Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANAYASA MAH. KARAR. CEZA VE CEZA MUHA. HUK. | KHKD1213467 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Anayasa, Ceza Muhakemesi Kanunu, Türk Ceza Kanunu |
Dersin Amacı | Bu derste Anayasa Mahkemesi kararları ışığında ceza muhakemesi hukuku anayasa hukuku ilişkisinin araştırılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anayasa Mahkemesinin hukuk normlarını incelemesinin amaçları,Anayasa nın temel haklara ilişkin esasları,Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler,Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler,Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler,Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler,CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler,CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler,CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler,CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler,kişi özgürlüğü hakkındaki anayasa mahkemesi kararları,adil yargılanma hakkına ilişkin Anayasa Mahkemesi kararları,İşkence, Kötü davranma, İlaç Verme, Yorma, Aldatma konusundaki Anayasa Mahkemesi kararları,mülkiyete ilişkin Anayasa Mahkemesi kararları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ceza hukuku normlarını yorumlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
1.1. Ceza muhakemesi normlarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
1.2. Ceza muhakemesi sistemlerini açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2. Ceza muhakemesi şartlarını tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.1. Yetki kavramını tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.2. Ceza muhakemesini tanımlar ve açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
3. Ceza hukukunda suç teorisini değerlendirir. | 13, 16, 4, 9 | E |
4. Anayasa mahkemesi kararlarını ceza hukuku ve ceza muhakemesi hukuku kuralları bakımından değerlendirir. | 13, 16, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anayasa Mahkemesinin hukuk normlarını incelemesinin amaçları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
2 | Anayasa nın temel haklara ilişkin esasları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
3 | Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
4 | Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
5 | Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
6 | Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
7 | CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
8 | CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
9 | CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
10 | CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
11 | kişi özgürlüğü hakkındaki anayasa mahkemesi kararları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
12 | adil yargılanma hakkına ilişkin Anayasa Mahkemesi kararları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
13 | İşkence, Kötü davranma, İlaç Verme, Yorma, Aldatma konusundaki Anayasa Mahkemesi kararları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
14 | mülkiyete ilişkin Anayasa Mahkemesi kararları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
Kaynak |
Yok. |
YENİSEY/NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku 11. bası, Ankara 2023, KUNTER/YENİSEY/NUHOĞLU; Muhakeme Hukuku dalı Olarak Ceza Muhakemesi Hukuku, 18. Bası, Beta Yayınevi, İstanbul 2010. KUNTER/YENİSEY/NUHOĞLU, Açıklamalı Ceza Muhakemesi Kanunu, C. 1, Beta yayınevi İstanbul 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | ||||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | ||||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 9 | 126 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 2 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANAYASA MAH. KARAR. CEZA VE CEZA MUHA. HUK. | KHKD1213467 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Anayasa, Ceza Muhakemesi Kanunu, Türk Ceza Kanunu |
Dersin Amacı | Bu derste Anayasa Mahkemesi kararları ışığında ceza muhakemesi hukuku anayasa hukuku ilişkisinin araştırılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anayasa Mahkemesinin hukuk normlarını incelemesinin amaçları,Anayasa nın temel haklara ilişkin esasları,Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler,Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler,Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler,Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler,CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler,CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler,CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler,CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler,kişi özgürlüğü hakkındaki anayasa mahkemesi kararları,adil yargılanma hakkına ilişkin Anayasa Mahkemesi kararları,İşkence, Kötü davranma, İlaç Verme, Yorma, Aldatma konusundaki Anayasa Mahkemesi kararları,mülkiyete ilişkin Anayasa Mahkemesi kararları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ceza hukuku normlarını yorumlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
1.1. Ceza muhakemesi normlarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
1.2. Ceza muhakemesi sistemlerini açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2. Ceza muhakemesi şartlarını tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.1. Yetki kavramını tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.2. Ceza muhakemesini tanımlar ve açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
3. Ceza hukukunda suç teorisini değerlendirir. | 13, 16, 4, 9 | E |
4. Anayasa mahkemesi kararlarını ceza hukuku ve ceza muhakemesi hukuku kuralları bakımından değerlendirir. | 13, 16, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anayasa Mahkemesinin hukuk normlarını incelemesinin amaçları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
2 | Anayasa nın temel haklara ilişkin esasları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
3 | Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
4 | Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
5 | Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
6 | Temel haklara ilişkin anayasal düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
7 | CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
8 | CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
9 | CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
10 | CMK da temel hakları kısıtlayan düzenlemeler | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
11 | kişi özgürlüğü hakkındaki anayasa mahkemesi kararları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
12 | adil yargılanma hakkına ilişkin Anayasa Mahkemesi kararları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
13 | İşkence, Kötü davranma, İlaç Verme, Yorma, Aldatma konusundaki Anayasa Mahkemesi kararları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
14 | mülkiyete ilişkin Anayasa Mahkemesi kararları | konuya ilişkin kararların araştırılması incelenmesi |
Kaynak |
Yok. |
YENİSEY/NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku 11. bası, Ankara 2023, KUNTER/YENİSEY/NUHOĞLU; Muhakeme Hukuku dalı Olarak Ceza Muhakemesi Hukuku, 18. Bası, Beta Yayınevi, İstanbul 2010. KUNTER/YENİSEY/NUHOĞLU, Açıklamalı Ceza Muhakemesi Kanunu, C. 1, Beta yayınevi İstanbul 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | ||||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | ||||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |