Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | EPDY1215518 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belirli bir konuyla ilgili literatürü araştırır | 10, 14, 16, 19, 20, 36, 5 | E, H, J |
Belirli bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır | 10, 14, 16, 19, 20, 37, 5 | E, H, J |
Konuyu tanımlar | 10, 16, 19, 20, 36, 37, 5 | E, H, J |
İçeriği belirler | 10, 14, 16, 19, 36, 5 | E, H, J |
Araştırma sürecini planlar | 10, 14, 16, 20, 36, 5 | D, H, J, K |
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını yorumlar | 10, 14, 16, 19, 36, 37, 5 | E, H, J |
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını ilişkilendirir | 10, 14, 16, 19, 36, 37, 5 | E, H, J |
Relates the causes and outcomes of the subject | 10, 14, 16, 19, 36, 5 | E, H, J |
Araştırmayı tez formatında sunar | 10, 14, 16, 19, 36, 37, 5 | E, H, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Kaynak |
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997 Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018 Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992 Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012 Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal, Jennifer K Peat, Wiley, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | X | |||||
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | X | |||||
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | X | |||||
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | X | |||||
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | X | |||||
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | X | |||||
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | X | |||||
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | X | |||||
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | ||||||
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 15 | 3 | 45 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 8 | 80 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 8 | 80 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 247 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(247/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | EPDY1215518 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belirli bir konuyla ilgili literatürü araştırır | 10, 14, 16, 19, 20, 36, 5 | E, H, J |
Belirli bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır | 10, 14, 16, 19, 20, 37, 5 | E, H, J |
Konuyu tanımlar | 10, 16, 19, 20, 36, 37, 5 | E, H, J |
İçeriği belirler | 10, 14, 16, 19, 36, 5 | E, H, J |
Araştırma sürecini planlar | 10, 14, 16, 20, 36, 5 | D, H, J, K |
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını yorumlar | 10, 14, 16, 19, 36, 37, 5 | E, H, J |
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını ilişkilendirir | 10, 14, 16, 19, 36, 37, 5 | E, H, J |
Relates the causes and outcomes of the subject | 10, 14, 16, 19, 36, 5 | E, H, J |
Araştırmayı tez formatında sunar | 10, 14, 16, 19, 36, 37, 5 | E, H, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Kaynak |
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997 Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018 Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992 Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012 Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal, Jennifer K Peat, Wiley, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | X | |||||
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | X | |||||
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | X | |||||
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | X | |||||
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | X | |||||
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | X | |||||
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | X | |||||
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | X | |||||
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | ||||||
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |