Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK FİZYOTERAPİ IIFTRY1215085Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Perşembe 08:00-08:45

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapistlerinin klinik çalışmaları sırasında karşılaştıkları vakalarda, grup çalışması yöntemiyle, problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını grup içinde tartışmasını sağlayarak klinik problem çözme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Kanıta dayalı uygulama,Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu,Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu ,Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi,Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması,Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması,Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır3, 9E, H
Klinik yaklaşımlar, problem çözme ve karar verme sürecini uygular3, 9E, H
Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır 3, 9E, H
Araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar 3, 9E, H
Ulusal ve/veya uluslar arası bilimsel toplantılarda bilimsel araştırma sunar3, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik problem çözmenin kavramsal boyutuGüncel literatür ve guidelinelar
2Kanıta dayalı uygulamaGüncel literatür ve guidelinelar
3Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumuVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
4Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
5Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesiVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
6Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesiVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
7Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
8Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
9Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
10Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
11Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
12Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
13Araştırma projesi sonuçlarının sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
14Araştırma projesi sonuçlarının sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
Kaynak
Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler7428
Proje Sunumu / Seminer717
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5525
Genel Sınav ve Hazırlığı6636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK FİZYOTERAPİ IIFTRY1215085Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Perşembe 08:00-08:45

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapistlerinin klinik çalışmaları sırasında karşılaştıkları vakalarda, grup çalışması yöntemiyle, problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını grup içinde tartışmasını sağlayarak klinik problem çözme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Kanıta dayalı uygulama,Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu,Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu ,Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi,Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması,Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması,Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulması,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır3, 9E, H
Klinik yaklaşımlar, problem çözme ve karar verme sürecini uygular3, 9E, H
Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır 3, 9E, H
Araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar 3, 9E, H
Ulusal ve/veya uluslar arası bilimsel toplantılarda bilimsel araştırma sunar3, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik problem çözmenin kavramsal boyutuGüncel literatür ve guidelinelar
2Kanıta dayalı uygulamaGüncel literatür ve guidelinelar
3Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumuVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
4Konu ile ilişkili literatür araştırması ve sunumu Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
5Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesiVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
6Konu ile ilişkili araştırma planlama ve araştırma konusunun belirlenmesiVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
7Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
8Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
9Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
10Araştırma etik kurullarının hazırlanması ve sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
11Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
12Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
13Araştırma projesi sonuçlarının sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
14Araştırma projesi sonuçlarının sunulmasıVakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar
Kaynak
Vakalarla ilişkili güncel literatür ve guidelinelar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54