Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK FİZYOTERAPİ II | FTRY1215085 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapistlerinin klinik çalışmaları sırasında karşılaştıkları vakalarda, grup çalışması yöntemiyle, problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını grup içinde tartışmasını sağlayarak klinik problem çözme becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Kanıta dayalı uygulama,Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu,Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu ,Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi,Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması,Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması,Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır | 3, 9 | E, H |
Klinik yaklaşımlar, problem çözme ve karar verme sürecini uygular | 3, 9 | E, H |
Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır | 3, 9 | E, H |
Araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar | 3, 9 | E, H |
Ulusal ve/veya uluslar arası bilimsel toplantılarda bilimsel araştırma sunar | 3, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Güncel literatür ve guidelinelar |
2 | Kanıta dayalı uygulama | Güncel literatür ve guidelinelar |
3 | Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
4 | Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
5 | Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
6 | Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
7 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
8 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
9 | Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
10 | Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
11 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
12 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
13 | Araştırma projesi sonuçlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
14 | Araştırma projesi sonuçlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
Kaynak |
Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 4 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 1 | 7 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK FİZYOTERAPİ II | FTRY1215085 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapistlerinin klinik çalışmaları sırasında karşılaştıkları vakalarda, grup çalışması yöntemiyle, problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını grup içinde tartışmasını sağlayarak klinik problem çözme becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Kanıta dayalı uygulama,Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu,Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu ,Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi,Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması,Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması,Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır | 3, 9 | E, H |
Klinik yaklaşımlar, problem çözme ve karar verme sürecini uygular | 3, 9 | E, H |
Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır | 3, 9 | E, H |
Araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar | 3, 9 | E, H |
Ulusal ve/veya uluslar arası bilimsel toplantılarda bilimsel araştırma sunar | 3, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Güncel literatür ve guidelinelar |
2 | Kanıta dayalı uygulama | Güncel literatür ve guidelinelar |
3 | Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
4 | Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
5 | Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
6 | Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
7 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
8 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
9 | Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
10 | Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
11 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
12 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
13 | Araştırma projesi sonuçlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
14 | Araştırma projesi sonuçlarının sunulması | Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
Kaynak |
Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |