açısından hak ve özgürlükler,Kişisel haklar ve siyasal katılım,Sosyal haklar ve siyasal katılım,Geniş ve dar anlamda siyasal haklar,Siyasal katılım açısından düşünsel özgürlükler,Seçme ve seçilme hakkı,Siyasi katılım açısından vatandaşlık,Kamu hizmetine girme hakkı,Dilekçe hakkı ve siyasal katılım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyasal katılımın tanımı ve işlevini açıklar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Siyasal katılımı hak ve özgürlükler açısından ele alarak siyasal haklar ile ilişkisini kurar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Siyasal haklar ile diğer hakları karşılaştırarak siyasal hakları irdeler. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Siyasal katılımın biçimleri ile siyasal katılıma etki eden nedenleri tartışır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Türkiye'de siyasal katılım ve siyasal hakların gelişimini inceler. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal katılımın tanımı | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
2 | Siyasal katılımın işlevi ve önemi | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
3 | Siyasal katılım biçimleri | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
4 | Siyasal katılıma etki eden nedenler | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
5 | Siyasal katılım ve hukuk: bir hak olarak siyasal katılım | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
6 | Siyasal katılım açısından hak ve özgürlükler | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
7 | Kişisel haklar ve siyasal katılım | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
8 | Sosyal haklar ve siyasal katılım | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
9 | Geniş ve dar anlamda siyasal haklar | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
10 | Siyasal katılım açısından düşünsel özgürlükler | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
11 | Seçme ve seçilme hakkı | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
12 | Siyasi katılım açısından vatandaşlık | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
13 | Kamu hizmetine girme hakkı | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
14 | Dilekçe hakkı ve siyasal katılım | Konuyu ders öncesinde araştırmak |
Kaynak |
Ders konusuna ilişkin makale ve kitap bölümleri okunabilir, derse özel bir kaynak bulunmamaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |